Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte så smått å flytte babyen på sitt eget rom når hun blir rundt 6 mnd. Men så leste jeg i Gro Nylanders bok "Mamma for første gang" at det anbefales at babyen sover hele første leveår på foreldrenes rom. Dette i forbindelse med krybbedød...Skal høre med HS, men i mellomtiden er jeg nysgjerrig på hva dere mener og hvordan dere har gjort/tenker å gjøre det med eget rom til poden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjorde det da han var ca 3 måneder. Ei venninne av meg når hun var 5 måneder. Begge sov mye bedre på eget rom. Rommet er rett over gangen, og jeg har dørene åpne.

Jeg sov ekstremt dårlig med den lille bråkete tjukkebolla ved siden av meg. Makan til snorking og snøfting skal du lete lenge etter. Og hver gang jeg snudd meg i senga, var det som om han våknet litt. Vi lå på samme rom i påsken igjen, og det var slitsomt. Nå kan jeg i tillegg lese på senga, og jeg og mannen kan ha oss uten å tenke på at det er et lite barn i rommet (lyst-dreper).

Men hadde jeg og baby sovet godt, hadde jeg nok ventet noen måneder. Men ikke til han var ett år.

Skrevet

Litt nysgjerrig LilleElla, da jeg også sover ekstremt dårlig med trollet ved siden av meg. Han har fått en nytt kallenavn nå fordi han har nådd nye høyder om natta (mtp å holde mamma våken)!!! Vi har ikke fått flytta han over på rommet sitt enda, oppussing tar tid med liten baby i hus! Men målet er å endelig bli ferdig til helga, og da skal trollet inn på eget rom. Er det håp om bedre søvn???

Skrevet

For min egen del tenker jeg at så lenge barnet spiser i løpet av tiden etter at det legges og til vi står opp så er det mest praktisk å ha barnet på samme rom. Utover det ser jeg ikke noe poeng i å ha det på rommet vårt fram til noen "magisk" alder, men det er jo ikke noe galt i det. Jeg vet om foreldre som har hatt barna på eget rom fra dag 1 og andre som har hatt dem på foreldrenes soverom i flere år. Her må man nok rett og slett se på hva som fungerer best for en selv.

Skrevet

Vi flyttet rett over 2 måneder (på grunn av plassproblemer).

I følge vår helsesøster var det kun for at det skulle være praktisk for mammaen som må amme om natten at babyen burde sove på samme rom, og mente at det ikke være problematisk på andre måter. Hennes rom er rett ovenfor vårt, så vi er der på null komma niks om hun skulle rope på oss :)

Skrevet

Vi kommer til å sove på samme rom iallefall til hun er 1år, kanskje lenger også. Både fordi det er anbefalt pga krybbedød, men også fordi det er så koselig. Vi sover godt alle mann, selv om sengen hennes står helt inntil min. Foreløpig har jeg mer enn nok med å tenke tanken på å flytte sengen hennes til andre siden av rommet, hehe

-ikke har vi eget rom til henne enda heller forresten, da må det pusses opp litt mer først ;o)

Skrevet

Førstemann sov på eget rom fra hun var 6 mnd...fungerte kjempefint og vi sov bedre ja. Kommer nok til å gjøre det samme nå. Nå skal det sies at jeg ikke ammet på natta lenger da - det er jo mer praktisk å ha de ved siden av sånn sett.

Men kan altså anbefales m eget rom fra 6 mnd.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...