AnTiLoPeSvIn Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 er så trist og lei meg. Tok en kirurgisk abort forrige uke, da tok dem klamydiatest som var vanlige rutiner på sykehuset. Åpnet postkassen i dag og det lå det jammen et brev fra dem, med en resept på klamydia! Har vært sammen med samboern min tilsammen 4 år, Etter en halvt års tid fant vi tilbakesammen og alt har vært bra mellom oss. Etter vi ble sammen igjen tok jeg en test på klamydia der alt var bra. hadde ingenting. jeg har ikke hatt andre partner enn min samboer! Det vil vel si at han jævern har vært utro ikke sant???? Helvette, gjett hvem som flagrer ut av vinduet ettter han kommer fra jobb!!
Tia med 2 ♀ Skrevet 23. april 2009 #3 Skrevet 23. april 2009 Kan jo være at han hadde det men ikke hadde smittet deg første gang du tok testen da. Men jeg ville nok tolket det dit hen at han hadde vært uto om jeg var i dine sko. Og i tilegg ikke har beskyttet seg. Og litt av et tidspunkt og måte å finne det ut på da.
CMH Skrevet 23. april 2009 #5 Skrevet 23. april 2009 Oii.. Utrolig trist. Føler med deg! Hadde blitt lynforbanna sjøl..
winneboo Skrevet 23. april 2009 #6 Skrevet 23. april 2009 Dvs han har klamydia også, og gutter merker det som regel i alle tilfeller. Få han til å teste seg, har han ikke klamydia så har han mest sannsynlig merket symptomer og gått gjennom behandling bak din rygg. Men han kan jo være en av de få mennene som ikke får symptomer da. Offf håper du får de svarene du trenger. Men du burde ikke klikke max på han med en gang han kommer inn av døra. Enkleste måte å få ut informasjon av et menneske er å sette seg ned å prate rolig men bestemt. Masse lykke til!
AnTiLoPeSvIn Skrevet 23. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. april 2009 jeg testet jo meg par måneder etter vi hadde blitt sammen igjen. Leste at det tar 4-25 dager før det kan bli påvist klamydia.
AnTiLoPeSvIn Skrevet 23. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 23. april 2009 jeg klarte ikke å dy meg. måtte ringe han. snakket rolig, men han presisterer å si han ikke aner hvordan dette har skjedd. begynner å si kanskje jeg har gjort noe som jeg ikke vil fortelle om??? ehh!! er det mulig.
Gjest Skrevet 23. april 2009 #9 Skrevet 23. april 2009 En resept på klamydia?! Hihihi... Beste jeg har lest på en stund den lille trykkleifen der;) På den annen side, det er veldig godt mulig at han ikke hadde smittet deg på det tidspunktet eller at det rett og slett var så "nytt" at det ikke ga utslag.
AnTiLoPeSvIn Skrevet 23. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 23. april 2009 tviler på at jeg har levd med klamydia i over 4 år da? får vel teste meg for hiv også nå. herregud:(
Fornøyd_3barnsmamma ;) Skrevet 23. april 2009 #11 Skrevet 23. april 2009 Har hørt at man kan ha klamydia opptil 7 år før det merkes..vet ikke hvor jeg har hørt det, men det poppet opp i hodet mitt akkurat nå. sjekk det ut på google eller noe
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 23. april 2009 #12 Skrevet 23. april 2009 En mann vil stort sett alltid får symtomer på klamydia like etter smitte. Han smitter partneren uansett med mindre han har fått behandling. En jente kan gå med klamydia i mange år uten å få symtomer, men det vil alltid slå ut på en test, selv om hun ikke har hatt symtomer altså. Jenter kan desverre bli sterile hvis de går med det for lenge før det oppdages =( I dette tilfelle vil jeg desverre si at han mest sannsynlig har vært utro og fått dette og smitta deg =)) Be han teste seg, og hvis han ikke har det nå er sannsynligheten stor for at han allerede har testa og fått behandling. Men det er også en liten (2-3% el noe) for at han ikke har hatt symtomer enda.
winneboo Skrevet 23. april 2009 #13 Skrevet 23. april 2009 Vel han MÅ jo ha hatt klamydia på ett eller annent tidspunkt! Du har jo fått det ved å sex med Shybert..jizzezz...så lenge du har ditt på det rene så vet du jo 100% sikkert at du har blitt smittet av han. Jeg sier igjen: Få han til å teste seg! Tviler sterkt på at han har det nå, han har helt sikkert fått behandling for det. Når han attpåtil legger skylda på deg prøver han å lure seg unna. Og håper kanskje at du muligens har gjort ett eller annent bak hans rygg, så da slipper han unna. Men du vet jo at du ikke har vært utro så da funker desverre ikke den planen hans.
AnTiLoPeSvIn Skrevet 23. april 2009 Forfatter #14 Skrevet 23. april 2009 oh... kom jeg på noe.. herregud.. jeg har badet sammen med sønnen min i badekar.. virker kanskje litt uviten, men... kan han bli smittet? :s
Gjest Skrevet 23. april 2009 #15 Skrevet 23. april 2009 Det hender at en test blir falsk positiv. Ei venninne av meg skulle være med på utprøvning av ny medisin da hun fikk konstatert klamydia da ville hun bli behandlet gjennom sykehuset. Men for å få denne medisinen så måtte hun ta en ny test på sykehuset som da viste seg å være negativ. Så hun fikk ikke medisiner. Det var samme test de tok begge steder, og hun sjekke i tillegg en gang til for å være helt sikker på at den forble negativ. For min del fikk jeg konstatert klamydia og begynte med en gang på medisiner. Min daværende samboer hadde et par år før dette vært sammen med ei som hadde fått klamydia. Da var det ikke slik at de ble behandlet uannsett, men måtte få påvist dette først. Han var negativ og derfor ikke behandlet. Jeg regnet det derfor som sikkert at jeg hadde fått det fra han. Men han testet seg nok en gang, og var fortsatt negativ. Jeg angrer på at jeg ikke testet meg selv en gang til for å være sikker på at det ikke var en falsk positiv test først. For da satt han igjen å lurte på om JEG hadde vært utro, og det hadde jeg IKKE. Det er ikke en stor andel som tester som blir falsk positive, men det skjer. Det er også viktig at guttene tar testen heeelt korrekt, med morgenurin og det aller første de tisser ut. Det man ønsker er urin som har stått i urinrøret siden det er der smitten sitter. Lykke til!!
Manhattan skyline Skrevet 23. april 2009 #16 Skrevet 23. april 2009 Jeg vil bare si at det kan hende ditt og det kan hende datt - at du ikke har blitt smittet av mannen din. Men den oddsen er vanvittig høy! Så jeg ville ha gått en runde eller to til med din kjære... Så skal vi ikke se om det kommer ut et spøkelse eller to fra skapet...
Aliena Skrevet 23. april 2009 #17 Skrevet 23. april 2009 Oi da, det var trist. Men, som en skrev tidligere, så kan man ha falsk positiv test. Du kan jo ta en nye test, for å være sikker. Hvis du har klamydia, så kan man faktisk ha det over lengre tid uten å få symtomer. Sjansen for å bli smittet ved ett enkelt samleie med en som har smitten, er 20%. Med mindre dere hadde svært lite sex de to månedene etter at dere ble sammen igjen, høres det rart ut at du ikke skulle bli smittet da, hvis han allerede hadde det. Forøvrig, at han begynner å skyve det over på deg, å beskylde deg for å ha vært utro, er jo typisk mannlig forvarsmekanisme ved utroskap. Men jeg ville tatt en ny test, håper på at den er negativ. Lykke til.
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 23. april 2009 #18 Skrevet 23. april 2009 Jeg vil bare si at jeg har fått beskjed om at jeg testet positiv på clamydia uten at jeg faktisk hadde det, og det har hendt 2 ganger.....skjønner ikke at de får det til....den ene gangen hadde jeg ikke hatt sex en gang mellom testene....så kanskje du skal dobbelsjekke før du kaster ham ut.
du og jeg og vi to Skrevet 23. april 2009 #19 Skrevet 23. april 2009 Jeg måtte google dette med symptomer, for jeg har hørt det motsatte av det mange påstår her om at mannen helt sikkert har merket symptomer - og mannen din kan godt ha blitt smittet i 2006 da dere hadde gjort det slutt!! Jeg måtte klippe og lime det jeg fant, med linker. Hvis du googler det ser du at mange, mange menn går rundt med klamydia uten å vite om det. Du vet i alle fall at det ikke har gjort dere sterile! Hør på hva han har å si før du henger han. Og få han til å teste seg. Kanskje har han plukket det opp "lovlig" før dere fant tilbake til hverandre! Sykdomstegn 50-90 % av smittede menn og opptil 90 % av smittede kvinner får ingen symptomer i det hele tatt! http://www.lommelegen.no/320355/klamydia Hva er klamydia? Klamydia er den vanligste kjønnsykdommen i Norge, og en vanlig årsak til sterilitet særlig hos kvinner. Sykdommen gir oftest ingen symptomer før eventuelle komplikasjoner merkes. Bærere av klamydia kan derfor uforskyldt smitte partnere uten å vite om det. http://www.testselv.no/product.asp?p=4646 Sykdommen går ofte ubehandlet fordi så mange som 60-80 prosent av de smittede har få eller ingen symptomer. http://www.abcnyheter.no/node/53862 Hva er symptomene på klamydia-infeksjon i underlivet? De fleste – 75 prosent – har ingen symptomer. http://www.helsedoktoren.no/pc-103-36-Klamydia-hos-kvinner.aspx
AnTiLoPeSvIn Skrevet 23. april 2009 Forfatter #20 Skrevet 23. april 2009 så med andre ord så kan vi ha gått med klamydia begge to i 3 år? grøss.. men vist jeg skulle ha blitt smittet så burde det ha vist seg da jeg testet meg? tok en test da jeg gikk til svangerskapskontroll og den var negativ som sagt. Hvordan klarer de å påvise klamydia når noen ikke har det? Høres jo helt utrolig ut. Får vel teste meg igjen da. kanskje jeg ikke har klamydia alikevel? hmm
Aliena Skrevet 23. april 2009 #21 Skrevet 23. april 2009 Det er jo vel og bra, men det merkelige er at hun tok en negativ test to mnd etter at de ble sammen igjen. Skal godt gjøres å ikke bli smittet etter å ha hatt sex i to mnd. Det tyder jo på at han har fått det senere. Men det er ikke godt å si hva som har skjedd.
AnTiLoPeSvIn Skrevet 23. april 2009 Forfatter #22 Skrevet 23. april 2009 tok en livmorhalsprøve i desember i fjor. Dem ser ikke om jeg har klamydia mens de analyseerer det?
gerd Skrevet 23. april 2009 #23 Skrevet 23. april 2009 Det er alltid muligheter for falsk pos eller falsk neg test.
du og jeg og vi to Skrevet 23. april 2009 #24 Skrevet 23. april 2009 Nei, det kan jeg ikke tenke meg - hvis du ikke har bedt om det.
du og jeg og vi to Skrevet 23. april 2009 #25 Skrevet 23. april 2009 Ja, og det er en viss sjanse for at du kan ha vært positiv første gang du testet deg, men at du da var falsk negativ. Dette er en kjent problemstilling, at man har testet seg tidligere og var negativ, og så etter noen år tester man seg igjen og er positiv. Spørsmålet er alltid hvem som har vært utro. Men kanskje kan det være andre forklaringer. http://www.lommelegen.no/334438/klamydia-og-smitteoverforing
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå