Gå til innhold

Da er prinsessen min kommet til verden:) (litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tirsdag 14 april begynnte vannet mitt å gå hjemme i halv 7 tiden om morningen,fikk litt sjokk,var ennå 9 dager til termin og var førstegangsfødene!så hadde aldri trodd noe skulle skje før termin,

lå hjemme å så på noe serier,fikk mensensmerter og vondt i ryggen...ble verre og verre utover dagen. 17.45 var vi på kk,og opp i 3 etasje me meg,ble møtt av en utrolig skjønn jordmor,var vist student,men d merket eg ikke,pga hun var sååå flink. riene ble utrolig mye vondere når eg kom opp på kk, ! fikk den fine fødestuen.stoort rom,me badekar i =) åpning ble skjekket i 19 tiden.INGEN åpning..uff da tenkte eg kordan skal eg klare dette?hadde jo så sykt vondt allerede.Riene ble verre og verre,viste ikke hvor eg skulle gjøre av meg..hintet til epiduralen,men da måtte eg ha blitt trillet ned i 1 etg. prøvde badekaret,men riene var så vonde att eg klarte ikke å sitte der,sto litt på knær,prøvde og holde ut litt..! 20.15 ble åpning sjekket igjen, og da var d 8 CM=)=) så d var ikke rart att riene var sååå vonde.eg ble så glad,men riene var ubeskrivelig vonde,ti min etter på var d 9 cm=) begynte å få pressrier,og fy f sååå godt det var,smerten var helt annderledes...eg vil si riene var mye verre enn pressriene.. prøvde og ligge over sakosekk,var ganske ok...lå på siden,men d funket ikke. ble til att eg lå på rygg,fikk bedre til å presse da. har hatt kjempe bekkenløsning i hele svangerskapet så var litt urolig ang å føde på rygg! men 21.45 var den perfekte jenta ute til verden=) for en utrolig følelse.=) 3445 g og hele 52 cm lang=)

uten noe smertelindring og ikke noe dramatiske hendelser under fødselen.!måtte sy 3 pyntesting.

men vill bare si att eg hadde gruet meg kjempe masse til fødselen.så for meg den laaange fødselen,osv,,, ! etter min fødsel sitter eg igjen me en god fødselsopplevelse,var på en måte en "drømmefødsel" vil eg si=)=)selvom d gjorde ubeskrivelig vondt!

bekkenet er ikke blitt så mye bedre...har veldig vondt ennå.men får ta tiden til hjelp=) nå koser vi oss hjemme,og går kun i amming og kosing=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer!

Så bra at du fikk en fin fødselsopplevelse :)

Min første var et mareritt, men håper det går bedre denne gangen.

Man hører vel som regel mest om de det ikke går så bra med, så det var fint å høre fra noen som har hatt en ok fødsel også ;)

Lykke til videre, håper bekkenløsningen blir bedre snart :)

Skrevet

gratulerer så mye med jenta di! :) og med vel overstått bragd ;)

Skrevet

Du fikk baby samme dag som meg.Jeg fikk også 14 april på Storken :) Jeg og fikk en liten prinsesse.Gratulerer så masse med jenten :)

Skrevet

Gratulerer med prinsessen!

Skrevet

tusen takk folkens=) lykke til videre til dere=)

Sofie09, Gratulerer så masse til deg =)var vist fullt kjør på storken den dagen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...