Nivea30 Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 Har en på ett år, når er det egentlig man kan bruke solkrem på de? (Har hørt at barn under ett år ikke skal være i solen, og heller ikke smøres inn med solkrem). Og er det nødvendig å smøre han i fjeset når han nå er ute og leker, eller er det mer mot sommeren man behøver å smøre de?
Gjest Skrevet 23. april 2009 #2 Skrevet 23. april 2009 Jeg smører nå på femåringen, sola tar veldig og de er ute lenge av gangen - merker det godt på min egen hud om dagen og den er jo gammalt lær i forhold til barnas.
moota m storebror&lillebror Skrevet 23. april 2009 #3 Skrevet 23. april 2009 Vi var i Tyrkia med storesøster når hun var 2 1/2 mnd. Da smørte vi henne selv om hun lå i skyggen. Lillebror (20 mnd) smørte jeg også i fjor fra våren av. Han er født i august så var jo ikke 1 år før på sensommeren. De har også hver sin solkrem i bhg om sommeren. Lillebror bruker solkrem på dager med full sol hele året pga atopisk eksem. Skal kjøpe til storesøster (4 år) så fort jeg får komme meg til byen, jeg kasta restene ifjor.
Willy Wonka Skrevet 23. april 2009 #4 Skrevet 23. april 2009 Vi smører nå og vi smurte også inn da han var liten baby. Det er bare tull at babyer ikke skal smøres inn. Ikke alle på apotek VET faktisk at det finnes solkrem for babyer også (husker ikke navnet i farten). Jeg våget hvertfall ikke å la være å smøre han som baby selv om han ikke oppholdt seg i sola over tid.
Gjest Gul stjerne Skrevet 23. april 2009 #5 Skrevet 23. april 2009 Jeg smurte ham inn i ansiktet i dag. Synes han har vært litt rød i fjeset de siste dagene når jeg har hentet ham i barnehagen. De er ute hele dagen nå som det er så fint vær.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 23. april 2009 #6 Skrevet 23. april 2009 I bhg til datteren har de begynt å smøre de:)
2søtesmåh Skrevet 23. april 2009 #7 Skrevet 23. april 2009 Når jeg ikke lenger kunne kontrollere at de faktisk bare holde seg i skygge så begynte jeg å smøre de....Storesøster født i november ble smurt sin første sommer..Var da 7 og 8 mndr (juni/juli) og krøp..Ergo krøp hun ofte ut av skyggen...Og hun elsket å leke seg i sjøkanten. Lillebror er født i august og var derfor 10 mndr før vi hadde på solkrem..Sommeren startet ca juni, han kunne ikke gå enda og med den mengde klær som krevdes i mars/april når første sola kom så var det en enkler sak og holde ham i skyggen,- og han ble ikke smurt i "vår sola":. I år har vi smurt begge i ei stunde allerede...De er ute hele dagen om de kan, spise middag i en lekrok på terassen er stor stas, selv om det snør og er sprettkaldt..Skjer ikke ofte, men de ELSKER det.. SKjønner ikke hva det kommer av,- jeg må ha 20 varmegrade og sol for å virkelig trives...) ALtså, solkrem må da være bedre enn å holde barna inne, jage de inn i skygge eller evt kle på de så mye at de blir varm og ubehagelig?? De aller minste sover jo alikevel som regel (frem til 2 år ihvertfall) midt på dagen uansett....når sola er "farligst"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå