Gjest Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Til jenta vår på 2,5 har vi hele tiden brukt Libero. Vi prøvde pampers i noen uker i starten men syntes hun ble fuktig og våt i dem og gikk over til libereo og har syntes at de holder henne tørr og stort sett aldri hatt sår stump. Nå venter vi neste tulle om 2 uker og jeg lurer på om dette med bleier er en "foreldresak" eller om det faktisk er sånn at ulike barn passer til ulike bleier.. Noen med erfaringer?
Lykke X 4 Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Etter to bleiebarn så langt har jeg funnet ut (så langt ) at det kan være lurt å bytte litt på bleiemerke Hvis barnet blir sår, har det pleid å hjelpe å bytte over til det andre merket (veksler mellom pampers og libero). Passformmessig har jeg likt best libero til de minste, og trusebleien til pampers fra de er store nok til den
Ooops I did it AGAIN Skrevet 23. april 2009 #3 Skrevet 23. april 2009 Er ca 9 år siden min sønn brukte bleier, men husker at jeg ikke kunne bruke Libero på han, ble sår av dem. Store blemmer som blødde! Husker vi var på besøk et sted og slapp opp for Pampers og var nødt å bruke Libero siden butikken der ikke førte Pampers.. Huff, det var ille. Måtte dra tidligere hjem for finne rette merket. Bleiene har nok blitt forandret siden da:)
victomalia Skrevet 23. april 2009 #4 Skrevet 23. april 2009 På mine 4 har jeg brukt Libero på babystadiet, og Pampers når de har begynt å krabbe og sånt. Jeg syns Libero er mykere enn Pampers til baby, men syns Libero blir for "tett" etterhvert og at de får utslett og røde stumper. Pampers virker tynnere og mer behagelig. Så sånn gjør jeg det hvertfall og er fornøyd med det.
Vinden blåser Skrevet 24. april 2009 #5 Skrevet 24. april 2009 Det er nok litt smak og behag samt avhengig av barnet selv. Her har jeg med begge mine startet med libero,men skiftet over til Pampers rundt 5mnd-alderen. Med pampersbleiene virker huden til ungen tørrere syntes jeg og de virker lettere i bruk prøv deg fram og lykke til
Spireline Skrevet 24. april 2009 #6 Skrevet 24. april 2009 Jeg var en svoren Liberotilhenger m mine to første barn. Syns pampersbleien ble litt for slank og pinglete. Nå fikk jeg nylig mitt tredje barn, og med henne har vi gitt opp Libero. Syns den er stiv, hard og firkanta. Mens pampersbleien føyer seg mye bedre etter kroppen. Så jeg har med andre ord gått over til den andre siden. Så får vi se om det blir Libero når hun blir større..
Emblaa Skrevet 25. april 2009 #7 Skrevet 25. april 2009 Vi brukte Pampers mest til vesleprinsen, men bytta til tøybleier da han var ni måneder. Han hadde et bleieutslett som aldri ga seg, så da blei vi tipsa om tøybleier. Er superfornøyd, er veldig økonomisk, hygienisk og bra for de små. Venter jente nå, og har shoppa masse fine tøybleier til vesla. Gleder meg til å ta de fine bleiene i bruk! Særlig den fine røde og grønne bleien med epler og pærer på, og den fine med prinsesser på... Hmmmm... Gleder meg til å få et nytt tøybleiebarn i huset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå