Gå til innhold

Dere som baker brød - må dere skryte så sinnsykt`????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som liksom er SÅ stolt av å bake brød, "vi har alltid nybakt" og så videre. Herlighet, her bruker vi over et brød om dagen, det kunne ikke falle meg inn å bake - jeg har mye annet med jobb og unger og alt. Hva er så stort med å bake sjøl, liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker også to brød i døgnet, jeg har også jobb, unger, verv osv, og jeg baker hver eneste dag. Men det er ikke fordi det er noe å skryte av, an sich, men fordi brødet er både ferskere (jeg fryser aldri ned), bedre og sunnere, og fordi det faktisk gir meg en viss glede.

Skrevet

la hun skryte :) du kan jo bare si bare at du vet at baker neste gang.

Skrevet

Er man hårsår på egen tilkortkommenhet er det utrolig hva som oppfattes som skryt.

Skrevet

er jo god tmed hjembakt brød da, bakte ofte før men i brødbaker maskin hehe. Desverre hadde jeg den bare til låns så nå blir det lite brødbaking. Men tror ofte folk som skryter støtt og stadig av at de har hjembakte brød og annet rett og slett prøver å hevde seg, og vil at andre skal si hvor flinke de er som gjør disse tingene.

Jeg derimot er en katastrofe i kjøkkenet, men vi blir ihvertfall mette hver dag..... hehe

Skrevet

Hvorfor ser du på det som skryt? At hun liker å bake brød betyr jo ikke at det er galt at andre bruker kjøpebrød? Tror du hun baker brød for at hun skal ha noe å skryte av eller være stolt av? Eller tror du hun rett og slett gjør det fordi det smaker best og fordi hun velger å ta seg tid til det?

Her i huset lager jeg all mat fra bunnen av. Det kunne ikke ramle meg inn å kjøpe Findus fiskegrateng, fiskepinner, Grandiosa, Joikakaker eller annen hel- eller halvfabrikat. Jeg vil vite hva som er i maten, jeg vil ikke ha mat med masse fyllstoffer eller tilsetningsstoffer og dessuten smaker hjemmelaget mat omtrent tusen ganger bedre enn hel- og halvfabrikat. Ikke tar det lang tid heller. Det betyr imidlertid ikke at jeg ser ned på de som spiser den typen mat (selv om jeg ikke kan forstå at noen synes det er godt) eller skryter av det i tide eller utide. God mat er viktig for _oss_, det er noe _vi_ prioriterer. Hva andre gjør er jo helt opp til dem, ikke sant?

Skrevet

Mmmm, jeg elsker lukta av nybakte brød og bakevarer men jeg er ganske så håpløs på den fronten. Men hadde jeg klart å bake gode brød hadde jeg vært så fornøyd at jeg hadde fortalt hele verden om det jeg også :-D

Skrevet

da kan du bare svare: hva så? jeg kjøper brødet jeg!

Skrevet

Jeg bakte brød selv i nesten 1 år jeg, og om jeg skrøt av det vet jeg ikke, men jeg var stolt av meg selv som gjorde det=) Nybakt brød er deilig, det er ikke så mye arbeid, og det lukter kjempegodt i huset! Desverre er ikke mine barn så store brødspisere, og et brød kan vare en hel uke hos oss. Da mister det litt av sjarme, så nå kjøper jeg for det meste, og baker bare en sjelden gang.

Om mine venninner ikke likte at jeg var stolt av det så får det være deres problem. Tror heller HI er litt misunnelig jeg?

Skrevet

ja, det må jeg :)

hjemmebakt smaker mye mye bedre enn kjøpebrød :)

Også er det sikkert sunnere ;)

Nam nam, hjemmebakt brød og rundstykker!

Skrevet

Haha - vittig innlegg, HI. Jeg måtte humre litt for meg selv her. Og jeg er ikke ironisk (baker heller ikke selv)

Skrevet

Baker brød omtrent hver dag for å ha ferskt brød, men synes du er veldig hårsår om du synes det er kjipt å høre på. Ærlig talt, hva er problemet ditt egentlig her, er vel samme om man kjøper eller baker, kommer vel bare an på hva man liker. Kanskje du setter dette i sammenheng med å være god husmor eller noe annet sånt tull? Her baker den som tok siste brødskiva hehe...

Vi baker ikke for å skryte, vi baker fordi det er usannsynlig lett (smasher bare mel, vann og gjær sammen og heller det i ei form, tar 2 minutter), og fordi det er mer jobb å finne et brød som ikke inneholder hvetemel eller rug på butikken....

Altså ikke mer tidkrevende enn å sette på kaffe! Forutsatt at man ikke står og baker ut deigen og sånt tull, som faktisk er helt unødvendig på hverdagsbrød når man bruker litt grovmel. Ikke trenger man å måle opp heller, det er faktisk bare å blande sånn at deigen blir passende klissete med sleiv.

Og så er det jo veldig godt med nybakt brød om kvelden.

Skrevet

VI og hadde ferskt brød hver dag..Men vi har brødbakermaskin..Super genialt..Lager seg selv om natten, og er klart til morran.Koster 12-1300kr.

Vi alle skryter vel av noe vi er stolte over..Hu har brød og du har noe annet du er veldig flink til og føler deg stolt over..

Skrevet

Hmmm.....Stort med å bake brød? Ikke noe stort overhode. Brødene baker seg selv i ovnen mens man sitter på dib etter jobb, unger, leggetid, matpakker og klær.

Har man ikke lov å være stolt av seg selv lengere?

Skrevet

Jeg er i alle fall dritfornøyd med at unga og han andre heller vil ha mitt hjemmebakte enn kjøpebrød, det er motivasjon i seg sjøl. Nå har jeg dessuten lagt ut oppskrift i et anfall av husmoderlighet - bare fordi det var pila som spurte, da.

Skrevet

He-he, jeg ber ungene spre det i bhg. når jeg baker brød. Klart det er noe å skryte av;)

Skrevet

Jeg er som deg jeg hi, jeg baker aldri brød, jeg har mer enn nok med unger og jobb og hus og hage.

Men hadde jeg baka brød hver dag så skulle jeg jammen meg fortalt det til de fleste her i verden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...