Gå til innhold

Åpning...?


Piola

Anbefalte innlegg

Noen som har sjekket om de har åpning?

 

Sjekket på sykehuset i stad og jeg har ca 1,5 cm åpning . Er 37+1.

 

Men kan jo ta sin tid for det:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde 1 cm for 2 uker siden.. skal ha ny sjekk mandag. Jeg er 5 dager over mens termin 1 dag over ul termin... Ikke merket noen ting. Bare veldig vondt i ryggen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sjekker de åpning på deg i uke 37/ 38? Jeg er på overtid nå og det er ingen som har nevnt å sjekke meg engang... Skal føde på Ullevål. Jordmor på helsestasjon har bare sjekket på utsiden av magen, og på sykehuset har de tatt en ekstra CTG og ultralyd. Men ingen vaginal sjekk. Er så lei nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sjekket ikke meg heller før jeg var nesten 40 uker på vei... Forskjellig fra sted til sted. Men trodde ikke det normalt å sjekke åpning så tidlig som uke 37/38 - så sant de ikke ser på en ul at barnet har presset seg nedover... Jeg ble sjekket fordi legen så barnet var kommet nedover i bekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sjekket, og strippet i uke 38+4. (Dette pga jeg ikke skal fødestore barn)

Var da moden, og hadde 2-3cm åpning...

Nå er jeg 40+2 (om 1,5time), men går enda :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart at det ikke blir praktisert likt rundt omkring i landet......

 

Der hvor jeg går til jordmor har det aldri vært snakk om å sjekke noe som helst nedentil...... Di sier at det vil di helst ikke gjøre.

Så jeg aner ikke noe om verken modning eller åpning......

Virker som det er litt uenighet om det er nødvendig å sjekke slike ting.

 

Er en dag over termin nå - fikk beskjed av jordmor at hvis jeg fortsatt gikk gravid tirsdag i neste uke, ble jeg henvist til sykehuset.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...