Gå til innhold

Venter gutt med spalte i september.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i går på Rikshospitalet for en ekstra UL, da det var mistanke om leppespalte på ordinær UL. Vi fikk konstantert leppespalte, og trolig også kjevespalte. Er det noen flere her i samme situasjon?

Har snakket med spalteteamet på Rikshospitalet. Føler at vi er i trygge hender. men tanken på operasjoner skremmer meg veldig. Og jeg som har gruet meg til hver gang min første sønn har fått vaksinene. Det er vel bare å tøffe seg opp!

Håper på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet faktisk ikke hva kjevespalte er, men de er veldig flinke med leppe/ ganespalte nå om dagen.

Jeg kjenner jevnaldrende av meg som man kan se tydelig er operert, mens generasjonen våre barn som er operert knapt vises. Rikshospitalet er veldig flinke. De har vært fantastiske med vårt syke barn- også gjennom inngrep- bare 6 uker gammel.

Støtten jeg fikk der, gjør at Riksen nå blir mitt fødevalg:))

Lykke til!!

Skrevet

Hei!

Jeg har en datter på snart 4 som har venstresidig totalspalte. Altså spalte hele veien slik at til og med drøvelen er delt i to. Jeg kan berolige deg med at dette kommer helt sikkert til å gå bra. Det blir noen fler utfordringer enn normalt, men de er du nok allerede klar over. Du kan gå inn på lgs.no å lese der så finner du masse informasjon.

Rikshospitalet har et godt opplegg for dette og de er kjempe flinke på dette. Var der inne til sjekk nå nettopp og alt går på skinner hele veien.

Min nettsiden er www.wubi.piczo.com hvis du er interessert:-)

Skrevet

http://www.lgs.no/

dette er linken til leppe og ganespalte foreningen.

Anbefaler deg sterkt og se hva de er og står for. Ser de har ett forum også med mennesker med masse erfaring!! Håper du kan få nytte av det! Lykke til! :o)

Skrevet

Ja det er det.

Skrevet

Hei!

jeg vil bare si at jeg har ei venninne som fikk ei jente med leppe og ganespalte for en stund siden. De har fått utrolig god oppfølging av helesepersonell hele veien. jenta (som var verdens søteste med stort smil er blitt helt fin. kan knapt se hva hun har vært gjennom. Er snart tre år nå.

MEN tøft for foreldrene å se henne bli lagt i narkose...du får tøffe deg opp og ha tro på at legene vet hva de gjør:-)

Masse masse lykke til!

Skrevet

Vil bare tipse deg om Trøst smukker og flasker.

Ta en titt

http://www.akgrieg.no/

Og si: dette går sikkert bra! Rikshospitalet har jo ekspertene. Og du er TØFF!

Skrevet

hei septembermamma:)

Vi fikk en liten gutt i oktober med dobbelsidig leppe,kjeve og ganespalte.

han hadde sin første operasjon i slutten av februar. og jeg er helt overrasket over hvor fantastisk flinke de er. jeg hadde aldri trodd det ville se så bra ut. det er sånn nå at jeg savner spalten og spaltesmilet..

men selvfølgelig er det jo veldig fint nå..

jeg skjønner veldig godt alle tankene og bekymringene du har nå. og du har LOV til å være lei deg. det er ikke lett å få en sånn beskjed, men heldigvis blir følelsene og tankene bedre med tiden.

jeg hadde tenkt å sende deg en pm men du hadde ikke profil så det var jo ikke så lett. .

det er også er gruppe på facebook Leppe-og ganespalte heter gruppen..

der er det veldig mange med gode råd og der er det mange bilder av spaltesbarn før og etter operasjonen..

jeg anbefaler deg også å lese litt på lgs.no, ser det er andre som har skrevet det også..

er det noe du lurer på så må du bare spørre.

klem til deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...