Bare jeg er meg :o) Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Hehe Jeg snakket med en ny nabo i dag og hun ble nesten litt satt ut da sønnen min løp forbi og jeg snakket til han. "jøss er han din?" Startet tidlig du eller? Vel jeg var 22 da han kom. Hadde bodd sammen med barnefar siden jeg var 19 kjærester siden jeg var 16. Aldri egentlig tenkt over at jeg var så innmari ung egentlig. Han er nå 9 år. Lillebroren er tre. Vil det si at jeg er ung mor til den ene og ikke til den andre? hehe
Gjest Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Har vært mange som har lurt på dette, og mange som har svart. Mitt inntrykk er at de fleste som på en som (ganske) ung mor om man er under 23-24 år når man får sitt første barn, og veldig ung om man er under 19-20 år. Jeg opplever ofte at folk reagerer på alderen min faktisk, og mer jo flere barn jeg får tydeligvis, hehe... Tror nok også at det på meg er en kombinasjon av at min eldste ser ut som han er 2-3 år eldre enn han faktisk er, og at jeg tydeligvis ser ut som jeg er litt yngre enn jeg er (senest i går fikk en i butikken hakeslepp når jeg sa at babyen i magen er nr 4 (hun spurte om det var min første), hun mente jeg ikke så ut som jeg er en dag over 20, når jeg svarte at jeg er 28 år, så mente hun likevel at da var jeg nå en veldig ung mor siden det var nr 4 nå). Jeg føler meg ikke som noen ung mor til minstegutten eller vesla i magen, men føler meg faktisk som litt ung mor for spesielt eldstemann, og til dels andremann. Antagelig mye pga reaksjonene til andre. Blir vel litt sånn for deg også vel? :-)
Gjest Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Kan det tenkes at du ser yngre ut enn du er? Jeg syns at under 20 år er ung mor (og var selv halvgammel i en alder av 27 med eldste)
meg & to små vampyrer Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Jeg tenker de er unge de som er under 20. Men samtidig så blir jeg i mine gamle kretser sett på som ung mor fordi jeg bare var 25 da jeg fikk første. Og der er det da vanlig å være 30-35 minst...
Mille** Skrevet 22. april 2009 #5 Skrevet 22. april 2009 Jeg syns man er ung mor om man er under 24, veldig ung under 20. Jeg var nesten 21 år når nr 1 kom, og dermed ung mor, var 28 når nr 2 kom, ikke så ung mor til henne mao. ;o)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 22. april 2009 #6 Skrevet 22. april 2009 jeg syntes man er ungmor under 19-20.. over det ser jeg ikke på folk som ungmor, selvfølgelig de er jo ung, men syntes ikke de er ung for å være foreldre.. men man kan jo føle seg ung fordi.. men så har jeg mange rundt meg som fikk før de var 20da..
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 22. april 2009 #7 Skrevet 22. april 2009 Ung under 24år - veldig ung under 19-20år. Selv var jeg 18år - og skulle gjerne ventet lenger ifh til alder. Men når jeg først var gravid ville jeg ta ansvaret. På en annen måte syns jeg også det er stor forskjell på å planlegge og ikke planlegge når man er under 21år. Folk gjør som de vil, så lenge de tar vare på barna sine. ) Jeg er nå 21år (blir 22år i okt) og har allerede planlagt å få en nr 2. Når den tid kommer at det skjer. På en måte syns nok folk at det er for ungt å bli tobarnsmor i en alder av 22-23år (og det synes jeg også igrunn) - men så vil jeg gjerne gi sønnen min en å vokse opp med også. Samboeren min er ikke av det yngste kaliberet heller, så må derfor planlegge litt tidl pga det igjen. Fordeler og ulemper hele veien, alt i alt skulle jeg gjerne vært 24år og fått Daniel som nr 1 ) Men, sånn er det ikke og sånn blir det ikke. Da får jeg gjøre min egen situasjon så bra som mulig.
Kliko Skrevet 22. april 2009 #8 Skrevet 22. april 2009 Jeg er selv 18 år, så er det tydeligvis en veldig ung mor jeg da.. Merker stor forskjell på folks mening om dette, for noen får de øya når de ser at jeg er mamma, mens andre synes ikke å reagere på at jeg bare er 18 Nå skal det nevnes at gutten min ikke var planlagt, men det er som det blir nevnt ovenfor her, jeg ville ta ansvar. Og det går kjempe fint, og gutten har det som plommen i egget Jeg synes at en ung mor er de som er 18 år og yngre.. Skjønner ikke de som er 15 år og yngre.. Jeg var ihvertfall ikke klar for å få unger da.. Men men, folk er forskjellige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå