Gå til innhold

Hvordan vite at man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som sier dere at dere tror dere er gravide før dere tar en test? Vi har nemlig prøvd med nummer to i to-tre uker, og jeg har det bare på følelsen at noe er på gang der inne! Jeg har hatt en utrolig rastløs følelse i kroppen, er steike trøtt på ettermiddagene og føler liksom livmoren hele tiden, som om noe vokser der inne...kanskje er det ønsketenkninger bare... jeg tok en test, den var negativ, men så var det og tre uker til mens skulle komme,så den ble vel tatt litt for tidlig.

Et helt idoitisk spøsrmål til slutt, selv om jeg skulle absolutt ha visst det... Hvor mange dager etter siste dag i mens kommer neste mens, 21 eller 28 dager..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du! Jeg har det akkurat som deg nå!! Holder på å lage nr.to og føler på det akkurat som deg... Tok en test i mårres, men var negativ. Er for tidlig å ta testen mest sansynligvis, så må vel ta en nærmere ventet mens.

Har kjent veldig mye neddi livmoren, litt murringer som om man har mensen liksom. Er det ikke etter 28 dager?

Spennende dette da!:)

Skrevet

Vanlig tellemåte sier at første dag av mensen er dag 1 i ny syklus. Hvor lenge du blør har ingen ting med saken å gjøre. Vanlig sykluslengde er mellom 21-32 dager, noen har lengre syklus men det er vel det som regnes som normalt. El skjer 10-14 dager før neste mens, forutsetter da at du er litt kjent med syklusen din for å anslå når du har el.

Hvis du har testet 3 uker før mensen skal komme har du i verste fall testet før du har hatt el, så den er nok negativ ja;) Ofte det ikke gir utslag før noen dager over IKM (ikke kommende mens).

Hvis du leser inne på bli gravid er det ofte symptomlister der. Men det skal sies at mange har symptomene uten å være gravid:p Med førstemann var det kun at mensen ikke kom som gjorde at jeg skjønte at jeg måtte være gravid. Ingen andre symptomer. Lykke til:)

Skrevet

fikk et hormonrusj dagen etter at "den satt".... var egentlig ikke i tvil, men tok test dagen etter at jeg skulle hatt mensen. "følelsen" stemte.

Tror alle er forskjellige - kjenner en som ikke merket at hun var gravid før etter 3 mnd - gikk til legen fordi hun begynte å føle seg utilpass (mens, eller blødning kanskje... kom som ei klokke...)

Skrevet

De gangene jeg har vært gravid, har jeg kjent det ihvertfall en uke etter unnfangelsen. Første gangen jeg var gravid, kunne jeg jo ikke vite det sikkert, men magefølelsen stemte den gangen. Kjente det på meg og da hadde vi prøvd kjempelenge og aldri hatt akkurat den følelsen før. Jeg blir liksom så uggen i kroppen. Fryser mye og føler meg så stinn i magen og litt øm i livmoren på en måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...