Gå til innhold

Når flytte sammen med ny kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Hvor lenge var dere sammen med nykjæresten før dere flyttet sammen? Hvordan reagerte barna? Sønnen min vil helst ha meg for seg selv... Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk ny kjæreste 1,5 år etter bruddet mellom barnefar. Var sammen kun noen få mnd før vi flyttet sammen. Det gikk desverre dunken :( Han hadde masse økonomiske problemer jeg ikke visste om. Hadde vi vært sammen litt lenger før vi flyttet sammen hadde jeg kanskje funnet ut av det før.

Nå er jeg blitt sammen med en annen og vi har vært sammen i litt over 1 år. Jeg velger å vente mye lenger denne gangen. Vi har snakket om å flytte sammen, men det er tidligst etter at vi har vært sammen i 2 år.

Jenta mi var så liten når jeg flyttet sammen med han ene at hun reagerte ikke noe spesielt.

Nå blir det litt annerledes fordi når er datteren min blitt eldre og merker at hun kan være sjalu når han er her på besøk.

Men heldigvis er han veldig engasjert i henne så hun får masse oppmerksomhet fra han. Men hun blir innimellom sjalu når hun må legge seg, og hun vet at vi to sitter oppe sammen, og sover sammen. Da vil hun også være med.(hun pleier ikke å bry seg når det er kun hun og meg) da legger hun seg uten problemer. Men det er ikke et stort problem. 95% kosetid og 5% knuffing og misnøye.

Jeg syns hvertfall at det er viktig at den nye kjæresten tidlig tar del i barnets liv. Altså med det mener jeg at når det er så seriøst at kjæresten er sammen med barna jevnlig. Her i gården gjør kjæresten min nesten like mye med datteren min som jeg gjør. På den måten har de et veldig nært forhold og hun er blitt veldig glad i han.

Nå spør hun etter han hver dag :)

Skrevet

Hei.

Lurer litt på det samme.. har vært alene med jenta mi siden dag 1. For 7 mnd. siden traff jeg er herlig kar og siden har vi vel vært sammen så og si hver dag. Ja, det gikk litt fort i svingene men jenta mi digger han og spør om ikke vi snart skal gifte oss... hihihi..Vi har snakket litt om å flytte samme nå i sommer og ettersom det går så greit med vesla, er det kanskje greit at vi ikke har vært sammen lenger? Han er jo uansett så mye her at å betale dobbelt opp føles litt bortkastet...

Skrevet

Hvor gammel er sønnen din da HI, og hvor lenge er det siden du og BF flyttet fra hverandre? Og har BF og din sønn god kontakt etter dette?

Skrevet

Vært sammen siden sommeren, tenker på å flytte sammen til høsten.

Hadde jeg vært deg, så ville jeg ventet. Siden sønnen din ikke er helt komfortabel med å ha en til i huset. Hvor gammel er han? Bruker dere finne på ting sammen alle tre?

Skrevet

Jeg var sammen med samboeren min i tre mnd før han sa opp leiligheten sin. Han flyttet vel mer eller mindre inn fra dag en. Det var en gradvis overgang hvor flere og flere av hans ting var å finne i min leilighet. Litt raskt kanskje, men vi har vært sammen i ti år nå. Sønnen min var tre år den gangen, så det gjorde det jo en god del enklere.

Sønnen din er kanskje eldre, og da anbefaler jeg å ta det rolig. Jeg har selv vokst opp med en mor som har hatt mange samboere under oppveksten. Det er utrolig tøft, spesielt med de som tror de bare kan komme seiliende inn i livet mitt og delta i oppdragelsen på lik linje med min mor, uten å ha "investert" i meg på forhånd.

På en annen side er det vanskelig å vite om det er langvarig uten å ha bodd sammen. Det er jammen ikke lett heller. Men hvis dere flytter sammen, er det lurt at du tar deg av oppdragelsen og at han tar på seg rollen som støttende medspiller. Vil han ha en finger med i spillet, kan han gi sine meninger når barnet ikke hører på.

Skrevet

Vi flyttet sammen etter ca 9 mnd. Han gikk veldig godt overens med ungene, og etterhvert ble han hos oss bare mer og mer. Jentene mine er 2, 5 og 8 år, og de aksepterte han fra første stund. Han er første kjæreste involvert i ungene, så ungene har ikke negative erfaringer fra før, og vi har aldri hatt en mann i huset før. Tror det er litt av grunnen til at det har gått så utrolig bra!

Lykkelig :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...