Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 I dag har virkelig alt gått dritt! Jeg skulle møte 16:15, og var sikker på hvor jeg skulle møte - en videregående skole i byen. Så jeg kom frem der da, vaskedamen slapp meg inn - og jeg satt og ventet. Ikke et menneske kom... Så begynte jeg å tenke på at jeg kanskje hadde tatt feil, og ringte mannen for å få ham til å sjekke papiret. Joda, feil skole! Er det mulig? Jaja, jeg løp ihvertfall gjennom hele bergen sentrum med bekkenløsning og stor mage, mens jeg prøvde å ringe skolen og si jeg var forsinket. Fikk ikke tak i dem, men kom meg nå frem. Kommer frem, og ser at jeg skal ha eksamen i 4. etasje. Og heisen ville ikke. Så jeg krabbet meg oppover trappene, med dritavondt i bekkenet... Og får vite at jeg uansett er sistemann som skal inn, hehe... Så satt jeg der da, og ventet på at det skulle bli min tur, som det ble etter ca 3 timer. Første del av eksamen gikk ganske greit - tolking av en novelle. Klarte å få sagt endel ting, selv om jeg var driiiitnervøs. Og så begynner sensor å spørre om kvinnelige forfattere på 70-tallet og postmodernismen. Som det ikke har stått et ord om i pensum... Og jeg fikk jo selvfølgelig ikke sagt noenting... Satt der bare og prøvde å ro meg vekk. Hun så på pensumlisten jeg har fått på studiet, og det stemte at dette ikke var i mitt pensum - men det hjalp ikke, siden fagplanen sier det skal være i pensum (tar det som privatist) Jaja, så skulle jeg snakke litt om språkdebatten på 1800-tallet, og det gikk jo sånn noenlunde, men pga alt stresset med at jeg ikke klarte den forrige oppgaven gikk mye i surr og jeg ble veldig usikker, selv om jeg egentlig kan stoffet. Skulle også legge frem en oppgave jeg har skrevet, men da var jeg helt på gråten og begynte bare å stamme... Endte opp på en 3'er da. Sensor sa at han trodde jeg hadde lest mye, og at jeg hadde interesse og forståelse for faget, men at jeg dessverre fikk feil oppgave. Han oppfordret meg også til å ta eksamen opp igjen, for han trodde jeg egentlig kunne dette, så det var jo kjekt da... Men jeg merker jeg er skikkelig lite motivert til de to eksamenene jeg har foran meg nå. Er livredd for at det samme skal skje igjen - at jeg sitter meg fast på et spørsmål og derfor får helt jernteppe... Har aldri i hele mitt liv fått en treer før, og er egentlig ganske skuffet over meg selv :-( Uff, noen som har hatt en verre dag enn meg eller? Jaja, hjalp ihvertfall å få skrevet det ned. og jeg er ihvertfall ferdig=)
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 huffda. *klemmepå* nei kan ikke si min dag har vært verre. selv om jeg har svettet nok med en trassig gutt som har et helsikes temperament, og en baby som kun vil sove når hun får ligge på noen. *forbanner jobben til T akkurat nå*
Saraah Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Er det norsk du tar opp? Forstår uansett at det er kjipt med 3 i et fag du tar opp som privatist, og det er vanskelig å gjøre noe med nerver. Tenk likevel at du skal late som du kan stoffet veldig godt, og ikke tenk over det om du sier noe feil; om du bare fortsetter og virker selvsikker har sensor ofte vanskeligere for å gi deg trekk på det grunnlaget også, da de kanskje overser noe av det du sier med vilje. Stå på videre, dette klarer du! Hvilke gjenværende eksamener har du?
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Uff da.. Nå må han dra seg hjem snart altså=) Jaja, nå er jeg ihvertfall ferdig med den dritten, var egentlig den eneste eksamenen jeg gruet meg til, men nå gruer jeg meg til resten også, hehe, jeg ble jo helt tullete og snakket så fort at sikkert ingen skjønte hva jeg sa...=P
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 22. april 2009 #5 Skrevet 22. april 2009 Tar det ikke opp igjen, så egentlig har det ikke så mye å si, trenger bare generell studiekompetanse, og skal ikke inn på noe med kjempehøye krav... Skal ha nyere historie og samf.fag nå i mai, og så skal jeg ta matte, naturfag og engelsk etter permisjonen... Har ihvertfall god tid til å lese på resten da=) Får så sinnsykt med nerver at alt bare blir tull...=P Nei, vil heller ha skriftlig eksamen jeg altså! Mye flinkere der, hehe...
mozell Skrevet 22. april 2009 #6 Skrevet 22. april 2009 Er det muntlige eksamener du skal ha videre også? For i så fall så tror jeg ikke du får samme jernteppet da - du er mer "forberedt" på presset:) Lykke til i hvert fall!! stå på - som sagt tror jeg det verste er overstått. Jeg hadde muntlig eksamen i fjor, i religionsvitenskap. Fikk D etter mye stotring og stamming. Et av spørsmålene var "Ja, hva kan du fortelle om de greske gudene?" Altså....jeg hadde lest en hel BOK om gresk mytologi, men med et så vidt spørsmål endte det med totalt jernteppe og jeg fikk nesten ingenting frem. Huff.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 22. april 2009 #7 Skrevet 22. april 2009 Skal ha 2 muntlige nå, men resten er mye skriftlige... Men ja, jeg er ihvertfall forberedt på presset, og kan kanskje lære noe av dette - at man gjerne får mye bredere spørsmål enn man selv øver på... Er sånn som deg jeg også, syns det er vanskelig når det blir sånn. Kan svare på ALT om jeg får konkrete spm, men skal jeg snakke om et helt emne vet jeg ikke hvor jeg skal begynne... Skal ihvertfall forberede meg mer på sånne spm til neste eksamen, og skrive mange flere tankekart!
Saraah Skrevet 22. april 2009 #8 Skrevet 22. april 2009 Åja, var sikker på at du tok opp - men 3 er jo helt gjennomsnittlig, og om du ikke skal inn på noe høyt poengkrevende studier, er det bare å kjøre på Innmari kjedelig å få spørsmål om ting en ikke har forberedt seg på, og kan jo være du kommer over en snill sensor + riktig oppgave neste gang. Du har i alle fall ingenting å tape!
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 22. april 2009 #9 Skrevet 22. april 2009 Ja, men dette faget har vært så sinnsykt stressmoment for meg (utrolig omfattende fag og masse pensum) og den jeg gruet meg aller mest til, at jeg egentlig tror jeg sier meg fornøyd med en treer - orker ikke gå gjennom det stresset en gang til for å kanskje få fire eller fem... Er skuffet over karakteren, men det er ikke verdens undergang heller=) Satser heller på 4/5 på de andre eksamenene, så går det fint å komme inn på studiet vil jeg tro=) Så jeg tror jeg bare lar det være med det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå