Gå til innhold

for mye gjær? farlig?


CaMeLiA ♥ er mamma til to ♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

lagde innbakte pølser å glemte å ha i gjær i deigen.. hehe.

blandet inn tørr gjær i deigen da den var ferdig, litt i mikser og knadde for hånd. knadde også litt etter den hadde hevet. tror jeg fikk fordelt gjæren i deigen, men om jeg ikke fikk den heelt skikkelig inn, kan det på noen måte være farlig å spise? (tenker da på hvis det er mer gjær i noen deler av deigen) for meg/babyen eller for datteren min som er 4? sikkert dumt spørsmål, men kom til å tenke på dette etter vi hadde spist..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hørt at det kan være farlig å spise gjær, men man kan vel bli ganske oppblåst i magen om gjæren ikka har fått hevet seg ferdig!

 

Også kan det jo fort smake litt gjær av baksten om man har for mye i eller den har hevet seg ferdig.

Skrevet

smakte ikke særlig gjær av den. får satse på at det går greit,den hevet i 30 minutter ca.. litt oppblås mage kan vi tåle:) lærte noe til neste gang jeg skal bake noe iallefall:) takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...