CaMeLiA ♥ er mamma til to ♥ Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 lagde innbakte pølser å glemte å ha i gjær.. hehe. blandet inn tørr gjær i deigen da den var ferdig, litt i mikser og knadde for hånd. knadde også litt etter den hadde hevet. tror jeg fikk fordelt gjæren i deigen, men om jeg ikke fikk den heelt skikkelig inn, kan det på noen måte være farlig å spise? (tenker da på hvis det er mer gjær i noen deler av deigen) for meg/babyen eller for datteren min som er 4? sikkert dumt spørsmål, men kom til å tenke på dette etter vi hadde spist..
Gjest eelis+spire Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Nei, det kan jeg ikke tenke meg. Så lenge deigen ble hevet virker det lite logisk at det er farlig å spise gjær "samlet" i stedet for godt ferdelt. Du kan jo tenke at hvis du baker et antall hveteboller og spiser alle, spiller det ingen rolle om gjæra er likt fordelt ut over alle bollene, eller samlet i klumper her og der - du får i deg like mye gjær uansett. Jeg vet ikke om dette er fakta, men det er det som virker mest logisk på meg :-) Og jeg håper det er sånn, for når jeg baker hveteboller, spiser jeg alle på en gang! Haha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå