Gå til innhold

Hentesett


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har blitt spurt noen ganger nå om hva jeg skal ha med som hentesett til babyen...

Har dere dette klart?? Hva pakker dere ned til den lille??

 

Jeg tenkte : body, sokker, hue, sparkebukse og ett teppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke hentesett er noe spesielt jeg da...

 

Når vi skal dra hjem så skal han få ha på seg body, strømpebukse, fleecesett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos oss er det hjemmestrikket hentesett (bukse, trøye, sokker og lue) laget av min mor. Syns det er en utrolig fin tradisjon jeg da :).

Men alle er forskjellig, så jeg vil si at det som du føler barnet ditt skal ha på seg når det skal hjem er det rette for deg :).

Siden jeg skal ha keisersnitt så har jeg pakket med et par plagg i tillegg til den lille siden jeg ikke vet hvor lenge vi blir værende. Men sist fødsel brukte vi bare de klærne som hører til på sykehuset, og de gjorde sin nytte de også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har min mor strikket et nyyydelig hentesett i bomull med bukse,jakke,sokker og lue...=) Syns i grunn det er en koselig tradisjon med hentesettet jeg da...!! Men kjære vene...Kle på ungen din akkurat det DU vil!!! Jeg skal også ta med andre klær til babyen til å bruke på sykehuset.... de klærne de har på sykehuset jeg skal føde på er ikke særlig ålreite og de er store og utvaska så da vil jeg heller bruke mitt eget;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehuset i Kristiansand har bestemt at man må ha med egne klær til barna på føden, så vi skal nok ha med oss en del. Men når vi skal hjem skal vi ha en nydelig hvit bomulls drakt, (bukse, jakke sokker, lue) som oldemor har heklet med en body inni. Synes hentesett tradisjonen er en flott tradisjon, hvor man pynter den lille for å reise hjem. Men dette er jo opp til hver enkelt hva man gjør ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...