Gå til innhold

Amme-BH

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper dere amme-BH før dere har født? Jeg er så usikker, men tenker at kanskje ikke det er det første jeg orker å dra til byen å handle inn etter fødselen. Bør kanskje evt kjøpe en som er litt for stor for meg nå??

Sikkert dumt spm, men har null erfaring :-S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker amme-bh nå jeg. De andre strammer slik.

Jeg ville kjøpt inn e p ar stk før fødselen - du må jo ha dem med på sykehuset og begynne å bruke dem der. Husk å ta med ammeinnlegg også (jeg bruke Aclima - syntes de var best)

Skrevet

Jeg tenkte å kjøpe disse amme toppene til å ha med på sykehuset, for så å kjøpe ammebh når jeg vet hvilken str. Vil ha noen gode så spanderer ikke penger på å kjøpe feil str før fødsel ;)

Evt så kjøper jeg bare spileløse enkle fra H&M.

Skrevet

Helt enig! Det er min taktikk også. Har bare med en ammetopp på syehuset. Vi må huske på at det er jo ikke bare selve brystet som endrer størrelse, men også omkretsen under brystene. For min egen del, har jeg fortsatt veldig høy mage (og foreløpig lite melk i brystene), selv om hodet har festet seg og jeg har termin i morgen. Så når babyen kommer, antar jeg at jeg vil få litt bedre plass rett under brystene igjen. Vil ikke ha en BH-som ikke sitter godt. Så det blir nok shoppingtur på minstemann den første uka.

Skrevet

Jeg har en ammebh fra sist gang, med spiler. Har kjøpt en ny uten spiler, for det er ingenting som er så vondt som spiler som strammer etter fødselen, dessuten kan spilebh'ene ødlegge/kutte over melkeganger i brystene. Skal også kjøpe en ammetopp, a'la treningsbh. Hadde det sist da jeg var på sykehuset, og det var absolutt den som var mest behagelig :) Jeg kjøper samme str rundt som jeg bruker til vanlig, men en cup større. Også bruker jeg sånne løse ekstrahemper som jeg bruker hvis det er for stramt.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg lurer veldig på hvordan spiler kan ødelegge/ kutte over melkegangen i brystene. Er det hvis man går med feil størrelse da? Spilene skal jo sitte rundt og under brystet. Kan ikke helt skjønne at dette kan stemme....

Skrevet

Flott, takk for nyttige tips alle sammen. Da blir det en stykk ammetopp og en stykk billig amme-BH uten spiler fra H&M!

(får man kjøpt ammetopper også på H&M??).

Ha en fin dag i vårsola!

Skrevet

Jepp, det får man. De kommer i pakker på 2, en sort og en hvit. Men de er litt vanskelige å prøve da de henger sammen med en sånn sikkerhetsmagnet. Det går altså -- bare litt klønete...

Skrevet

Jeg tenkte å kjøpe amm-bh nå når jeg skulle kjøpe nytt undertøy siden jeg har vokst litt i omkrets, og de gamle føltes trange. Men de amme-bhene jeg fannt var utrolig stygge, så jeg endte med å kjøpe vanlige bh'er og venter med amme-bh innkjøpet til nermere fødselen.

Er det noen som vet om man kan få kjøpe amme-bh'er som ikke ser ut som stygge trenings-bh?

Skrevet

kjøpt meg amme bh på babyshop :) Der har de flere å velge i mellom syns de er fine pluss att de sitter godt :)

Kjøper en str større i cupen enn det jeg bruker nå og så lenge de passer rundt på det ytterste hakket nå så regner jeg med att de paser på det innerste hakket etter fødselen :) Det har i hvertfall gått bra med de 3 andre gangene så satser på att det samme gjelder nå :)

Skrevet

Har bare triumph sine, med og uten spiler. Begge kjempe gode. De med spiler ser ikke så verst ut syns jeg, med noen blonder på. De uten er fantastisk gode, selv om de nok ikke er det mest attraktive undertøyet;)

Skrevet

jeg har lett lenge etter amme bh som ser litt bra ut, og fant til slutt mange fine på lindex - med og uten spiler og vatterte skåler. der hadde de også en del flere str enn bare de helt vanligste sånn som hm har. var ikke så dyrt heller!

Skrevet

jeg har lett lenge etter amme bh som ser litt bra ut, og fant til slutt mange fine på lindex - med og uten spiler og vatterte skåler. der hadde de også en del flere str enn bare de helt vanligste sånn som hm har. var ikke så dyrt heller!

Skrevet

Dersom du bor i nærheta av en by, så har Change kjempefine amme-bher i super kvalitet. De ser ikke ut som bestemora di sitt undertøy, noe jeg synes at mesteparten av amme-bhene gjør. Disse har blonder og finnes med og uten spiler og er ganske sexy, men med god støtte! Mannen min sa: "Wow - den der var en forbedring!". :-))))

Skrevet

Jeg brukte ammesinglettene fra Gravidshop sist gang.

Veldig greit siden man da slipper å bekymre seg for BHstørrelse. Må innrømme at jeg endte opp med å flytte inn i singlettene. Jeg brukte nok bare bh en gang under ammeperioden..hehe.. :)

Skrevet

Emblaa: Har jobbet på Change, ammebhene der finnes ikke uten spiler ;) "Utvanlget" (èn bh som man får i sort eller creme) er kun med spiler. Hadde mange kunder som snudde i døren når de ikke fikk uten spiler.

Ja de sier fin ut, men en drøss med reklamasjon på de! Har du tid til å stå å håndvaske de med et lite nurk på armen så kanskje de er verd prisen.

Skrevet

Cecilie: Jeg har aldri håndvaska en BH i hele mitt liv, og fikk også beskjed om at disse kunne vaskes i maskin med vaskepose. Den beskjeden har jeg for øvrig også fått av ho som driver Change i Drammen med alle bhene mine, og jeg har sikkert minst ti stykker i forskjellige modeller.

Jeg amma ett år, og har fire av disse fra Change. Det er de som er minst slitte, de ser like fine ut, og det til tross for at jeg skifta bh hver dag. Har anbefalt dem til mange venninner, og de har alle vært superfornøyde, særlig de som ikke kommer inn i bhene fra Lindex etc, mener å huske at disse bare går til D-cup eller noe. Amme bh-ene mine varer nok et nytt ammeår, MED maskinvask. Når man bruker litt stor størrelse i bh, så får man en eneste lang unipupp av bher uten spiler, og det er ikke noe særlig, verken å se på eller å ha på seg. Dersom bhen er i riktig størrelse og i riktig passform, så er spiler ikke noe problem for amminga, det fikk jeg beskjed om at ammehjelp på Rikshospitalet iallfall. De burde for øvrig vite hva de snakker om, for det er nasjonalt senter for amming der. Dette med at man ikke skal bruke spiler når man ammer, tror jeg baserer seg på hvordan bhene var før i verden, og så er det sikkert noen som synes det er ubehagelig dersom man har mye melkespreng. Er lurt å ha noen uten spiler til de første ukene iallfall, for da er jo melkemengden temmelig dårlig regulert.

Skrevet

Jeg vasker selv mine Changebh'er i maskinen (vaskepose, uten skyllemiddel og fint progr.) går helt fint for min del. Men det er mye reklamasjoner på amme'bhene der, det er ikke til å komme fra, vi hadde minst 2 i uken kun med disse. Sømmer gikk opp, låsen i plast ble ødelagt, spilene gikk ut o.l. De med nikkeallergi reagerer sterkt, fordi spilene blir sittende tett rundt brystet. Var snakk om å ta den ut av sortementet.

Du får nok ikke spileløs amme'bh på change, det var poenget mitt ;) Nettopp fordi dems prisipp er at spiler er best når du får riktig tilpassing og riktig modell for dine bryst. Kunne ikke vært mer enig, uansett hvilken str du er. Det er like viktig for de med små som de med store. Hovedpoenget er å få de til å sitte riktig rundt og stor nok cup, og ikke får belastning i stoppene -som går utover rygg og skuldre.

Anbefaler alle å få målt og tilpasset bh når de skal ha seg ammebh, man trenger serdeles god støtte under denne perioden.

Skrevet

Jeg har kun tittet på H&M, Cubus og Kappal og de så ikke bra ut. Skal ta tipset og se på Lindex, men hva slags butikk er Change? Har aldri hørt om det jeg, og ja jeg bor ved Oslo så det skulle vel gå ann å finne.

Jeg har alltid brukt bh med spiler, det tror jeg at jeg må ha på amme bh'n også.

Skrevet

Ligger det ikke en Change inne på Oslo City tro? Rett innenfor svingdøren ved inngangen nærmest Gunnerius/ Spectrum. Der er det ihvertfall en liten undertøysforretning som har amme bh-er. Vil ellers anbefale den på St.Hanshaugen. LaLina er det vel den heter. Super service!!

Skrevet

Har selv kjøpt på Lindex, en med vatterte skåler, i strl E! Finnes, bare at de går fort UT pga pågangen!

Så løp å kjøp jenter...

www.mammatrend.no har også maaaaaassevis a fine ammebh`er.. Handla en masse derfra nå.. Litt dyrt, men absolutt verdt det. Kjøpte derfra til eldstemann også, kjempefornøyd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...