Gå til innhold

hevelse i ansiktet og rundt munnen...


tre håpefulle

Anbefalte innlegg

De siste dagene har jeg fått slik hevelse i ansiktet og spessielt rundt munnen ser jeg det godt.. Ser ut som jeg har nyinnsprøytet miss-piggy trut munn.. hehehe... Når jeg kom til akupunktøren min i dag, så bemerket hun det med en gang.. Hun sa at dette "draget" over munn og ansiktet er typisk når det er dager igjen til fødsel.. Hun ga meg time til neste uke, men hun sa hun ikke ble overrasket viss jeg hadde fått allerede.. ;)

 

Noen andre som har hatt dette draget før fødsel, eller som ser det hos seg selv.???Jeg er andregangsfødende, men sist gang gikk vannet i uke 32, så jeg har ikke gått så langt tidligere at jeg fikk hevelser noen plasser.. Så det er vanskelig å sammenligne mine svangerskap.. Å svangerskap kan vel være nokså ulike uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det sagt at det er et tegn??

Jwg har blitt veldig hoven i leppene de siste to dagene...Ser ikke ut når jeg våkner om mårran og ikke går det noe særlig tilbake i løpet av dagen heller...Får håpe at det stemmer da!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette som kalles fødeansikt. Jeg har 2 uker igjen til termin og har ikke fått dette, men har venninner som har hatt det siste 1-2 uker før fødsel. Det blir sagt at det er vanligere hos gravide som venter jente.

 

Men dersom dette kommer samtidig med tydelig økte hevelser ellers i kroppen, skal man også være obs på muligheten for at det skyldes svangerskapsforgiftning. Da bør en får målt BT og levert urinprøve snarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også hørt dette , at da er ikke fødselen langt unna :) gid d var meg som hadde hovnet opp... er sååå lei ...termin 18 mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen i går, blodtrykket mitt var helt fint.. Men hadde 1+ i protein, så jeg bør nok være obs på evt andre symptomer og mer hevelse.. Legen reagerte ikke på denne proteinen, sikkert siden blodtrykket var helt fint..

 

Jeg bor like ved jobben, så jeg kan stikke oppom når som helst for å måle blodtrykk, er sykepleier, å der har vi urinstix som jeg også kan sjekke for protein... ;)

 

Jeg har ikke termin før 22 mai, men min egen termin er en uke tidligere.. Jeg har gått fire uker lenger enn sist svangerskap, da vannet gikk i uke 32, å jeg fødte i uke 34.. Så ingen har tro på at jeg går til termin denne gangen heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...