Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Jeg har krav på det, men vet liksom ikke hva jeg kan få. Er der en "fast" sum man kan få eller må man dokumentere utgifter i fobindelse med studiet? Jeg er på siste semesteret og har i grunnen kjøpt de bøkene jeg trenger, derfor har jeg ikke søkt. Reiser noen flyturer i året pga studiet, men har ikke spart kviteringene. Er det noen vits å søke? Takker for alle svar!:-D
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #2 Skrevet 25. april 2009 I alle fall ikke vits å la være:) Du må kunne vise fram kvitteringer på bøker, på søknadsskjemaet skal du skrive inn avstand til studiested, og om det medfører utgifter ift barnet. Dersom du studerer 100% dekker de semesteravgift og det holder at du sender kontoutskriften. De var veldig hjelpsomme da jeg søkte.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #3 Skrevet 25. april 2009 Utdanningsstønad er en fast sum. Du trenger ikke å ta vare på kvitteringer til bøker ol. Reiseutgifter må du dokumentere.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #4 Skrevet 27. april 2009 Hm? det måtte jeg... merkelig. Og jeg hadde ingen dokumenter for reiseutgifter, jeg måtte regne ut hvor mye jeg antok at eg kom til å bruke.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 Utdanningsstønaden er IKKE en fast sum, men utgjør de skolepengene du skal betale til skolen (som selvfølgelig varierer ettersom hvilken skole/utdanning du skal på). I tillegg har du et beløp til bøker som er FAST, et til videregåendeskole og et for høyskole. Er utdanningen på halv tid, får du halvparten av det fastsate beløpet. I tillegg KAN du ha krav på godtgjøring til transport til skolestedet. Og til barnetilsyn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå