Gå til innhold

Direkte smakløst. Eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere lagt merke til hvordan småjenter som driver med turn og diskodans blir dollet opp i enkelte tilfeller. med glitrene, ettersittende plagg, med utringinger og matchende øyeskygge. Direkte stygt og langt over grensen til det som burde vært anstendig for små barn. Nå er jeg ikke sikker, men så i en svensk avis at barn som drev med slike idretter, måtte ha vanlig t skjorte på. (mulig det var tilfeldig, men de hadde løs t skjorte alle som var avbildet.) Helsesenter vet jeg har noe krav til antrekk, hvorfor ikke barneidrett av typen jeg nevner? Meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må si meg litt enig...kunne med fordel vært satt noen føringer her, innenfor rimelighetens grenser. Badedrakt, trundrakter ol. er tettsittende av en grunn, men det må kunne gå an å holde et vist snitt og ha visse grenser.

Skrevet

Jeg synes ikke det er noe fint å se på, og tenker som deg. Små-voksne karikaturer som vrikker på hoftene og vinker som Dronning Elizabeth.

Når det er sagt handler det vel mest om holdninger. Jeg har i hvert fall en forutinntatthet som sikkert ikke alltid stemmer overens med virkligheten. Tenker på foreldre som dytter på barna sine sine egne interesser, fordi de selv aldri nådde helt til topps. Eller at de kompanserer sin egen ulykke ved å være litt for glad i chips- til å pynte opp avkommet. Har jeg sett for mange Am.dok.?

Altså, jeg har en kamel å svelge for min datter hadde sikkert digget dèt, sant. Da tenker jeg holdninger igjen. Så lenge de klarer å forstå at de ikke er the center of the universe, og at dette bare er for gøy- så go ahead.

Men, fint å se på. Nåpp.

Skrevet

5 åringen min har i noen år gått på gymlek - og der kommer de fleste jentene i sånne ettersittende, balett drakter.

Selv synes jeg det ser litt teit ut, hva skjedde med joggebukse og t skjorte, liksom.

Noen er ikke fylt 3 år engang.

Skrevet

En turndrakt er en ting. Men jeg tenker mer på drakter a la sirkusartister, med glitter, høy skjæring på bukse, dyp utringing osv. Det er jo oppe og vedtatt at bade og undertøy til barn ikke skal ha denne utforming, men likevel så virker det som om det er godtatt som treningstøy. Det kan jo ikke være behagelig å trene i engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...