lillemirakel!! Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 Vi har parkettgulv og et er jo hardt for lillemann å ligge på gulvet, men legger han på gulvteppet av og til..vi har katter så syns ikke det er noe greit at han ligger der hvor det er litt hår ogsånn så han er ganske mye i lekegrinda er 5,5 mnd. burde jeg kjøpe matte slik at det blir lettere for han å utvikle mototikken eller?
Litjmora Skrevet 23. april 2009 #2 Skrevet 23. april 2009 du må ikke, men det er veeeeldig snedig med en!
Septemberprinsen Skrevet 23. april 2009 #3 Skrevet 23. april 2009 Må og må, vet ikke helt det, men vår har ihvertfall vært en av de mer heldige kjøpene jeg har gjort i forbindelse med at gutten meldte sin ankomst. På den turner han hele dagen, selv om han nå er så aktiv at han ligger mer av den enn på den. Han ligger bak og skyver den foran seg, noe som visstnok er ustyrtelig morsomt for han knekker sammen i latter flere ganger. Men de får da utviklet motorikken i en lekegrinn også da, de kommer seg bare ikke så langt av gårde. Det som er greit med matta er at han får litt motstand under knærne slik at det blir lettere for ham å øve på krabbeteknikk. Parketten blir litt i glatteste laget for gutten vår ihvertfall.
sOlø08 Skrevet 24. april 2009 #4 Skrevet 24. april 2009 Jeg har puslematte kjøpt på nille til 169 kr helt genial da han utforsker og demonterer, tygger og leker denne er jo lett å støvsuge/vaske, Har selv 2 katter så jeg vet allt om hår
Gjest janne37 Skrevet 24. april 2009 #5 Skrevet 24. april 2009 Gym-matta vi kjøpte på Baby-comfort er en av dei luraste tingene vi har kjøpt i forbindelse med juniors ankomst! Vi har parkettgolv, det er ikkje kaldt, men ikkje så veldig behagelig å ligge på for verken liten eller stor! Så her hos oss ligg junior sjelden aleine på matta, "alle" vil gjerne ligge på den gode matta og småsnakke/leike med junior :-) Mang en middagslur er blitt avholdt på matta... No er junior ganske mobil og bevger seg rundt der han vil, men ligg der nokon på matta så er han der og! Hadde store planer om å trene på matta, men det blir mest kos og leik med junior :-) Han er forresten snart 5 mnd og vi kjøpte matta då han var 1 mnd. Det er sjølvsagt lettare å berre tørke av matta enn å vaske et kravleteppe! Babyen får godt feste for kravletrening og h*n får ikkje vondt når h*n velter/stuper/snubler! Men den er ikke et must! Alle må finne det som fungerer best for dei! Leikegrind høyrest praktisk/fornuftig ut når de har katt!
NormaJean Skrevet 25. april 2009 #6 Skrevet 25. april 2009 jeg hadde ikke matte de første 5-6 månedene, men lillegutt veltet så mye og dunket hodet i gulvet så kjøpte en av de gym-mattene fra barnashus brukt på finn.no for 150kr! Dette er det SMARTESTE kjøpet jeg har gjort:) Han får så godt feste og etter 5 dager så hadde han plutselig lært seg å komme opp på alle 4, han har lært seg å velte/legge seg ned fra sittende og over på magen uten å slå seg helseløs. Og dette vet jeg er pga matten. Friksjonen gjør at han får godt tak og fytti nå går det fort bortover. Så anbefaler deg å kjøpe noe sånt, kanske den på nille som ikke er så dyr? eller har sett noen på finn.no. Jeg syns at fullpris på 699kr er helt latterlig.5-
Gjest janne37 Skrevet 25. april 2009 #7 Skrevet 25. april 2009 Vi betalte 499,- på Baby Comfort, den er 1,00 X 1,80 m, kjempegod! Det var julegave til junior :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå