Gå til innhold

Dugnad i boretslaget....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi så som hang i oppgangen igår, den ble ikke hengt opp før.. Dugnaden begynte kl 18.00 nå idag..

Min samboer er på jobb til 21.30, og jeg sitter inne høygravid med bekkenløsning..

Har bare bodd her i 3mnd, sitter her med dårlig samvittighet og redd for å bli sett på som de late naboene som ikke stiller opp. Vi fikk jo ikke sagt ifra siden vi ikke fikk noe forvarsel på dugnaden =/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bry deg om det:) Dugnad er frivillig, møt heller opp en annen gang da vet du:) Sitter med bekkenløsning selv, ikke godt.

God bedring:)

Skrevet

Er ikke ofte jeg har møtt opp, av ulike årsaker(alene med barn, så det er noe ofte).

Men jeg betaler 50 kr hver måned til dette, så det er ikke så farlig. De som er med skriver timer, og får betalt for de av det vi alle betaler inn til dette formålet:)

Skrevet

Kjenner følelsen, har misset mange dugnader jeg, har vært innlagt på sykehus 2 ganger, fått beskjed om å holde senga +hatt bekkenløsning 2 ganger (det er mange dugnader her kan man si, disse er da i løpet av 2 svangerskap.)

Og nå er jeg alenemor for 2 små og dugnaden begynner godt etter deres sengetid. Bor i blokk så jeg kan ikke gå fra når de sover.

Men jeg prøver å gjøre ting når jeg er ute med unga på dagtid sånn til vanlig da. Rake løv på høsten, måke og strø på vintern , og rydde opp litt hvis noen kaster søppel og annet. For ikke snakke om hvor mye hundedritt jeg plukka opp i vinter. Og har en stygg mistanke om hvem som eier hunden som har lagt det igjen. (bor i naboblokka, vi er 3 blokker om samme uteområdet.)

Skrevet

Er det frivillig at du betaler 50 kr eller sier borettslaget at slik er det?

Skrevet

Det er vel for at det skal være en slags deltakelse av alle. Alle betaler inn 50 kr mnd, for så at de som deltar på dugnad får igjen for de timene de bruker på dette. Ja, dette er noe vi har bestemt sammen en gang i tiden(generalforsamling).

Skrevet

Tuusen takk for svar jenter, dere er herlige :) Lettet meg veldig å høre :)

Vi betaler jo felleskostnader til snømåking, trappevask osv, så håper dugnaden er frivillig som en av dere sier.

HI

Skrevet

Dugnader er 100% frivillige ja;) Noen velger å betale en liten sum, som det blir nevnt over her, men det er IKKE lov å kreve penger for ikke å ha møtt opp til dugnad;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...