Gå til innhold

Til dere voksne med diagnosen AD/HD, kan dere hjelpe meg?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne på 21 år, og skal til min første time hos fastlegen neste uke fordi jeg har store misstanker om at jeg har AD/HD. Jeg har nå mamma perm. men skal tilbake til jobb igjen i juli. Og ettersom jeg har veldig vanskligheter med å holde på en jobb, og har type *Angst* følelse over alt som har med jobb og gjøre osv. har jeg veldig lyst til å få vite om jeg har AD/HD helst før jeg skal tilbake på jobb.

Så her er mine spørsmål ang det:

Er det realistisk å håpe på det?

Ca. Hvor lang tid tar det før man får time hos en som kan fast slå diagnosen og event. gi medisiner?

Ca Hvor lang tid tar selve utbredningen?

Og åssen tester og hva må man igjennm før man har fått diagnosen?

Er super takknemelig om noen kan hjelpe meg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei skal svare så godt jeg kan :-)

fhvis jeg forsto det første spørsmålet ditt rett, så er det stor underdiagnosering av adhd, så det er nok mange som går rundt med ,

jeg var med legen mai i fjor, pga at legen aldri klarte og sende papirene min ble det slutten av juli før jeg fikk brev fra sykehuset at de hadde mottatt papirene mine!

Fikk time til sykehuset 4 september, var der igjen 18 september, utredningsdama ringte meg i begynnelsen av oktober og sa jeg hadde adhd ( tror egentlig at det er uvanlig at det går så fort, har en veldig klar diagnose)

Var igjen hos sykehuset tidlig i desember og begynnte på ritalin . gikk på det til midten av februar, men tålte det dårlig og sluttet, har faktisk tatt min første strattera i dag.

tror kanskje du må gjennom noen arbeidsminnetester o.l,

Jeg ville ikke håpet på og få diagnosen før du begynner på jobb igjen, utredning tar lang tid og er veldig tøft og slitsomt, du kan jo begynne på jobb igjen og se hvordan det går, hvis det blir for vanskelig så får du sykemelding, for som sagt dette er tøffe greier, utmattendes.

Hvis du får diagnosen, må du regne med få litt reaksjoner, det er sinne sorg, lettelse,undring, bitterhet alt du kan tenke deg, du må liksom se gjennom livet med andre øyne.

Håper at dette var forståelig skrevet og lykke til

Skrevet

Tusen takk for svaret ditt...Utfyllende og god forståelig ;-) Hjalp meg kjempe masse... :-)

Skrevet

Blir kjempe glad om det er flere som har erfaringer og peiling, og som har lyst til og fortelle sin opplevelse.. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...