Caity<3 Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 ingen av oss er fanatisk religiøse. men setter pris på tradisjoner. og har jo begge familier som forventer litt også. er det noen som har erfaringer og/evt tips til løsninger? kan man både ha kristen dåp og muslimsk navngiving? ikke lett dette her?!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #2 Skrevet 24. april 2009 Hmm, hva er muslims navngivning for noe? Jeg er muslim selv og har aldri hørt om det før..
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 Når far er muslim blir barnet muslim etter islamsk tankegang. Etter islamsk tradisjon skal du som kristen mor respekteres for din tro, men barna skal oppdras som muslimer.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Jeg er kristen og gift med en muslim. Dvs vi hadde samme utgangspunkt som dere. Vi utvikla oss i to retninger. Han bryr seg ikke om religion lengre, mens jeg er mere opptatt av religion. Så her har barna blitt døpt og vi følger bare kristne høytider. Noen jeg vet om har gjort som du tenker : de har hatt dåp og muslimsk navngivining. De feirer også begge høytider.Og Gutte barnet blir omskjært. Så blir det opp til barnet når det vokser opp hva det vil følge. Alt kommer egentlig ann på dere selv og hva dere blir enige om.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #5 Skrevet 26. mai 2009 Tenker vel på når barnet får navnet sitt, så er det som regel en markering hvor det blir hvisket trosbekjennelse tre gangeri øret på barnet.
Solskinnsjenta Skrevet 26. mai 2009 #6 Skrevet 26. mai 2009 Til dere som er gift med muslimske menn. Dette er helt sikkert ikke noe der vil høre, og ikke kommer dere til å like det heller. Et barn som har muslimsk far regnes etter muslimsk lov som muslim. Det betyr bl.a at det vil kunne dømmes av en muslimsk domstol i land hvor slike forekommer. En muslim som blir døpt regnes av andre muslimer som frafallen. I noen land og kulturer innebærer dette i at personen regnes som fritt vilt og kan drepes uten konsekvenser. Og det finnes dessverre ikke noe som heter ikke-praktiserende muslim... Muslim er noe man er, ikke noe man tror.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #7 Skrevet 26. mai 2009 So what? Barnet mitt bor i norge, og er NORSK! I Norge dreper man ikke folk...bare til opplysning...
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #8 Skrevet 27. mai 2009 Nei ingen som blir drept i Norge, bare en 15-20 stk i året og det er jo ingenting... Hvis dette barnet en gang, mot formodning skulle finne på å reise til et land der andelen muslimer er høyere enn her, og f.eks finner på noe dumt, som å drikke alkohol og så finne på noe bøll, så vil det kunne dømmes etter muslimsk lov, uansett hvor mye statsborger av Det Fantastiske Norge det er ...
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #9 Skrevet 27. mai 2009 Men det gjelder jo alle kjære venn.... Norsk statsborger er norsk statsborger uansett hvilket land du befinner deg i og uansett hvilken tro du har. Slutt med propaganda tøvet ditt.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #10 Skrevet 29. juni 2009 det er vel mer kulturelt enn muslimskt vet de har navnfest for barnet i marokko,og får de hvisket shada inn i øret.. dette er ikke nødvenigvis på samme tid da... til trådstarter: hvis ingen av dere har noen spesiell tilknyttning til deres relgion ville jeg droppet alt..hverken navnfest eller dåp.Spørs om mannen din hadde gått med på dåp uansett;)
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #11 Skrevet 29. juni 2009 retter det litt her..muslim er ikke noe man ER om man ikke TROR!!! bare sånn at det er sakt..Muslim betyr å underkaste seg til Allah.gjør man ikke dette bør man ikke kalles muslim! dette du sier om å drepe de som er døpt og dette her er helt på jordet!! i islam er det forbud med vold og drap..(foutenom krig) tror du skal sette deg mer inn i islam før du kommer med dette:) vet i hvertfall ikke hvilke land du snakker om her,og hva forskjellige lang praktiserer er heller ikke vesentlig her,Koranen er klar!!..trådstarter bor i norge og her har vi norsk lov hilsen etnisk NORSK muslim
Sliten mamma til 2 Skrevet 7. november 2009 #12 Skrevet 7. november 2009 Hvorfor ikke bare ha en navnefest med humanetisk forbund for å få en markering som er både fin og nøytral?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #13 Skrevet 7. november 2009 Hva med å late som dere begge tror på Julenissen. Og få barnet til å tro... I tillegg må selvfølgelig barnets forhud av, hvis det er gutt.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2009 #14 Skrevet 24. desember 2009 Til deg solskinnsjenta . . . . Jeg er muslim og jeg har aldri hørt om noe av det du sier i noen muslimske land . Jeg vil bare spørre deg hvor mange barn du har , og hvor mange av dem er drept i muslimske land ? Tydeligvis liker ikke du muslimer , vi hater ikke noen her i verden , ikke engang slike som deg som sier sånt . Lykke til videre i livet ! En dag vil du forstå hva jeg mener .
Tauriel Skrevet 15. februar 2011 #15 Skrevet 15. februar 2011 ser det er my negativt om muslimer... har selv hatt bådeog opplevelse, så annser muslimer rett og slett som vanlige folk jeg og barnet mitt som har muslimsk far (ble en voldsom krøll der lang historie, forteller ikke pga ble hetset sist gang). så mitt barn blir til å vokse opp i en kristen hjem som et norskt barn... men uansett over til tema: vet flere har tatt å feiret navnedag som alternativ... ikke tilknytting til noen religioner og barnet selv kan da velge senere hvilken vei det skal gå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå