Juni prinsesse Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Lurer sånn på hvordan det går med henne...
Juni prinsesse Skrevet 23. april 2009 Forfatter #2 Skrevet 23. april 2009 Ingen som har hørt eller vet noe??
Solstråle77 Skrevet 23. april 2009 #3 Skrevet 23. april 2009 Her er jeg... Her går det framover....og frøkna er smart nok til å holde seg inne i magen min. Jeg har i dag kommet til 31+1 og det er jo en stor seier, har nå vært sengeliggende i 4 uker og 1 dag! Det er ganske slitsomt psykisk.. Er fortsatt på sykehuset. Hadde et håp om å få komme hjem til prinsessa mi (som feiret sin 2-års dag her på sykehuset på lørdag som var) og sambo i dag, men den gang ei. Har vært en utrolig kjip og tung dag. Desverre er livmorhalsen min så myk og bevegelig at de ikke tør å sende meg hjem - så her er det bare å belage seg på sengeleie fram til uke 34 - om jeg klarer det så langt,, Skal gjøre mitt beste i alle fall! Tusen takk for tanker!!! Hjelper at noen bryr seg. Håper ditt svangerskap forløper uten de store vanskene!! Klem
ღ2barnsmamma 09ღ Skrevet 23. april 2009 #4 Skrevet 23. april 2009 Masse lykke til fremover og prøv for all del å ta det med roo
Juni prinsesse Skrevet 23. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. april 2009 Her er det heldigvis lite trøbbel, selv om jeg merker at det begynner å bli tungt... Og så dukker det jo opp småting hver dag, nå når det går mot slutten. Men det er jo egentlig bare småplukk... ) Følte sånn med deg da du gikk og ikke visste. Muligens fordi vi har krysset de samme grensene nokså samtidig - jeg er 31+3 i dag! Det er i hvert fall svært gledelig at du har fått en ny milepæl. Sist skulle du forbi uke 30, det klarte du jo fint ) Fordelen din nå er jo at du slipper å få rett opp i start av sommerferien... Både kjekt for hun som skal feire bursdag senere, og jeg har akkurat oppdaget at stort sett alle jeg kjenner har planlagt ferie rett etter termin... ( Fordeler og ulemper med alt... Kjekt at dere fikk til bursdagsfeiring på sykehuset da ) Greit å ha noen lyspunkter rundt seg, og litt avveksling i lange dager. Ta godt vare på hverandre - og knip igjen... ;o) Klem, M )
Solstråle77 Skrevet 24. april 2009 #6 Skrevet 24. april 2009 Tar dag for dag, men det er virkelig mye tyngre å ligge enn jeg kunne forestille meg... Var så innstilt på å få reise hjem i går, så nå virker tre nye uker fryktelig lenge. Men skjønner jo det at det er ren investering.. Hadde babyen kommet nå måtte vi jo blitt her en stund likevel - dessuten har jo babyen det så mye bedre der inne.. Du har termin to dager før meg du da.. Blir spennende. Vet du hvor stor babyen din er nå? Knipeklem
Juni prinsesse Skrevet 24. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 24. april 2009 Hun er 1564g... ;o) Hadde en liten tur på fødeavdelingen på onsdag, da jeg hadde hatt kynnere i tre døgn som ikke ville gi seg, og alt føltes rart og vondt og annerledes. Men det var tydeligvis bare reaksjoner på å bikke over til 3 tri, og nærme seg slutten, for de sjekket og fant ut at Trulte har det aldeles utmerket, og har faktisk lagt seg med hodet ned ) Og de fant ut at det ikke kommer til å skje noe på lenge ennå. Litt glad for at jeg gjorde det, for i dag har jeg også rare ting som skjer inni magen min, men nå vet jeg jo at det bare er noe jeg må regne med ) Jeg går sykemeldt selv, og selv om jeg ikke trenger å ligge, så er det av og til en utfordring å finne noe å fylle dagene med. Jeg burde jo egentlig gjort ting klart her, men når det kommer til stykket så orker jeg liksom ikke... Men jeg må jo snart bare ta meg sammen. Sånne kontrabeskjeder er kjipe. Hadde du visst fra starten av at du skulle ligge til midten av mai, så hadde du jo forholdt deg til det på en annen måte. Samtidig så får du bare se det som at du har nådd en ny milepæl, og som du sier; hun har det jo så mye bedre der inne. Og så er det jo bare tre uker, det er jo ingenting mot all den tiden du har etterpå.. ) Men når du nå har bestemt deg for å ikke føde i sommerferien, for at snuppa skal få morsommere bursdagsselskap, så prøv da å unngå 17 mai... ;o) Hvor er du i verden forresten?? Klem M )
shabby Skrevet 24. april 2009 #8 Skrevet 24. april 2009 Hei Solstråle77! Har en sånn viss peiling på hvordan du har d nå. M førstemann var jeg innlagt m strengt sengeleie fra uke 24-34 (fødte 35+4, 8 år siden). Utrolig tøff psykisk påkjenning og ligge sånn. Jeg hadde premature rier, og svak livmorhals. Husker alle målene jeg satte meg, og passerte. Dagene og ukene gikk i sirup-fart, men jeg skjønner i etterkant for en utrolig viktig investering d var for den lille, så han fikk være så lenge som han ble i magen min. Nå venter jeg nr 3. Har ligget en del også dette sv.skapet, men da hjemme. Har nå kommet til 37+3, og er strålende fornøyd. Sender deg MANGE tålmodighets-vibber, og ønsker deg LYKKE TIL! Husk hver eneste dag teller, og dette er tross alt bare "noen få" dager i resten av ditt liv.
Solstråle77 Skrevet 25. april 2009 #9 Skrevet 25. april 2009 M: Da har vi kanskje barn som er sånn passe store da? Den lille frøkna i magen min får jo maksimalt av næring.. Huff, sterke kynnere er skummelt. Hadde en ufattelig kjip dag i går med masse vondt. Hadde vondt i magen og sterke kynnere ofte. Fikk bricanylsprøyter for å roe ned livmoren – og det hjalp. Legen mente da at det jeg hadde hatt var falske rier. Hadde de vært ekte hadde de ikke roet seg ned ved å få bricanylsprøyter. Huff, var så skummelt!! Det kom i to omganger og jeg trodde virkelig at jeg kom til å føde i går. Er en skikkelig psykisk påkjenning å ligge her. Kjenne etter og analysere alle vondter.. Hvordan kunne de si at det ikke kommer til å skje noe på lenge enda? Hvordan ser de det? Skulle gjerne hatt en sånn beskjed selv. Jeg er fra Porsgrunn, jeg. Ligger på TSS i Skien. Hvor er du fra da? Shabby: Å ligge sånn som det her tror jeg er den største utfrodingen jeg har hatt.. Men jeg ser jo verdien av det. Er kjempe redd for å føde nå. Det er altfor tidlig!! Når du lå, hadde du smerter underveis? Mange kynnere? Ble du satt på traktocile-drypp mange ganger? Bricanyl? Lungemodningssprøyter? Hvordan gikk det å føde i uke 35+4? Hvorfor startet fødselen?? Ojda..har hundrevis av spørsmål, jeg… Håper du kan svare på noen av dem.. Det er mange som har ligget lenge, men det er ikke så mange som har måttet ligge på sykehuset så lenge pga svak livmorhals. I alle fall ikke som jeg har hørt om..
shabby Skrevet 25. april 2009 #10 Skrevet 25. april 2009 Jeg hadde en del kynnere, men de gjorde ikke vondt. Jeg tok daglig Bricanyl depot tabletter, og fikk Bricanyl-drypp når riene ble for hyppige. Hadde veldig god effekt av Bricanyl. Jeg fikk lungemodningssprøyte, og mener d var rundt uke 24. Jeg ble utskrevet fra sykehuset i uke 34, og sluttet m all medisin da. Lå noen dager etter at jeg kom hjem også, for å prøve å holde litt ekstra. Når jeg var 35+2 gikk jeg en tur bort til naboen, 35+3 begynte riene og gjøre vondt, og jeg ble innlagt på kvelden. 35+4 på formiddagen var gutten ute. Han veide 2570g og var 47cm. Pga lungemodningsprøyte slapp han kuvøse, men måtte et par runder til lysbehandling pga litt gulsot. Han ble også matet gjennom sonde de 12 første døgn. Var for liten/svak til å spise selv. Vi fikk aldri til amming etter d, så jeg pumpet meg i 3mnd. Da fikk jeg nok. Håper du kan holde den lille i magen noen uker til. D betyr så mye for dere begge. Sender deg et lass m tålmodighet idag også. Jeg nærmer meg slutten av mitt 3.sv.skap nå. Dette har vært et mye enklere sv.skap enn m de to første, da jeg har vært noe mer aktiv, men allikevel har jeg vært MYE sengeliggende. D kreves en del tålmodighet og tilrettelegging, men d meste går. Lykke lykke til!
Solstråle77 Skrevet 25. april 2009 #11 Skrevet 25. april 2009 Jeg fikk Traktocile-drypp og bricanyl-tabletter den første uka jeg lå på Riksen. Etter at jeg kom til TSS har jeg ikke fått noen ting før jeg fikk to bricanyl-sprøyter i går. Jeg har en del kynnere, så synes da det er rart at jeg ikke får tablettene hver dag...-hm- Ikk har jeg fått flere lungemodningssprøyter enn de to da jeg kom inn... Målte de livmorhalsen din? Hvor lang var eventuelt den?
shabby Skrevet 26. april 2009 #12 Skrevet 26. april 2009 Tror egentlig de har gått litt bort fra bricanyl-behandling på s.huset her også. Mulig d er Traktocile de har begynt å bruke istedet. Har ingen erfaring m den. Jeg fikk bare en lungemodningssprøyte like etter at jeg ble innlagt, og mener d var i uke 24. tror ikke d skal være nødvendig m flere. de målte livmorhalsen den første tiden etter at jeg ble innlagt. Husker ikke lengden på den, men den var veldig kort. Fikk kun opp når jeg måtte på do, og en kjapp dusj annenhver dag. Fikk ikke sitte i senga, kun ligge. I mitt 2.sv.skap ble jeg anbefalt av en tysk gynekolog å begynne m høydose magnesium. Dette brukes på gravide i tyskland m premature rier. Jeg hadde god effekt av d, og fødte i uke 38+0. jeg lå stort sett dette sv.skapet også, men da hjemme. Nå er jeg kommet til uke 37+5. Har tatt magnsium siden uke 16. Ligget mye, men også vært deltagende på ting som ikke har krevd så stor fysisk anstrengelse. Dette sv.skapet kan ikke sammenlignes m de to første, så d er håp.
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 26. april 2009 #13 Skrevet 26. april 2009 shabby : Bryter bare inn med et lite spørsmål: Hvor mye magnesium tar du daglig ?? Jeg ligger hjemme med tvillinger og svak livmorhals. Akkurat 28 uker. ...
shabby Skrevet 26. april 2009 #14 Skrevet 26. april 2009 Heisann! Jeg kjøper magnesium i tyskland. Den heter "Magnesium Sandoz Forte". På esken står d at en tablett inneholder: 2 forskjellige magnesium forbindelser, som tilsammen inneholder 243mg magnesium. Jeg har tatt en slik brusetablett om dag. Har hatt god virkning på mine premature rier, samt utmerket mot leggkramper og hard/treg mage.
Juni prinsesse Skrevet 26. april 2009 Forfatter #15 Skrevet 26. april 2009 Min lille prinsesse er ca 2% under normalvekten, så det tar jeg ganske med ro. Spesielt siden hun vokser fra undersøkelse til undersøkelse ) Men det er klart at jo mindre næring og energi du bruker, jo mer er det til henne og forsyne seg av. Men jeg tror nå likevel at dersom du ikke er kraftig underernært så tar de det de skal ha likevel. Jeg sliter med å legge på meg. Har lagt på meg 0,5 kg siden desember, men hun vokser seg stor og fin likevel. Det er bare ikke så mye igjen til meg... ;o) Jeg vet jo ikke helt hvor lenge det er til det skjer noe. Men livmorhalsen min er 3,5 -4,5 cm, så det er ikke noe på gang nå. Men aner ikke hvor fort slikt kan snu. Av en eller annen grunn er vi ganske samkjørt her på at noe kommer til å skje rundt pinse. Både mor og samboer har sagt det samme, uten at de visste at de snakket om samme helgen (Månedsskifte+pinse), og jeg er helt enig. Vi har ikke tro på at jeg går til termin. Så gjett hvem som kommer til å bli dritlei dersom jeg skulle gå på overtid... ;o) I morgen skal vi fotograferes. Gleder meg sinnsykt til det!! ) Og så skal vi på fødselsforberedende kurs neste uke. Det blir også bra, for nå dukker det opp masse som jeg ikke vet noe om, og som man må ta stilling til. Føler meg litt lost av og til. Håper du klarer å finne noe som kan distrahere deg litt fra all tenkingen. Bor i Stavanger, ellers skulle jeg kommet innom og hilst på... ;o) Men nå er helgen også overstått! To dager til ny uke for min del, og i går var det akkurat to måneder til termin! Det nærmer seg!!! )
Solstråle77 Skrevet 27. april 2009 #16 Skrevet 27. april 2009 Shabby: Her har de kommet fram til at livmorhalsen/mormunningen min er så myk at de ikke tør sende meg hjem. De tror at dersom noe skjer kan det skje så fort. De tablettene du tar, hjelper de i min situasjon?? Hvor kjøper man de? Respetfritt??? Får jo veldig lyst til å prøve - eller er det for sint? Nevnte noe om magnesium-tabletter til jordmødrene her, men de har det ikke her. Venter Juni prinsesse: Så bra at det går så bra med deg!! Lang livmorhals har du jo! min var 2,9 ved forrige måling, men i og med at livmorhalsen er så myk må jeg være på sykehus. Er visst tegn på modning.. Noen som vet om man kan ha en moden livmor lenge uten å føde??
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 27. april 2009 #17 Skrevet 27. april 2009 Shabby: Takk for svar. Jeg har nemlig en del magnesium liggende som jeg kjøpte i USA for noen måneder siden, har tatt en hver dag, men anbefalt dagsdose på boksen er faktisk 3 stk daglig noe som blir 400 mg magnesium daglig. Sliter også VELDIG med treg mage, spesielt nå når jeg bare ligger omtrent. Har også en del kynnere tror jeg det er... de kommer som regel ca en gang daglig og så gir det seg etter en times tid. Så nå skal jeg teste om økt dose magnesium hjelper :-) Solstråle77: Jeg har hørt om flere som går med åpning i flere uker før fødselen starter. Senest min søster, hun gikk med 2 cm åpning i hvert fall i et par uker, før hun så fødte nå for en uke siden. Hun gikk over termin da..
shabby Skrevet 27. april 2009 #18 Skrevet 27. april 2009 Jeg tok magnesium mot premature rier, og d hjalp meg iallefall.begynte i uke 16, og fram til uke 36. Vet ikke om noen sykehus i Norge som har begynt m d enda, men d brukes i tyskland. D kan kjøpes reseptfritt i tyskland. mulig d kan bestilles over nettet. tror ikke de selger så sterke i norge. Min cervix har ligget på rundt 3,0 hele dette sv.skapet, og jeg er også veldig myk. I 1.sv.skap når jeg var innlagt var cervix kanskje rundt 2,0 og nedover. Cervix kan være moden i mange uker uten og føde. Men dette er så forskjellig fra person til person, og fra gang til gang. Så fortsett og være flink pike du, og hold horisontalen. D vil bety SÅ mye for deg og den lille den dagen den blir født. Hver uke og hver dag teller nå. Her kommer et lass til m tålmodighet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå