Gå til innhold

3 mnd og leggetid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når legger dere babyene deres på rundt 3 mnd for natten?

Og når er da siste luren på ettermiddagen?

Her har lillegutt egentlig sovet godt fra fødselen av, men i det siste har det blitt litt mer tull både med leggingen og med dagsovingen. Han er som oftest i seng mellom 19 og 20, men lurer litt på om vi egentlig burde begynt leggingen litt tidligere..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lillegutt er akkurat 3 mnd og legger seg mellom 19 og 20.

Da sover han som regel ikke etter kl.17.

Noen kvelder er vanskeligere enn andre, men som regel går det veldig greit! I det siste vil han ikke sove like mye på dagen, men siden han sover helt til 7-8 om morgenen sier helsesøster det er rart han sover på dagen i det hele tatt..

Skrevet

Min gutt er 3,5 mnd og her har det ikke lyktes med noen skikkelig rutine på kveldsleggingen enda. Har gjort noen spede forsøk, men har gitt opp. Så han legger seg stort sett samtidig med meg enda, og må da ammes i søvn. Egentlig ser jeg ikke det store problemet med det, så har derfor ikke stresset så mye med det enda.

Han er en meget nysgjerrig liten pjokk, som har både sterk vilje og temperament, og han skal helst ikke gå glipp av noen ting, så alle leggesituasjoner både på dag og kveld resulterer i hysterisk skriking.

Han våkner stort sett i 8 tiden, og er klar for en liten dupp sånn ca i 10- tiden, da sover han 45 min-1 time, så er han våken 1 - 1 1/2 time, før han har en litt lengre dupp på alt fra 1 1/2 - 3 timer. Hvor mye han sover på sen ettermiddag/tidlig kveld kommer alt an på hvor lenge han sov langduppen. Han kan ofte være klar å sove litt i 19 tiden, men aldri noe lenge, max en 1/2 time. Han sover utrolig lett på kveldstid, og våkner av det minste knyst. Og forsøk på å få han i søvn igjen da ender bare i skriking. Gjerne intens skriking, så derfor skygger jeg foreløpig litt unna kampen om å få han tidlig i seng.

På dagtid har det heldigvis gått noe bedre i det siste, så nå kan han sovne uten å skrike, men bør ha bevegelse.

Skrevet

Vår la seg rundt 22:30 når hun var 3 måneder, på 3 måneders kontrollen fikk vi beskjed av helsesøster å begynne å legge henne mellom kl.18 og 19. Vi tok dog en måneds nedtrapping men nå er hun lagt for kvelden kl.19 :)

(Hun sov/sover 1-2 timer hver tredje time, så siste lur var da en time halvannen før leggetid)

Skrevet

Min la seg rundt 19-20 da han var 3 mnd, og sover ellers når det passer.

Han kan godt sove en 3-timers dupp fra 15-18 og fortsatt være trøtt og ville ta natta klokka 19 :P

Skrevet

Småtten min er drøyt tre mnd, og legger seg som regel rundt sju - men det kommer an på hvilket program familien har den dagen... Er vi ute med storebroren, borte på besøk, spiser middag med naboer, er på trening med storebror eller noe sånt så forskyves legginga. Da tar han ofte en liten dupp i sjutida der vi er. Går helt fint å legge ham når vi kommer hjem likevel. Småtten er veldig grei i leggesituasjonen, og sovner fint av seg selv i senga etter at vi har gitt ham smokken, sunget tre faste sanger mens vi stryker ham på kinn/panne og gått ut av rommet. (Sånn har han faktisk vært helt fra starten - bare at da la han seg senere på kvelden.)

Han har gjerne to langdupper og en (eller flere) litt mindre dupp(er). Våkner stort sett fra siste langdupp rundt fire, men har som regel en kortere dupp rundt fem-seks eller noe sånt. Varierer en god del ennå, dette.

Skrevet

Da gutten vår var 3 mnd ble han lagt kl 22. Siste dupp før det var kl 19.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...