Stoltest Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Nurket mitt er 2 mnd. i dag, og her legger vi henne stort sett samtidig som oss, i 11-12 tiden. Prøvde en stund med å legge henne på rommet til et fast tidspunkt (ca. 8), men det ble bare til at vi sprang fram og tilbake, hun vil ikke sove noe særlig i denne tidsperioden. Lurer på når vi burde begynne å innføre rutine på legging..?
De tre gull Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Vi begynte i 3 mnd alder. Startet med at hun la seg samtidig med oss i 23-00 tiden. Så begynte vi å legge henne 15 min tidligere hver dag. Gikk ikke så lang tid så la hun seg til å sove søtt i sin egen seng(vårt rom) kl 1930..
Lemonia Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Fram til han var tre måneder sovnet han i vuggen sin der hvor vi var og så bar vi ham med oss på soverommet når vi selv la oss. Etterhvert oppdaget vi at han sovnet til samme tid hver kveld så da begynte vi med kveldsstell litt før og la ham i egen seng og han sovnet raskt. Etterhvert ble han søvnig tidligere og da flyttet vi leggetiden. Nå legger han seg 21 og sover til 10, og det passer meg bra. Jeg har ikke videre lyst til å starte morgenen 6-7 slik mange av de som legger barna sine tidlig må, så jeg er glad han har den døgnrytmen han har.
Maya_1 Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Vi hadde faste rutiner for legging fra rundt 1 måned, selv om hun ikke sovnet før i 1-2-tiden da. Det vil si vi tok kveldsstellet circa en halvtime før hun ville sovne (eller når vi la oss). Vi mente det var viktig å ha det klare skillet mellom dag og natt helt fra starten. Hun har hele tiden justerte seg selv, ble gradvis klar for å legge seg tidligere og tidligere, og vi tilpasset kveldsstellet etter dette. Siste måneden (hun er nå 4) har vi fermskyndet kveldsstellet raskere, og hun legger seg nå kl.19. Helsesøster mente vi skulle plutselig begynne å legge henne kl.19 når hun var 3 måneder, men det hadde aldri funket. Hos oss virket det veldig bra med en nedtrapping. Om dagen hender det hun har problemer med å sovne, men om natten er det aldri mange gangene vi må inn og dytte smokk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå