Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 Kan ta det nyligste eksemplet. I går var hun her på besøk i et par timer og da fikk hun være "barnevakt" og matet jenta mi mens jeg og samboeren spiste. Veldig kjekt med besøk rundt middagstid Men så sitter hun å prater om meg mens jeg sitter der! I går så satt hun da med dattera mi på en måned i fanget og sa "jaaaa, mamma er slem som tvinger i deg mat når du er trøtt" og "stakkars deg som må ligge med tiss i bleia hele tiden". (dette har hun fått i fra når jeg mater jenta mi så venter jeg med å skifte bleie til vi er halvveis i måltidet for da gråter hun ikke på stellebordet pga hun er sulten eller er så trøtt) Og så hadde jeg visst ikke kledd på hu nok (sokker, sparkebukse og body pluss et helseteppe rundt hun var ikke nok i en leilighet med 22 grader). Og hun ringer HELE tiden for å diskutere med samboeren om hvorfor jeg ikke ammer. Og til dere som tror jeg hater svigermor: det gjør jeg ikke. Men jeg takler ikke at hun sitter å snakker sånn om meg til andre, alikevel om dattera mi ikke skjønner det. Men hva om hun fortsetter sånn når jenta mi faktisk begynner å forstå hva hun sier..... Samboeren har prøvd å si fra men da blir svigermor bare verre... Sååå, nå vet jeg liksom ikke hvordan jeg skal gripe tak i dette. Alt blir bare verre uansett og jeg vil ikke kutte ut svigermor. Begynner å bli ganske lei av dette.. Men men..Godt å få ut litt frustrasjon.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #2 Skrevet 23. april 2009 Svigermoren din eier ikke oppdragelse. Hun er en skikkelig drittkjerring. Skulle skamme seg skulle hun!
cherry coke Skrevet 23. april 2009 #3 Skrevet 23. april 2009 Vet du hva? Jeg synes at det er rart at man ikke får lov til å ikke like svigermoren sin. Noen svigermødre (OG mødre) er noen troll, og din høres ut som et eksemplar. Hadde tatt det opp med henne selv og forklar at du blir veldig lei deg når hun sier slikt. Jeg hadde en litt vanskelig prat med min eks svigermor, og det endte i tårer (hun). Men nå er alt mye bedre og vi har et bedre forhold enn noensinne. Lykke til=)
Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #4 Skrevet 23. april 2009 Så dårlig gjort! Sånt skal man ikke finne seg i! Du er ikke alene om å ha det sånn, i hvertfall. Det svigermora di driver med er klassiske teknikker for å psyke deg ned, så uansett burde du ikke ta det personlig. Her kan du lese et innlegg jeg skrev om akkurat det samme: http://www.dinbaby.com/forum/thread/139799237 Sett ned foten, og krev respekt! Svigermor og jeg har nå kommet dithen at alle vet at vi kommer dårlig overens, og det er nesten like greit. Klem,
Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #6 Skrevet 23. april 2009 Men jeg fatter og begriper ikke hvorfor DU, HI, ikke da sier mens du mater barnet ditt: "stakkars lilletuppen, skjønner ikke at farmor er et troll", eller "stakkars deg som må høre farmora di snakke sånn bæsjeprat rett foran deg og mammaen din!" Hvorfor sier ingen av dere som har sånne svigermødre ting tilbake i samme mynt? Er dere totalt overkjørt? Eller overdriver dere noe kollosalt for å få medlidelse her inne?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #7 Skrevet 23. april 2009 Spør henne rett ut:"hvorfor sier du dette?" Ikke lat som du ikke hører, og ikke kjeft tilbake. En direkte konfrontasjon gjør at hun må svare for seg, og ikke late som det er noe hun sier til babyen når det er direkte kritikk av deg.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #8 Skrevet 23. april 2009 Neida, man overdriver som regel ikke, men man blir satt ut, og føler kanskje at dette er "opp til gubben og fikse opp i".. Hvertfall føler jeg det sånn med min svigermor. Jeg vil ikke tråkke på noen tær, selvom hun overkjører mine. Det bare er sånn, kan ikke forklare det. Hadde det vært min mor hadde jeg sagt noe. IKKE hi, til info
Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #9 Skrevet 23. april 2009 Mulig hun bare sier sånn fordi hun ikke vet hva hun skal si til den lille, og så tar du det ille opp. Hun mener kanskje absolutt ingenting med det hun sier. Legg det bak deg, og jobb med selvtillitten din.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #10 Skrevet 23. april 2009 Hva har dette med selvtilliten min å gjøre anonym 14:56?? Hun sier disse tingene, ferdig med det. Det er ikke akkurat noe morsomt å høre dette. Jeg er førstegangsmamma og jeg trenger ikke å bli rakket ned på men få støtte! HI
Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #11 Skrevet 23. april 2009 Anonym 14.56: Hvis svigermoren ikke vet hva hun skal si til den lille,burde hun kansje ikke ha no me babyen å gjøre!!! Når det å rakke ned på moren,og oppføre seg rett og slett respektløst i andres hjem blir som en hverdagslig "samtale" mellom et voksent menneske og et lite barn,er det kansje DU som må jobbe med selvtilliten din! Er jo tydelig at du lar deg tråkke på,men det betyr ikke at dette er noe normalt man skal godta og legge bak seg. Å hva hun MENER med det hun sier har da vell ingenting å si når det uansett blir sagt!!! HI,snakk me henne om dette,eller få mannen din til å gjøre det ettersom det er hans mor! Funker ikke det må du gjøre det selv. det er absolutt ikke akseptabelt,men jeg skjønne kjempegodt at det er vanskelig å vurdere hva som blir rett å gjøre! Men hun har ingen rett for å si det sånn! Lykke til C
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #12 Skrevet 24. april 2009 Kjære så nærtagende dere er! Om dere analyserer alt folk sier om dere og til dere, så hater nok alle dere! Tenkt på at hun bare tøyser? Prøver å være litt morsom, etter som svigerdatteren hennes er ett skogstroll og blir sint for alt hun sier til henne.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #13 Skrevet 24. april 2009 Haha.. "Så hater nok alle dere"! Reflektert svar må jeg si Ja det virker som du og svigermoren har samme type humor. Fint for dere da,men i den normale verden er det faktisk verken greit eller normalt! C
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #14 Skrevet 24. april 2009 Du anonym over her som skriver at hun tøyser. Hun gjør ikke det. Jeg har kjent hun i endel år nå og jeg vet når hun mener ting og når hun bare tuller. Og hadde det vært tull så hadde det fortsatt ikke vært greit! Man sier ikke sånt uansett. HI
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #15 Skrevet 24. april 2009 Svigermoren din tøyser nok ikke. Hun prøver å ta kontroll over situasjonen. Kanskje hun irriterer seg over at et barn som hun elsker så høyt, ikke er hennes. Mange svigermødre blir redd for at de ikke skal få nok kontakt med barnebarnet, at barnets mor skal gjøre ting med det som de er absolutt uenig i og så vet de at de ikke har et fnugg de skulle sagt. Svigermoren din prøver å umyndiggjøre deg. Hun har rett, du tar feil. Hun vet alt om barneoppdragelse for hun har hatt barn før, du vet ingenting og bør derfor ikke si noe som helst. Denne holdningen bør du ikke finne deg i, men samtidig hvis du vil ha et godt forhold til svigermor, bør du finne en passende måte å si i fra på. Hvordan du skal si det til henne på, vet du best selv.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #17 Skrevet 24. april 2009 HI,jeg tror Anonym 13.26 er svigermoren din C
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå