Gå til innhold

Variabel lønn, hva skriver man på søknaden til NAV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt temmelig varierende lønn de siste mnd, pga jobbet ulikt og pga tillegg for kveldsvakter etc. Men det er jo bare en rubrikk å skrive hvor mye man tjener. Skal man heller legge med de siste lønnsslippene? Og i så fall, hvor lang tid tilbake?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville regnet ut hva som er best for deg...Gjennomsnitt av siste tre måneder, siste seks eller siste 3 år f.eks...Har man varierende inntekt så skal man få en gjennomsnitts-inntekt fra dem. Vet ikke helt hvordan man fører det opp på søknaden,men slik var det med meg ihvertfall :)

Så legger du ved inntektsopplysninger og informasjon til NAV om dem

Skrevet

Jeg har også hatt varierende inntekt den siste tiden. Jeg mottok foreldrepenger til oktober, har jobbet som vikar siden det og har termin i juni. Jeg skrev "varierende inntekt" på rubrikken over inntekt og la ved lønnsslipper de siste 8 månedene (man skal ha hatt inntekt de siste 8 månedene før permisjonen starter). Det var helt greit fikk jeg beskjed om:)

Skrevet

Jeg leverte kopi av alle lønnslippene fra alle opptjeningsmånedene, jeg. For å være sikker på at NAV får de riktige inntektsopplysningene. Anbefaler deg å gjøre det samme På den rubrikken du nevner skrev jeg inntekten siste måned. Jeg skrev: Varierer. April: Beløp

På tilleggsopplysninger skrev jeg at jeg hadde varierende inntekt,og derfor leverte lønnslippene.

Skrevet

Jeg har hatt mer eller mindre sammenhengende jobb siden slutten av juni i fjor. Jeg får legge ved lønnsslippene så får de selv regne det ut. Men jeg får jo uansett lønn fra jobben og så får de det fra NAV. Og hva om jobben regner ut en sum og NAV noe annet? Jeg får vel bare vente i spenning og se hva som skjer ;) Uansett håper jeg på litt ekstra i lønn de neste par månedene så jeg venter en stund med å sende inn søknad. Det haster jo ikke helt ennå.

Skrevet

Defor tor jeg det er lurt å levere lønnslipper, så kan NAV kontrollere at du får riktig utbetalt :)

Skrevet

Man skal ha hatt inntekt 6 av de siste 10 mnd. før permisjonen starter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...