Geddes Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Hei! Jeg er gravid, og er i jobb, men er kun ansatt i et vikariat. Vikariatet går ut snart, noe som betyr at jeg da ikke har hatt jobb 6 av de siste 10 mnd, hvis jeg da ikke får meg ny jobb... Men... Ei venninne av meg sa at hvis jeg blir sykemeldt og blir det fram til fødsel gjelder det som jobb de mnd jeg mangler... Men kan en bli sykemeldt fra en jobb en egentlig ikke har...?? Noen som kan svare meg??
Guttemamma75 Skrevet 23. april 2009 #2 Skrevet 23. april 2009 For å bli sykemeldt må man være SYK og det er legen som vurderer om det er medisinsk grunnlag for sykemelding. Har du reell grunn for sykemelding er det bare å dra til legen å snakke med han, men er det kun av økonomiske årsaker du tenker det er best å bli sykemeldt så er det faktisk svindel da du jo må "finne på" en grunn for å være sykemeldt.. Mitt råd er; søk på andre jobber nå FØR vikariatet går ut - da kan du kanskje gå rett over i en annen jobb og problemet er løst.. Evt kan du undersøke med nav om du kvalifiserer til dagpenger.. På spørsmålet om man kan bli sykemeldt fra en jobb man ikke har - ja det kan man MEN man risikerer å få dagpenge grunnlaget som grunnlag da det er DET man ville tjent om man ikke var syk....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå