Gå til innhold

Dere med barn på over 135 cm...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter de på pute/beltestol fortsatt? Eller sluttet dere med en gang de passerte grensen?

Dersom de også er over 140 cm høy, sitter de framme av og til?

Har alder noe å si for dere her, eller kun cm?

Bare lurer litt da min på 6,5 år er nesten 134 cm nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 9 åring sitter enda på pute og hun er 136 cm Ikke alltid like glad i moren som ber henne sitte på den puten Er jo bare snakk om 4 cm som hun selv sier Men når reglene er sånn får hun pent sitte på puten til hun er 140 cm

Skrevet

Er ikke regelen 135 cm da? og 140 for å sitte framme? Har ikke noen planer om å ta bort beltestolen hans enda uansett altså, bare lurer litt på når det evt er vanlig :-)

Skrevet

Trodde det var 140 jeg Da får jeg nok hive ut setet Gjett om hun blir glad da

Skrevet

Barn under 135 cm skal bruke egnet sete/pute. Barn mellom 135 og 150 skal bruke dersom slikt finnes i bilen. Dersom sikkerhetsbeltet ligger fint over skulderen (ikke halsen eller under armen), så er det bare å kaste ut puta!

Barn som er under 140 cm bør ikke sitte foran i bil med airbag, men dette er ikke et krav. Kun en anbefaling da airbagen kan slå ut feil slik at den kan skade barnet.

Skrevet

Gutten min (straks 8 år) sitter fremdeles på pute, han foretrekker det faktisk selv. Beltet sitter bedre og og han kommer litt høyere opp, så jeg kommer ikke til å foreslå å kaste den ut, han kan ha den til han skjønner selv at han kan kaste den ;)

Jeg lar han forresten sitte foran av og til, men det er såpass sjelden at han spør aldri om å sitte foran selv, blir bare glad hvis jeg spør om han vil sitte der f.eks en sjelden gang han og jeg er alene i bilen.

Skrevet

Takker for svar :-)

Greit å se hva folk tenker her.

Skrevet

Har en på 8 år som er 125 cm som sitter på pute g har en på 11 1/2 år som er 145 som ikk sitter på pute. Eldste sluttet for ca 8-9 mnd siden.

Skrevet

Har to, en på 9 og en på 8, som er over 135 cm og ikke sitter på pute. Snuppa på 9 er over 140 men ikke tale om hu får sitte fremme ennu... litt hønete kanskje men føler meg tryggere om de er bak :)

Skrevet

skjønner jeg er veldig hønemor her jeg da...

min er snart 9, er ca 136 høy, og sitter fortsatt i 1-2-3 stolen sin.. hele, ikke bare puta! Og der kommer han fortsatt til å sitte!! Til han har vokst ut av stolen..!! gambler ikke med sikkerheten, og jeg VET han er sikrere der

når han sitter på hos kompisene sine foreldre har han bare pute, men ellers synes han stolen er helt ok!

Skrevet

Neida, synes ikke det er hønemor :-) Min gutt kommer nok til å vokse ut av setet lenge før han er 9 år siden alt nå er ca 134 cm, vil tro setet holder ca et år til, og da er han vel rundt 140 cm høy vil jeg tippe. Han trekker så mye høyde i ryggen også (lang overkropp) så hodestøtten står på nest høyeste nå og det var den største/lengst rygg bilstolen vi fant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...