Gå til innhold

Hjelp. Sovetrøbbel, baby 11 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 11 mnd og sover ikke hele natten. Hun er våken fra ca 0100 - 0300 omtrent hver natt (unntaket er noen netter innimellom som hun sover hele natten)

Dette har pågått i flere mnd, og det eneste rådet jeg får fra helsesøster ( har snakket med 2) er å la henne ligge å gråte så hun skjønner at hun ikke kommer opp.

Jeg liker ikke at hun skal ligge å grine, så det rådet hopper jeg glatt over. Men jeg lar henne ligge i sengen uten å ta henne opp, og vugger henne istede, men det blir ganske slitsomt natt etter natt i 1 - 2 timer.

Flere som har hatt eller har det sånn?

Er det noen som vet hvordan jeg kan få rettet på denne dårlige søvnvanen som hun har kommet inn i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jenta mi er 11,5mnd å vi har hatt det slik siden hun var 6mnd-9mnd. Var oppe flere ganger i løpet av natta.Alt fra 1-6ganger å det tar på. Har lite råd for det ordna seg sjøl TIL SLUTT.. Tok jo lang tid her.. Nå sover hun endelig natta rundt,noe hun ikke har gjort før...

Håper det blir bedre. Ønsker deg lykke til.. Beklage jeg ikke har råd..

Vi tok henne ikke opp, bare satt henne opp i senga å gav henne litt vann for eks. "å sa nå må du sove,det er natt"

La henne ned å selv om hun skrek så gikk jeg på mitt rom å gikk inn igjen etter ei stund hvis hun ikke roet seg,..

(Vi fikk og beskjed av HS at jeg skulle la henne grine...

Nå har jeg hatt ei med kolikk og kiss,slet i 4,5mnd.

Av og til høres det ut som hun har vondt slik som kolikk griningen,

å får igjen litt minner fra denne tia å har da ikke samvittighet å la henne ligge å grine.. Tenk hvis hun har vondt tenker mye jeg..)

Skrevet

Hei på deg!! Jeg så ikke svaret ditt før nå jeg.

De 2 siste nettene nå så har hun sovet hele natten :-) Og det er ikke ofte hun har gjort på mange mnd. Det skal bli spennende å se om det bare er tilfeldig disse 2 nettene, eller om det begynner å rette på seg.

Det er vel som du sier at det ordner seg nok av seg selv tilslutt her også. Man blir bare så fortvila når det holder på i flere mnd.

Det med å la henne ligge å skrike, går bare ikke for hun hisser seg mer opp av det og ligger illsint å hylskriker uten at hun roer seg. Da føler jeg at det ikke er verdt det. Hun hyler så hun blir helt våt av svette :-)

Jeg får bare ta tiden til hjelp og se hva fremtiden bringer :-)

Tusen takk for svar og lykkeønskninger :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...