Gå til innhold

Hvor farlig er det naar de faller og slaar seg? 7 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini har laert seg aa sitte og kaster seg framover og bakover. Proever aa legge puter rundt han, men i dag har han falt rett bakover og slaatt hodet i gulvet to ganger. Er det farlig? Min foerstemann, saa jeg aner ikke hvor vanlig det er at de slaar seg. Nar han begynner aa gaa blir det vel hele tiden? Huff, litt dumt spoersmaal kanskje.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min første datt ned fra soffaen med hodet rett i gulvet, hun hadde en svær kul lenge midt i pannen. Det var når hun hadde lært å krabbe, men ikke helt skjønt at man må snu og gå ned med benen først, så hun krabbet bare rett ut...

Vi ble jo helt forskrekket når dette skjedde men det gikk bra med henne. Hun gråt i 15 min da før hun roet seg ned så det må ha gjort veldig vondt. Var kanskje ikke noe godt svar på spm ditt men...

Skrevet

Det finnes nok ikke noe fasitsvar på dette, men jeg har hørt at jo mindre barna er, jo mer polstring har de rundt hodet og jo "bedre" faller de. Man skal alltid være obs på tegn som kvalme, redusert matlyst, om ungen virker litt ør eller at allmenntilstand blir forverret.

Man må nesten stålsette seg og regne med at det kan bli litt knall og fall en periode når de lærer seg å gå / skjønner hva som er farlig :-/ Kjenner det kommer til å bli vanskelig...

Skrevet

Uff, det er pyton når de små slår seg. :(

Min eldste datt ned fra sofaen da han var noen mnd under året. Satt i sofaen og koste seg - vanligvis ikke noe problem....men denne gangen klarte han å vri seg, så han satt med ryggen utover, og så kastet han seg bakover slik du beskriver. Åh...jeg ble så redd! Ringte legevakta, og fikk beskjed om å følge med på om han ble trøtt. Problemet var at klokka var ni om kvelden, og han _var_ trøtt... Fikk da beskjed om å komme ned til sjekk. Ungen sovna som en stein i bilen (som han stort sett alltid gjorde). Da vi kom bærende inn med en steinsovende unge og forklarte at det var vi som hadde ringt ang. fall med slag mot hodet kan jeg love ting skjedde fort. Vi fikk beskjed om å gå rett gjennom venterommet og inn på et rom, der det dukket opp lege rimelig kjapt. Hun lette vel først og fremst etter kraniebrudd, slik jeg forstod det. Kjente masse på hodet hans. Heldigvis fant de ingenting, og alt hadde gått veldig bra med småtten.

Hvor farlig det er blir vanskelig å svare på, men jeg er ikke i tvil om at det _kan_ være farlig, og at vi må passe på de små så godt vi kan (er vi jo alle enige om, selvfølgelig) - men samtidig må de jo faktisk få muligheten til å utvikle seg også. Og heldigvis går det jo stort sett fint! :)

Hva med å ha ei litt myk matte under pjokken din når han sitter på gulvet? Puter har så lett for å flytte på seg, men ei matte (type gymmatte) ligger rolig - og oppå den ligger også putene roligere enn rett på et glatt gulv. Matta vil også ta av en del for støtet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...