Gå til innhold

Hvor lenge sover barna deres på dagtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 2 år og 3 mnd, som sover opp til 1 1/2 t på dagtid. Han bruker veldig lang tid på og sovne om kvelden, og lurer nå på om vi skal redusere/kutte ut soving på dagtid.Hvor lenge sover deres barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen vår er 2 år og 2 mnd snart og han sover rundt 1 1/2 time. Vi opplever akkurat det samme som dere, at han bruker laaang tid på å sovne. Satt akkurat å diskuterte om vi bør kutte på sovingen i bhg.

Skrevet

Hei!

Vi var gjennom akkurat dette i fjor høst, da vår jente var ca 2 år og 3 mnd.. Vi valgte å la henne sove en time på dagtid, for å se om det hjalp (hun kunne sove både to og tre timer hvis vi ikke vekket henne)

Etter at vi begynte med dette, sovnet hun som en stein, på et blunk, i syv-halv åtte tiden om kvelden :)

Hos oss fungerte det kjempebra å kutte ned på sovetiden, i stedet for å kutte det helt ut. Små kropper i full fart trenger mye hvile.. ;) Kanskje prøve å gi han en halvtime, så han får ladet batteriene?

Lykke til ihvertfall! :)

Skrevet

Tusen takk for svar! Skal prøve med 1 time i barnehagen neste uke!

Skrevet

Min gutt er 2 1/2 nå. Han begynnte å våkne så tidlig på morgenen. Så vi lot han sove max 1 time, uten at det hjalp. Da prøvde vi å kutte ut dagsoving... Med tragisk utfall. Hyl og skrik og bare sutring dagen lang i en uke. Selv om vi la han tidligere hjalp det ikke. Nå sover han i 30min. Han får en sårt trengt hvil, men det ødelegger ikke nattesøvnen hans (eller vår...)

Lykke til!

Skrevet

nå er jenten min snart tre år da. men hun sluttet å sove i sommer da hun var 2 år og 2 mnd. da var det bare styr å få henne i seng på dagen og på kvelden. så når vi kuttet dagsøvnen så sov hun mye bedre

men hun ligger nå i skrivende stund å sover. hehe.. sånn det blir når man er ute hele dagen og man i tillegg finner på å stå opp kl 5. hun sovner av og til i bilen på dagen hvis hun har våknet veldig tidlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...