Gå til innhold

Var graviditeten planlagt?

ღbabymais: lilleguttღ &spirenღ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere prøvd lenge?

Eller er det et lykkelig "uhell"?

Hvor langt er du på vei og hvordan skjønte du at du var gravid(før du tok testen:p)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var vel forsåvidt planlagt..

Men det klaffet på første forsøk etter p-pilleslutt, så var ikke forberedt på at det skulle gå så fort! :)

Er 11+0 idag og i god form, ikke noe kvalm eller noe, så da slipper jeg vel unna det hvertfall! Tok en sånn strimmeltest fra billige-tester to dager før IKM på kvelden, og fikk da opp en svak strek..Hadde bare en følelse for at noe var annerledes, og det var det jo:) Litt symptomer hadde jeg jo, stikkinger og ømme pupper, men akkurat det er vel forskjellig fra person til person :)

Skrevet

Alle tre graviditetene har vært planlagt

1.gangen prøvde vi i 6 mnd

2.gangen var det klaff på første forsøk

3.gangen (altså nå) var det også klaff på første forsøk.

Alle tre gangene har jeg visst at jeg ble gravid, den dagen unnfangelsen skjedde... Ikke mange som tror meg når jeg sier det, bortsett fra mine nærmeste som har hørt meg si det, og så sett at det var tilfelle, men... Fått spørsmål om hvordan jeg kan vite det, har ikke noe bedre svar enn at det bare er noe jeg vet. Kvinnelig intuisjon? Så når jeg har tatt testen (et par dager før forventet mens, så dvs, nesten 4 uker på vei da) har ikke svaret vært uventet. Men ikke mindre gledelig av den grunn!!!

Skrevet

Va ikkje planlagt i d heile tatt. Va nyli (ca to mnd før) bynt på p-pilla igjen, etter et opphold.

Va 4+5 når eg tok testn, og einaste årsaken t at eg tok den va at mensen va sein. Så skulle bære bekrefte at eg ikkje va gravid for å slippe å tenke meir på d... Men ska sei d blei tankeaktivitet da!!!

Grudde meg t å fortelle barnefaren om graviditetn, men va åsså godt å få d overstått. Visste jo at han ikkje kom t å bli gla... Men no e d over mellom oss, og eg ska bli aleinamor i en alder av 32 år... Ikkje heilt d eg hadde sedd for meg nei...

Skrevet

Det var veldig planlagt :) vi hadde lyst på to tette, men jeg fikk ikke mensen før vesla mi var over ett år, så da den endelig kom begynte vi å prøve. Tok over en mnd før jeg fikk eggløsning igjen, men da ble det full klaff :) så nå er jeg 8+4 :) blir koselig med novemberbarn!!

Skrevet

Nei,det var langt fra planlagt.

Tok en test når mensen var 2 dager forsinka og jeg har aldri fått en så tydelig positiv test før (har to barn fra før).

Begynte å gråte..

Fikk tak i mannen min etter hvert og han ble paff, men veldig glad og har gledet seg fra første sekund. Jeg har tenkt mye fram og tilbake, men abort klarer jeg ikke å ta. Så nå gru-gleder jeg meg og er spent på dette her :)

Grunnen til at jeg gruer meg litt er at vi nå får 3 barn under 5 år, og at jeg er alene med dem halve året. Mannen jobber som styrmann og er borte annen hver månede. Jeg håper jeg får et bedre svangerskap enn sist for det var tungt med mye kvalme, spying og bekkenløsning.

Di andre barna var planlagte og satt på første forsøk.

Skrevet

Nei, ikke planlagt. Men etter noe tenking fra vår begges sider, er det ganske ønsket likevel! :)

Vi kjøpte oss en to-roms i fjor, så ting ligger ikke akkurat til rette for det, men jaja. Vi får til det vi vil!

Jeg tror jeg tok testen 4+3, og er 7+5 idag. Det tok en god halvannen uke før vi begynte å glede oss egentlig, men nå gleder jeg meg til første legetime imorgen, og tidlig ultralyd 12+5 :D Jeg drømte at jeg fødte tvillinger før jeg visste jeg var gravid. Var også litt annerledes enn når jeg venter mens, men tenkte ikke så mye over det, for her har ikke to sykluser vært like. Men jaggu var det to streker på testen!

Skrevet

Jepp!

Alle svangerskap har vært planlagt her, denne gangen klaffet det i 10pp.

Skrevet

vi planla å bli gravide, og ble det på første forsøk:) både denne gang og forrige gang!

er 11 uker på vei. siden vi prøvde å bli gravid, så tok jeg en test 2 dager før jeg forventet mensen. var så nysgjerrig! og den var positiv:)

Skrevet

vår er planlagt. hadde sa etter 6 pp men så ble jeg gravid 2 pp etter sa.. Gleder oss veldig. Jeg fant det ut da jeg var på legevakta pga magesmerter.. Der fikk jeg vite det halv 1 om natta når samboeren var hjemme og sov, siden han skulle på jobb kl 5.. han ble bare gla når jeg kom hjem og fortalte det. Fikk ikke sove den natta.

Skrevet

Nix, men har nok ønsket det et par år.. og derfor vært litt uforsiktig ;)

Skrevet

Det var ikke planlagt. Hadde lyst på barn en god stund, men så har jeg akkurat fått meg ny jobb, så da ville jeg vente et par år. 3 uker etter dette trente jeg og svimte av, jeg hadde vondt i brystene og mensen hadde uteblitt. Da skjønte jeg at jeg kanskje kunne være gravid, men valgte å fortrenge dette. 4 dager senere kjøpte jeg en test og fant ut at jeg var gravid. Jeg fikk først "sjokk" og kikket meg i speilet og så at jeg smilte. Fant fort ut at jeg ble glad over det og det var samboeren min også.

Nå er jeg 6 uker på vei og håper selvsagt at alt skal gå bra:)

Synes det er sprøtt å tenke på at JEG er gravid, og kommer nok til å tenke det lenge fremover! Selv om jeg synes det er kjempestas:) selv om jeg nesten ikke får sove og er morgenkvalm til tider... hehe

Skrevet

kan vel ikke si at det ikke var planlagt,brukte jo ikke noe form for prevansjon.men vi skulle være forsiktige denne mnd fordi vi helst ikke vill ha en som ble født sisit på året.tror faktisk vi hadde samleie bare to ganger den syklusen:-) skulle ikke mere til gitt. har termin den 26 des:-)

Skrevet

Var så å si planlaggt her. fordet om det tokk 11 pp fra vi snakka om å prøve .. ble veldig glad over å ta testen å finne ut att vi skulle ha.. Har en sønn fra ett annet forhold så dette blir vår første barn sammen.

har ca termin 25 desember ..

Skrevet

Vi har planlagt denne graviditeten. Trodde det skulle ta litt tid, men der tok vi feil. Gleder oss veldig :-).

Kanskje det blir nyttårsbarn :-).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...