Gå til innhold

Utroskap - tilgi, eller gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min har en lei tendens til å gjøre dumme ting i fylla.

Sist han var ute fikk jeg besøk av kameraten hans midt på natten. Han kunne fortelle at damen hans og kjæresten min hadde rotet. Noe damen hans hadde tilstått samme kveld / natt.

Kjæresten min blånektet, og påsto denne damen var ute etter å ødelegge. (fikk ikke tak i han før neste dag. han var reist hjem til sine foreldre og tok ikke tlf).

Neste dag har hun skiftet mening - nå er d min kjæreste som har prøvd å kysse henne. Mens hun dyttet han vekk. Han hadde, i følge henne, fortalt at han i lengre tid har vert forelsket i hun.

Forklaringen til kjæresten min: Husker ikke... black out. ("men om hun påstår og husker at d er slik, så stemmer d nok") Han nekter på at han er forelsket i hun, og kan ikke forstå han kan ha gjort noe slikt.

Han har sagt unnskyld og sier han aldri mer skal drikke alkohol om jeg tilgir han. Jeg har sagt jeg nekter å snakke med han før han kan gi meg en forklaring. Han ringer, men jeg tar ikke tlf. Hva er det å snakke om når han ikke husker?

Hva hadde dere gjort? tilgitt, og levd i uvissheten om hva som egentlig skjedde den kvelden? Gått videre? (noe jeg ikke vet om jeg klarer).

:(

(OG det skal sies at jeg aldri i hele mitt liv ville trodd at han kom til å være utro. Kommer aldri aldri aldri til å klare stole på noen etter dette).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen?

Hvor gamle er dere?

Har dere barn sammen?

Jeg synes han høres veldig umoden ut og jeg ville tvilt på om han er noe å satse på. Men det kan bare du vurdere, har dere det fint sammen?

Skrevet

Er du i tvil, så er det NEI. Altså ikke lys framtid for forholdet. Hadde du kunnet tilgi og gå videre hadde du allerede gjort det.

Rotet...Gud, jeg begynner og bli gammel. Har ikke hort det utrykket siden ungdomskolen...he-he.

Lykke til m/besluttningen.

Skrevet

Hvis du vet at du ikke kommer til å glemme det, og lære å stole på han igjen, syns jeg du burde gå videre uten han. Har selv vært i et forhold der han var utro, jeg prøvde å glemme det, men det lå alltid og gnagde i bakhodet. Vi var sammen i ett år ca etter jeg fant ut at han hadde vært utro, og vi kranglet stort sett hele tiden siden jeg ikke stolte på han. Jeg angrer på at jeg ble, tenk all den tiden og bekymring jeg kunne vært foruten...

Du må nesten bare veie for og mot, men et forhold er ingenting uten tillit!

Lykke til, og en god, varm klem! :-)

Skrevet

Jeg ville aldri gått fra mannen min for noe sånt...

Hva mener du med "rote" da, at de har klina litt? Forstår jeg deg rett når det ikke er snakk om sex engang?

Hadde mannen min hatt et lengre seksuelt forhold til en annen dame samtidig som han var sammen med meg og holdt det hemmelig, da skulle jeg vurdert å gå.. Men at han hadde kysset litt på en annen dame i fylla hadde ikke vært nok til å bryte opp for min del.

Men nå er ikke jeg av den sjalu typen da, og jeg er såpass sikker på meg selv i forholdet at om han skulle gjort noe sånt hadde jeg likevel ikke tvilt på at han var glad i meg og familien sin. Så jeg kunne levd med det!

Men når det er sagt kan jeg ikke forestille meg at han skulle finne på noe sånt da, de få gangene han er ute på fylla er det for å være sammen med gutta, ikke for å sjekke damer..

Skrevet

Vi er nærmere 30. Vi har ikke felles barn, men mine barn er svært knyttet til han.

Vi har det veldig fint sammen. Eneste problemet har vert at han gjør en del tåpelige ting når han drikker (han blir fort sjalu, og mistenker meg for alt mellom himmel og jord).

Skrevet

1. Hadde jeg hatt barn med han eller vært gift, ville jeg blitt.

2. Hadde jeg ikke hatt barn med han ville jeg gått. Uansett flyttet fra hverandre men evt. fortsette forholdet en liten stund...

Skrevet

Av beskrivelsen din synes jeg han hørtes ut som en på 18 år - som "roter" med dama til kompisen.

Du vet ikke om han har vært utro, kanskje han "bare" har "rotet", men for min del ville jeg vært i tvil om jeg ville delt livet mitt med en person som eventuellt lever på den måten jeg får inntrykk av; dvs ofte ut på fest og drikker litt for mye. Men mulig jeg fikk helt feil inntrykk og at han bare fester noen ganger i året og ikke hver uke for eksempel?

Skrevet

Problemet er jeg ikke vet hvor langt de gikk. Han "husker" jo ikke noe.... Kameraten hans fortalte at han hadde fått fortalt av damen sin at de hadde rotet. Hva det ligger i det ordet er jo umulig å vite. Nå nekter hun på alt, og påstår det er han som har prøvd kysse henne.

forvirret... ja, mildt sagt :(

Skrevet

Hvor ofte han drikker varierer. Men som oftest 2-4 ganger i mnd.

Skrevet

Hmm...

Noen forhold tåler det, andre ikke. Om du velger å tilgi han, må du også glemme det. Dvs ikke bruke det mot han ved en krangel el.

Skrevet

hadde jeg vist hva som egentlig hadde skjedd, hadde d vert enklere føler jeg. nå blir jeg gående og gruble. spes over at hun først innrømte at det hadde skjedd noe (kjæresten hennes var sikker på de hadde hatt sex sa han), for så å skylde alt over på min kjæreste. Ikke at det har noen betydning hvem som gjorde hva. men hele greien virker helt snål.

Skrevet

Så kom sannheten for en dag :(

Han har vert utro. Med to forskjellige damer på samme kvelden. Den første hadde vist nok avvist han. Så jeg kan kanskje ikke kalle d utroskap. Men han hadde prøvd kysse henne, og fortalt hun at han har vert forelsket i henne i lang tid. Når hun avviste han, gikk han direkte til neste. Og hun var vist nok villig til både d ene og d andre. Han påstår fremdeles at han ikke husker noe, så hvor langt dette gikk aner jeg ikke :(

Aner ikke hva jeg skal gjøre. Sommerferie er bestilt, og det eneste jeg klarer fokusere på er de fine minnene.

Skrevet

jeg tror nok ikke jeg hadde tilgitt han hvis jeg var i samme situsjon. Når man er i ett forhold,skal man forholde seg til den personene man er sammen med er min mening. Blir fristelsene for andre for store,så får man heller avbryte forholdet og utforske da. ikke utforske alle andre mens man er i forholdet. Er man utro tenker man kun på seg selv og ikke den andre parten som sitter hjemme og aner ingneting,men som får alt kasta i trynet når man finner det ut...

Hvis man har ekte,ordentlige følelser og bryr seg om den man er sammen med,ser jeg absolut INGEN grunn til og verken kysse eller ha sex med andre mennesker. Og dumt og skylde på fylla,har man ingen kontroll over hva man gjør i fylla,får man la være og drikke. alle sier "fylla har skylda",men hvem har skylda for fylla?? Jo nettopp vedkommende som drikker!!!

Ikke mye voksen når man skylder på fylla altså..

Skrevet

En kan tilgi utroskap, men skal samlivet fungere etterpå må en ha lagt bak seg episode. Er det første gang han har rotet det til i fylla og han selv ser at alhoholinntaket og bruker er over stokk og stein, så hadde jeg nok gått videre med samlivet. Jeg tror nok han husker mer enn han tørr å si, men det er meg.

Skrevet

At han strategisk har gått etter andre kvinner i fylla er i mine øyne utroskap. Om det er tilstrekkelig til å bryte ut, er det bare du som kan avgjøre.

Jeg synes det høres forferdelig barnslig ut hele smørja. Men, kjærligheten har sine omveier. Sjeldent det er bare rosenrødt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...