Gå til innhold

Magesmerter , kvalme og diare?? Noen som kan hjelpe meg??


Piola

Anbefalte innlegg

Våknet i natt med magesmerter, kvalme og diare..Smerter i ryggen også.. Varte i ca 3 timer så ga det seg.. Fikk sovet litt.. Stod opp å følte meg ganske fin men nå er det tilbake igjen.

 

Er forresten 37+ 1 uker

 

Noen som opplever det samme? Hva kan det være?

 

Bør jeg kontakte sykhuset??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har opplevd magesmerter og kvalme.. Jeg skulle på en kontroll hos legen samme uken som det oppstod, så da sjekket de meg nedentil siden jeg sa j var så kvalm og merket litt mensensmerter - hadde hatt det da i et par dager. Da fikk jeg vite at barnet hadde presset seg nedover i bekkenet og at jeg hadde 1 cm åpning. De sa da at barnet ville komme ut om noen få dager, maks 5 dager. - men det er snart 2 uker siden så jeg tror de tok litt feil der.

Har hatt diaré innimellom - men dette har jeg lest er p.gr av bekkenet som gjør seg klart.

Når magesmertene gikk nesten over fikk jeg vondt i ryggen, men kun på 1 punkt!! Nederst på venstre side.. Til tider gjør det veldig vondt, men det går som regel fort over. Men ryggen gjør mest vondt om natten, så har problemer med å sove... Magesmertene er nesten over, merker det bare innimellom... Men merker også hvis jeg går turer at barnet på en måte presser seg nedover og jeg blir veldig kvalm.

 

Uansett om du lurer på noe kan du ringe til kordinaten på sykehuset - de skal kunne svare deg så godt de kan på alle måter :o)

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mgesmerter, mener du da mensensmerter?? Mensensmerter er tegn på at det modnes. Det kan skje så tidlig og ta lang tid. Menssmerter har kommet å gått her i mange uker. Kvalme er jeg mer usikker på. Var kjempe kvalm i går jeg og. Men har vore et masse i svangerskapet. Hørre noen blir kvalm før fødselen.

Diare, mange får diare på slutten av svangerskapet. Det skyldes antakeligvis at hormonet prostagladin øker, og får tarmen til å tømme seg. Det er helt naturlig. (s. 39 i Graviditet, fødsel og den nye familien)

Smerter i ryggen. Er det rier du har?

Ring føden om du blir urolig. De svarer ofte over tlf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...