Gå til innhold

Hvordan nattavvenne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler jeg har behov for å nattavvenne jenta på 7 måneder,men har ikke anelse om hvordan jeg skal gå frem:(

Prøver å putte smokke,men det går ikke.

Noen som har gode forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bare å forberede seg på litt skriking de første nettene, så forhåpentligvis skjønner hun tegningen etterhvert og slutter å våkne om natten.. Om du ammer så kan det hjelpe at pappan tar henne så lukter hun ikke melken.

Forsøkte å gjøre det selv, men etter to timer med putte-i-smokken terapi, ga jeg opp og ammet. Men hun er bare 6 mnd så er vel egentlig ikke hastverk enda..

Hvor lenge har du forsøkt med smokken? Prøvd å bare gi henne vann om natten? Da kan det være det ikke er så intressant å våkne lenger.

Skrevet

Har lest et sted at siden det er mor som ammer (selvsagt da, men okei) så er det også lurt om mor er den som avvenner. På den måten blir ikke barnet bare fratatt både mamma OG brystet.

Vi er i en avvenningsfase om dagen, og jeg følger min egen oppskrift. Går imot tips fra HS, men synes ikke noe om å la de små grine alene a la 5 minutterskuren hvor de gråter og man går inn hvert 5 minutt å trøster, og går ut igjen....

Vi går inn til han, gir smokk og sitter hos han til han roer seg. Noen mener han da får belønning for å våkne , men han blir ikke løftet opp av sengen, og får ikke pupp lenger. Begynte natt til søndag, da våknet han to ganger og gråt og holdt på en times tid før han sovnet igjen. Natt til i går våknet han også to ganger, men gråt omtrent ikke,bare lå å trallet for seg selv, var trøtt, så fant roen igjen, Vi satt selvsagt hos han selv om han ikke gråt.

I natt våknet han, kun en gang, var rolig, gråt ikke, men baset litt rundt i senga, men han sov helt til 5:07 før han våknet første gang, så dethjelper tror jo jeg da!!!

Evt, lykke til om dere vil prøve min metode, hehe ;)

Skrevet

Ja jeg er enig med Thumper her. Syns det høres helt grusomt ut å la babyen gråte alene i 5 minutt for å så å gå inn å trøste en liten periode. Jeg har også gått imot den metoden og sitter og stryker, synger, gir smokk. Alt som får henne til å roe seg. Men litt gråting blir det nok uansett.

Anbefaler deg å gjøre det som føler rett for deg. Tror Thumper sin metode er en veldig god metode, ikke så brutal:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...