Gjest Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 Hvilket "tema" hadde deres sønner foretrukket å ha på rommet sitt tror dere? Ting de ville likt å ha rett og slett. Sitter og småkoser meg med å småtegne barenrom her, og eldstegutten vil være ca 8 år da, og vil jo at rommet skal være funksjonelt i noen år. Er realtivt stort rom, så er plass til litt. Skap osv _må_ være der, men ellers? Bruker de faktisk pult (har ofte inntrykk av at den ikke blir brukt for de som har dette)? Evt hvilken type liker de? Osv. I det store og hele, hva er drømmerommet til en gutt på 8-10 år? Vår er 6 år nå og er fortsatt såpass barnslig at han liker å leke med actionfigurer osv, men vil tro han forandrer litt interesser og smak når han vokser til. Begynt å vise interesse for fotball og er veldig glad i star wars, riddere ol nå.
ana baroma Skrevet 23. april 2009 #2 Skrevet 23. april 2009 Gutten vår er 9, og leker lite med leker, litt lego og slikt, men ikke så mye mer enn deet. Han vil helst ha et nøytralt rom, uten så mye greier. Pult er bra, den brukes til å tegne, mekke eller gjøre lekser på. Sånn ellers er det bra med god golvplass og ei god seng:)
Gjest Skrevet 23. april 2009 #3 Skrevet 23. april 2009 Takk for svar :-) Regnet egenglig med at pult var bra, så da får vi finne noe sånt. Han har en seng alt, så den kommer vi til å bruke, men er det annet som kunne være greit? En stol, liten sofa, en form for teppe? Farger? Mye eller lite hyller?
LoveActually Skrevet 23. april 2009 #4 Skrevet 23. april 2009 Vår gutt på ni liker å ha en del hyller...han bygger en del lego enda, men leker ikke med det etterpå, bare stiller det ut på hylla :-) Samme med figurer han samler på... Pulten brukes til tegning og skru/mekke, lekser gjør han fortsatt på kjøkkenet... Vi har litt blått på rommet, ellers nøytral tapet/maling. Han henger opp litt plakater og bilder selv, de byttes ut innimellom...
Bare jeg er meg :o) Skrevet 23. april 2009 #5 Skrevet 23. april 2009 Star Wars er greia og har vært det en lang stund. Lego....(star wars,hehe) Leker ikke lenger...men bygger og stiller opp på hyller. Han er 8,5 år.
Gjest Skrevet 23. april 2009 #6 Skrevet 23. april 2009 Gå for nøytralt, det er best når heltene skifter fort.
Gjest Skrevet 23. april 2009 #7 Skrevet 23. april 2009 Takker for innspill! :-) Da ser det ut som hyller er en god ting, en puls, seng og ellers ikke så mye stæsj, men tenker at noe mer bør vi kanskje ha? Ellers vil det bli veldig nakent der inne tror jeg (rommer vil bli på 18-19 kvadrat).
snaijka Skrevet 23. april 2009 #8 Skrevet 23. april 2009 hm.. En god del hyller er nok, som sagt lurt. Ellers kan kanskje en saccosekk være kult, og den vil nå bli brukt langt oppi gjennom årene videre. kanskje en sånn der vegg-ting for å ha ulike blader i kan være tingen, i alle fall om han liker å lese tegneserier? kanskje en cd-rack om han liker musikk? Fargene ville nok jeg også hatt nøytrale, kanskje med èn vegg i annen farge (mørk sjokolade eller noe), så kan heller fargetema varieres etterhvert, i form av gardiner, matter, puter etc.. pult vil jeg nok si er et must!! lykke til! må si jeg er noe missunnelig, for gutten vår (på 8 1/2) har så lite et rom, at det er ikke mye å gjøre her.. drømmer om å fått et større ett, som jeg kunne gjort mere ut av!
Gjest Skrevet 23. april 2009 #9 Skrevet 23. april 2009 Greit, han skal få pult, hehe... Lurt å male i nøytrale farger og så heller bytte tilbehøret ja :-) Må jo høre litt med ha også så klart hva han vil ha. Nå deler han og mellomste rom, og selv om rommet ikke er så veldig lite (11 kvadrat), så blir det lite med to store senger, masse lekekasser, bokhylle bord og stoler (sånne små til barn) osv. Gleder meg veldig til at de kan få hver sine romslige rom ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå