Gå til innhold

Avvikende crl på tidlig ultralyd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge siste mens, og når jeg vet jeg hadde eggløsning (testet), er jeg 7u 6d idag.

På ultralyd i dag mente legen at jeg ikke kan være lenger på vei enn snaue 6 uker, ut i fra crl-mål.

Har noen opplevd det samme? Vi så et bankende hjerte, heldigvis, men jeg ble jo litt bekymret..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bankende hjerte er jo alltid bra! Har ikke opplevd det selv, men har lest at det kan gå i dvale en liten stund før det utvikler seg videre, så kanskje det er det som har skjedd ?

Ultralyder er jo heller ikke alltid helt nøyaktige. Har og lest at dersom man har skeivlivmor (eller noe slikt, 10% av alle har det) så er det vasnkliger å måle rett på UL.

Det går nok bra :-)

Lykke til og gratulerer med bankende hjerte!

Skrevet

Bankende hjerte er kjempe godt tegn da er du jo rundt 6 uker iallefall.

Og de små vokser sånn i rykk og napp nå at det kan bli avvik og det er helt normalt:)

Skrevet

Hei! Jeg opplevde det samme i dag faktisk. Trodde jeg var 11+5, men ble satt tilbake en uke. Er det noe å være bekymret for da?

Jeg vet jo ikke selv når jeg hadde eggløsning, men det er jo mange faktorer som spiller inn, da.. Kan ikke egget leve noen dager, da? (Kanskje eggløsningstesten heller ikke var "spot-on"?) Tror også det kan være tilfelle som de andre skriver: At de vokser i rykk og napp, og da velger jeg å tenke som min mor sa til meg: de vakreste ting i verden modnes sakte... La spiren din bruke den tiden den trenger! Det går sikkert fint! :)

Skrevet

Jeg var på tidlig ul i går og ifølge siste mens (som er bombesikker) så skulle jeg vært 10+1. På ul så ble det uke 9. Selv om vi vet når vi har eggløsning/mens så er det vel de færreste av oss som vet nøyaktig tidspunkt for befruktning... Et eventuelt vekstavvik vil kommet til syne på rutine ul i uke 18-20 så jeg syns ikke du skal gå og tenke på dette.

Skrevet

Takk for oppmuntrende svar.. Dessvere gikk det galt likevel. Aborterte tre dager etter ultralyden...:-(

Skrevet

akkurat dette skjedde med meg også, var ganske sikker på når eggløsning hadde vært og fikk jo tydelig kryss på graviditetstesten, da jeg kom på ul ble jeg plutselig satt tilbake 9 dager, noe jeg fant merkelig, men vi så et bankende hjerte og alt så bra ut, 8 dager senere døde embryoet, og det gikk 14 dager til før blødningen kom

så jeg tror at at man skal være obs dersom man får vekstavvik når man er ganske sikkert på når man ble gravid....

Skrevet

uff, nå ble jeg bekymret kjenner jeg.. (f... og) kan jeg spørre om hvor langt du var på vei når du var på ultralyd første gang?

Skrevet

Uff, det er dette om er litt dumt med disse trådene.. Mange blir bekymra unødvendig.. Jeg tror det er anderledes når du er såpass langt på vei som du er. Jeg har snakket med flere nå som det har gått bra med på tross av vekstavvik før uke 9, og også senere. Da hadde det jevna seg ut til neste ultralyd. Håper (og tror!!) det går bra med deg ;-)

Skrevet

Og, forresten, Romeren.. Du skriver at du ikke helt vet når du hadde eggløsning.. Da er det jo litt slingringsmonn der...Og jeg tror du kan ta det helt med ro. Jeg visste imidlertid akkurat når jeg hadde eggløsning, ettersom jeg testet, samt at mannen min reiste bort i to uker dagen etter, så jeg visste at jeg ikke kunne ha blitt gravid senere. Derfor ble jeg så bekymret.. Med rette.

Skrevet

Ja, du har sikkert rett.. veldig irriterende at man bare må komme over sånne historier når man ikke trenger det. som oftest går det greit på bim, men noen ganger... Ikke ment som kritikk til deg i det hele tatt, veldig leit at det gikk som det gikk for deg, men det kan skje alle.. også meg! (man vil bare ikke minnes på det. best å leve i lykkelig uvitenhet så lenge man kan!! ;))

beklager at jeg stresser dere med sånt! Jeg vet jo ikke en gang når eggløsningen min var!! kanskje man skulle fått seg noen Skikkelige problemer istedenfor (bank i bordet), slik at man slapp å henge seg opp i filleting.. takk for svar likevel! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...