Gå til innhold

Fødsel nr 2 alltid lettere enn nr 1?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller har noen opplevd det motsatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt, men ei veninne opplevde i alle fall fødsel nr 2 som lettere. Da fødte hun uten bedøvelse og brukte badekar mye - sovnet til og med der... Ved første fødsel hadde hun epidural, men opplevde likevel denne som vondere. En annen venninne fant ved første fødsel ut at hun hadde for trangt bekken, ved andre fødsel fikk hun dermed keisersnitt, og da også en langt mer behagelig opplevelse...

Skrevet

Hos meg stemmer dette. Første fødsel tok ca 15 timer fra første rie, til jenta var ute, fødte helt uten smertestillende, husker det som masse smerter, mareritt. 2 fødsel tok 7 timer fra første rie til jenta var ute, da også uten smertestillende, var også selvsagt vondt, men gikk mye fortere, ble ikke så sliten da, husker det som en kjempefin opplevelse. Er veldig spent på åssen fødsel nr 3 blir..... hører så mye rart, mange som sier fødsel nr 3, at det er en "luring," kan liksom gå begge veier, ta evigheter, eller gå lynkjapt. :)

Skrevet

Mine to har gått rimelig greit men førstemann satt fast i åpningen i nesten 2 timer pga stort hode så tilslutt måtte jeg klippe og ta han ut med tang. Andremann fikk jeg målt hodet på og han var mindre så fikk klarsignal og han kom som en rakett! Tror jeg var inne på føden maks en time og vi dro på sykehus rett etter at vannet gikk og riene kom. Redd det nå går unna på 20 min men har også hørt at nr 3 kan være litt tricky..satser på at siden jeg har tette så ligger alt til rette. Er det ikke lenge siden du har født så går det jo normalt raskere med nr 2 siden fødselskanalen allerede ligger klar.

Skrevet

Hei! Tittet innom fra småtroll...

Jeg opplevde andre fødsel som hardere enn nummer en.

Nummer to var større og vi stod "fast" på 6 cm i en evighet. Men da jeg endelig fikk full åpning og kunne trykke han ut gikk det i rekordfart:)

Skrevet

Stemte for mitt vedkommende ja;) Like flotte opplevelser altså, hadde en rimelig grei første fødsel, på 6 timer men denne gangen tok den bare 3 timer - og denne gangen ble det ikke et skrubbsår "down there" heller;) Kommer meg fortere kjenner jeg, kanskje bringebær-teen hjalp da??

Skrevet

Ikke nødvendigvis. Jeg syntes fødsel nr 3 var den værste:-) De har bare vart kortere og kortere, men en fødsel er en fødsel.

Jeg føder nr 6 om ca 10 uker, og gruer meg, må jeg si, vet jo hva jeg går til, på godt og vondt. Er nok mer mentalt forberedt og dermed mer avslappet, kanskje...

Skrevet

For meg var fødsel nr. 2 lettere enn nr.1 :)

Skrevet

For meg var fødsel nr 2 mye værre. Trodde en periode at jeg ikke skulle klare å komme meg igjennom åpningstiden, det var utrolig vondt!

Fødsel nr 3 derimot gikk som en drøm :o)

Er veldig spent på den 4. fødselen, gruer meg litt, for tror ikke den kommer til å gå like fint som nr 3.....nå er det ikke lenge igjen, bare 34 dager!

Skrevet

For meg var fødsel nr to enklere. Det gikk mye raskere, og jeg var mye tryggere og ikke sliten da jeg skulle begynne å presse (og da visste jeg at nå er det straks over).

Er spent på fødsel nr tre da, har hørt den ofte er tøffere igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...