Gå til innhold

Luksusfellen- lureri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagens Luksusfelle- for de som så det, så at det handlet om en fyr som hadde nesten 600 tusen i kortsiktig div. gjeld.

Når de forhandler med kreditorene så kvitter han seg med bilen som han hadde lånt 190 000 på. Taksten var visst på 115.

Men, jeg har lenge vært litt skeptisk til dette programmet, for det ordner seg liksom alltid! Så idag var jeg en sleip, nysjgerrig husmor uten bedre å ta meg til. Jeg slo opp bilnummeret på brønnøysundreg. Der står bilen fremdeles i hans navn, med 210 000 i heftelser.

Hvordan kan det ha seg? når programmet ble avsluttet, så skrev de jo 0,- i transport fordi han hadde kvittet seg med bilen, og programmet var fra nyttår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han får jo ikke solgt bilen med heftelsene?

Så da må han vel ha den ennå, da?

Skrevet

Uten at jeg aner noe om hvordan sånt funker- kan den ha blitt avskiltet og solgt uregistrert, sånn at registreringsnummeret med heftelsene fortsatt står på ham?

Skrevet

Hahaha! tipper han får mange "det har blitt utført en kredittsjekk på deg" brev i postkassen fremover. Alt folk får seg til å gjøre. Hahahaha stakkars mann.

Og jo, man får et sånt brev når noen sjekker heftelser i brreg, for jeg har testet på meg selv :P

Skrevet

Det går ikke. Selv om den blir avregistrert, så følger bilnummeret bilen til den hugges. Det sitter en brikke med et nr i hver bil som fjernes når den hugges. Dette nr er oppgitt i vognkortet og alt.

Så HI, jeg kjøper tvilen din!!

Skrevet

Hvordan sjekker man dette på dette registeret?

Skrevet

samboeren min sier her at heftelsen i sin helhet står til den dagen alt er nedbetalt.

Man får ikke brev om noen sjekker heftelser på min bil nei...

Skrevet

Det står jo ikke at noen har sjekket om det er heftelser på bilen din, men at det har blitt utført en kredittskjekk. Samme som kommer når man bytter mobilleverandør og får seg lån. Det er den som står som eier av bilen det blir utført kredittsjekk på. Og som sagt, jeg har prøvd!

Skrevet

Vet ikke om jeg er helt enig i at det ordner seg alltid. Synes det å måtte leve på strengt budsjett i 15 år, selge hus eller bil eller liknende høres skikkelig kjipt ut!

Skrevet

Jeg synes også at det ikke alltid er slik at ting ordner seg. Men de får jo veldig god hjelp av ganske kompetente personer. Det er jo ikke alltid de får lån av banken, inngå avtaler med kreditorer osv, selv om det stort sett går bra. De fleste ønsker jo å være behjelpelig med folks betalingsmåte, istedet for at de ender opp med at det ikke blir betalt noe tilbake.

Mange vet ikke hva de kan gjøre i en økonomisk situasjon, og de føler kanskje at det er nedverdigende å ringe rundt å forklare sin situasjon, derfor har det ikke ordnet seg tidligere.

Her får de ett ekstra press og støtte i ryggen med økonomer på besøk og tv-team, i tillegg til at de kanskje endrer holdning og innstilling til økonomien.

Men hvem vet hvordan de folkene klarer seg idag. Kanskje de har havnet tilbake i luksusfella igjen...???

Skrevet

Eigte han huset? I tilfelle mener jeg han er heldig stilt jeg. Særlig viss samboeren blir værende og trår til med ei inntekt. Renta var jo grei til slutt den og. Vi har bare boliglån, men har myyye mer enn 750 000 eller hva han hadde. Vi må leve trangt i mer enn 15 år fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...