It's all about me Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 Den er ganske ny og av et relativt dyrt kvalitetsmerke (Kvalitetsmerke trodde jeg iallfall). Bare brukt noen få ganger. Den har ikke vært i kontakt med noen kjemikalier eller brukt i barnehagen. Igår var det plutselig mange (en 10 - 15) hull på begge ermene. De var alt fra små små, til str på en 5er. Ermene var helt råtne og vi rev dem av lett som bare det. Skjønner ingenting jeg og blir litt smånervøs for at det er noe vi ikke vet som vil starte en "epidemi" i resten av klesskapet, he he. Men aller mest er jeg nysgjerrig på hva som har skjedd med genseren til guttungen...
It's all about me Skrevet 23. april 2009 Forfatter #2 Skrevet 23. april 2009 Ingen som har opplevd noe lignenede?
Blind Gudinne Skrevet 23. april 2009 #3 Skrevet 23. april 2009 En av genserene til guttungen er også sånn! Plutselig var det masse små luftehull- spesielt på magen! Aner ikke hva det kommer av! Det er bare den genseren, ingen av de andre plaggene. Heller ikke på andre plagg som har blitt vasket i samme maskin som genseren. Har forøvrig også en singlet som er full av sånne små hull når jeg tenker meg om.... Eller hadde er rettere sagt. Ble kastet for mange år siden. Artig at du lurte på dette, for snakket med en nabo i dag om akkurat det samme! HUn hadde fått noen hull i genseren sin. Er kanskje det berømte sokketrollet som bor i vaskemaskinen som tok feil av sokkene og genseren?!?
Gjest Skrevet 23. april 2009 #4 Skrevet 23. april 2009 Sjekk trommelen i vaskemaskina di for spisse ting.... har og opplevd d, men ikke så store hull da. Men tror d er vaskemaskina...
Blind Gudinne Skrevet 23. april 2009 #5 Skrevet 23. april 2009 Men hvorfor blir ikke de andre klærne ødelagt da?
hannes Skrevet 23. april 2009 #6 Skrevet 23. april 2009 Er den laget av ubehandlet ull? Tror desverre møll eller lignende småkryp kan gå til angrep. Sikkert på andre materialer også. Har fått det på en av mine gensre i bomull, også dyrt "kvalitetsmerke", og en venninne fikk det på noen designplagg i "bra" materialer.
It's all about me Skrevet 23. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. april 2009 Nei det er en vanlig genser i bomull eller noe blandingsstoff. Iallfall ikke ull. Og det er heller ikke noe som ligger i maskinen, det sjekker jeg ofte....med en 3-åring som putter alt i lommene MÅ man bare det, he he.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå