☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 Vi har hatt et 240 liters akvarium i noen uker nå, men de siste dagene har en del fisker dødd... Hva skjer? Og dere med så store akvarier, åssen gjør dere dem rene??
Himmel og hav Skrevet 23. april 2009 #2 Skrevet 23. april 2009 Har du sjekket pH, nitritt og nitrat? Du får kjøpt sånne testsett til hjemmetest, eller du kan ta med en vannprøve til en akvariebutikk. Om dere forer for mye f.eks, så blir vannkvaliteten fort dårlig.
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 23. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2009 ah, det skal jeg gjøre! Men hvor mye og hvor ofte skal fiskene ha mat???
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 23. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. april 2009 ah, det skal jeg gjøre! Men hvor mye og hvor ofte skal fiskene ha mat???
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 23. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. april 2009 ah, det skal jeg gjøre! Men hvor mye og hvor ofte skal fiskene ha mat???
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 23. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. april 2009 ah, det skal jeg gjøre! Men hvor mye og hvor ofte skal fiskene ha mat???
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 23. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. april 2009 ah, det skal jeg gjøre! Men hvor mye og hvor ofte skal fiskene ha mat???
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 23. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 23. april 2009 ah, det skal jeg gjøre! Men hvor mye og hvor ofte skal fiskene ha mat???
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 23. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 23. april 2009 ah, det skal jeg gjøre! Men hvor mye og hvor ofte skal fiskene ha mat???
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 23. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 23. april 2009 ah, det skal jeg gjøre! Men hvor mye og hvor ofte skal fiskene ha mat???
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 23. april 2009 Forfatter #11 Skrevet 23. april 2009 ah, det skal jeg gjøre! Men hvor mye og hvor ofte skal fiskene ha mat???
Himmel og hav Skrevet 23. april 2009 #12 Skrevet 23. april 2009 Det kommer an på hva slags fisker dere har. Det bør de vite der dere kjøpte dem, men det er lurt å gå inn på nettet og dobbeltsjekke, for det er langtfra alle som selger fisk som har peil på fisk. Det er masse fine akvariesider på nettet. Jeg har hatt fisk som har fått mat 2 ganger om dagen, og noen som kun skulle ha annenhver dag. Men en tommelfingerregel er at de ikke skal ha mer enn at de spiser opp alt på et par minutter. Om det blir liggende for på bunnen og råtne så skaper det dårlige fohold. Det samme hvis du ikke rengjør ofte nok. Om du ikke har, så vil jeg anbefale en slamsuger/slamhevert, da får du opp mye av gørra som ligger innimellom grusen. Her er en fin side som jeg har lært en del av: http://www.aquadigital.net/stepbystep.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå