cherry coke Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 Fikk litt sjokk her om dagen... Var på besøk hos mamma og pappa og de hadde tidligere fått et takkekort med bilde fra datteren til søskenbarnet mitt. Hadde ikke sett det bildet før, og jeg må si at jeg ble ganske stum! Denne jenta er en skjønnhet, men på bildet hadde hun på seg: hotpants (meget korte), en veldig utringet topp, og skyhøye hæler. Masse sminke og bling bling. Hadde dere godkjent at et slikt bilde ble sendt ut som takkekort? Regner med at foreldrene har noe de skulle si?
Pappas fultreffer :) Skrevet 23. april 2009 #2 Skrevet 23. april 2009 Nei det hadde jeg ikke. Hadde ikke godkjent det antrekket for dagen heller.
Gurine Skrevet 23. april 2009 #3 Skrevet 23. april 2009 Nei hadde ikke godkjent det. Hun måtte nok hatt på seg en bunad eller anstendig pen-kjole på den store dagen, og så hadde vi tatt bilder til takkekort samme dagen.
It's all about me Skrevet 23. april 2009 #4 Skrevet 23. april 2009 He he, nei absolutt ikke. Men samtidig så tror jeg ikke min komf.kjole med blonder, skulderputer og hvit strømpebukse er stort finere, ha ha ha. Tiden forandrer seg tydligvis.
cherry coke Skrevet 23. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. april 2009 Hehehe...høres iallefall mer anstendig ut=) Stygt å si det, men hun så rett og slett billig ut...
Silvia Skrevet 23. april 2009 #6 Skrevet 23. april 2009 Hva er bling bling? Hørtes ikke ut som noen fine bilder nei.
cherry coke Skrevet 23. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. april 2009 Med bling bling mener jeg store øreringer, mye armband, mye dill rett og slett=)
It's all about me Skrevet 23. april 2009 #8 Skrevet 23. april 2009 Var dette antrekket hun ble konfirmert i også, eller skiftet hun for bildene? Ser for meg møtet med presten i kirka, ha ha.
2 gutter og 1 jente Skrevet 23. april 2009 #9 Skrevet 23. april 2009 nei, jeg hadde ikke godtatt det. men når jeg ble konfirmert for næmere 15 år siden leverte ei i klassen min ut takkebilder hvor hun var naken... de var da kuttet RETT over brystvorta, så halve brystene var jo særdeles synlige... snodige greier av en 15-åring, men men
Full house Skrevet 23. april 2009 #10 Skrevet 23. april 2009 Det er da slik 15 åringer kler seg når de skal pynte seg. Hvorfor skal de se ut som noen de ikke er på bildene?
cherry coke Skrevet 23. april 2009 Forfatter #11 Skrevet 23. april 2009 Det vet jeg faktisk ikke, men det håper jeg da inderlig ikke!=)
___ Skrevet 23. april 2009 #12 Skrevet 23. april 2009 Konfirmasjonn er en del av det å bli voksen. Da er det vel natulig at konfirmanten får lov til å bestemme hva hun vil ha på seg på bilder. Som 15 åring er det på tide at de får begynne å vise hvem de er, ikke hvem foreldrene synes de skal vært.
cherry coke Skrevet 23. april 2009 Forfatter #13 Skrevet 23. april 2009 Så da hadde du syntes at det var greit at datteren din kledde seg akkurat som hun ville? Jeg var en liten roker da jeg be konfirmert. Ring i nesa, gikk kun med sorte klær og skinnjakker (ikke særlig lekkert, men ...). Men jeg hadde aldri møtt opp i komfirmasjonen min slik fordi..
cherry coke Skrevet 23. april 2009 Forfatter #14 Skrevet 23. april 2009 Roker?? Hehehe...en rocker så klart;-)
Full house Skrevet 23. april 2009 #15 Skrevet 23. april 2009 Helt enig med Poamin. Datteren min skal få ha på seg akkurat det hun vil på dagen sin. Det er faktisk hennes dag, og hun som skal føle seg vel.
cherry coke Skrevet 23. april 2009 Forfatter #16 Skrevet 23. april 2009 Så om hun vil gå i bikini så er det greit? Det var ikke stort mer denne jenta hadde på seg. Jeg mener også at de skal få være seg selv og ha sin egen stil, men så lite klær hadde jeg ikke akseptert. Man kunne jo neste se rompeballene hennes, hotpantsen var på størrelse med en litt stor truse...
Fire småtroll Skrevet 23. april 2009 #17 Skrevet 23. april 2009 Tror mye avhenger av hvor du tar med ungen din og kjøper tøy jeg da.. Tar du henne med til en butikk med godt utvalg av selskapstøy finner hun sikkert en tøff eller fin kjole som passer stilen hennes. Tar du henne med på H&M velger hun en hotpants hun har sett på sammen men noen venninner som de var enige om at var tøffe.. Litt satt på spissen da, ikke et vondt ord om H&M, jeg handler mye der, men jeg tror jeg sammen med datteren min i tiden mot konfirmasjonen ville lagt opp til at det skulle være litt eksklusivt og flott. At hun skulle få velge seg et antrekk hun selv synes er fint og hun føler seg vel i, men kanskje ikke i en butikk de selger hotpants? Jeg håper ikke hotpants er det min datter vil se på som et flott selskapsantrekk når den dagen kommer.. Og skulle det være det, blir nok ikke takkekortene i helfigur, da blir det et pent bilde av ansiktet Litt har jeg og si også, er vel tross alt jeg som betaler for kortene.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 23. april 2009 #18 Skrevet 23. april 2009 Nå er det mangen unge jenter som konfirmerer seg i bunad og tar egne bilder hos fotograf i egne kule klær etterpå som de bruker til bilde..... Men nei, synes ikke det hadde passa seg med utringet topp og hot-pants på takkekort etter en konfirmasjon.
Himmel og hav Skrevet 23. april 2009 #19 Skrevet 23. april 2009 Men det å "bli voksen" så følger det jo litt mer enn retten til å velge selv hva man vil ha på seg, og en av de tingene er jo det å kunne kle seg passende i forhold til anledningen.Men når det er sagt, så er ikke 15-åringer videre gode til å foreta gjennomtenkte valg, og trenger jo absolutt veiledning fra voksne rundt seg - som f. eks bør fortelle dem at hotpants ikke er et konfirmasjonsantrekk. Nå har ikke jeg døtre, men jeg tror at hvis jeg hadde en datter som skulle konfirmeres og som valgte å gjøre det i hotpants eller noe annet upassende, så hadde jeg følt at det var noe jeg hadde feilet i å lære henne. Jeg har forøvrig en sønn som skal konfirmeres snart, og som gleder seg til å få på seg ny, mørk dress, skjorte og slips. Han har dog fått lov til å velge noe som er litt "han", så det ble grønn skjorte isteden for hvit...
prekæs Skrevet 23. april 2009 #20 Skrevet 23. april 2009 Jeg ville ikke latt min datter forsøke å se ut som en glamourmodell på konfirmasjonsbildene. Heldigvis var det aldri noe tema heller...og ingen diskusjon i heimen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå