★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 hvordan føler man seg i denne tiden man skal gå på medisiner??lurer veldig på hva som vneter meg der framme...blir jeg ett troll?? sinsykt humør og sånne ting? eller er det helt individuelt?
Eva76 Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Det er nok helt individuelt. Noen merker lite og ingenting, mens noen får store humørsvigninger og blir i generelt dårlig form. alt derimellom er vistnok normalt. Jeg fikk hetetokter og bomull i hodet.
snuffe Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Jeg ble et troll. Kona hevder at hun kunne si "bøh!" og jeg ville enten bli rasende eller begynne å grine. Beskrivelsen er nok ganske spot on. Var bare i sprøyteperioden, da. Og så gikk jeg opp noe helt sykt i vekt, 4-5 kg på et par uker.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 22. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. april 2009 uffda:( vi prøver å forberede oss så godt vi kan på hvordan det KAN bli.. hadde ikke vært meg i mot å gå opp noen kg..;)det måtte nesten vært det beste av alt for min del...
Rose69 Skrevet 22. april 2009 #6 Skrevet 22. april 2009 Hodepine søvnløs surrete ustabilt humør, griner for ingenting La på meg 5 kg rundt magen/låra..som ikke går av --- Men jeg tenker som så at dette er kun for en liten periode av livet mitt, så det går greit.Det er jo ikke kronisk,heldigvis.Og det finnes mange av de der ute med kroniske sykdommer, så dette går nok greit skal du se,kjære **tøysek®opp*20pp** Klem til deg og masse lykke til :-)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 22. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 22. april 2009 hei og tusen takk for klem og lykke til:)))) hvor mange forsøk har du hatt rose? klem tilbake til deg!og lykke til videre:)
b77h Skrevet 22. april 2009 #8 Skrevet 22. april 2009 forrige gang hadde jeg et par-tre netter m hetetokter og 2-3 dager m intens hodepine + generelt litt trøtt (men det er jeg nå ellers også...). så for meg gikk det mye bedre enn fryktet. denne gangen skal jeg øke dosen, så er spent på om bivirkningene også øker like mye... men, men, i forhold til å gå gravid og gjennomføre en fødsel er vel disse bivirkningene lite... men for noen har jeg hørt at de blir skikkelig dårlige, såd et er vel individuelt. lykke til.
Eva76 Skrevet 23. april 2009 #9 Skrevet 23. april 2009 Bomull i hodet vil si at det føltes som om noen trykker sammen en stor bommullsdott inne i hodet. Ullent og helt fullt i hodet -nesten som om det "knaser".
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 23. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 23. april 2009 er det en vanlig bivirkning eller er det du som har funnet på det navnet?hihihi:))))))))))))
finetine Skrevet 25. april 2009 #11 Skrevet 25. april 2009 Hei Jeg har vært veldig heldig og fått minimalt med bivirkninger, men blir utrolig ukonsentrert og surrete hihi( mer enn til vanlig). På jobben lo de godt av meg da jeg helte hele tekoppen i søppelbøtten, og sto igjen med teposen i hånden bla......... Til noen av fryseforsøkene har jeg vært veldig følsom og grått en del, men med en sykmelding så ordnet det seg også. Det er mye mulig at du ikke får så mye bivirkninger. Det viktige i denne perioden blir å ta godt vare på deg selv. Ikke krev at du skal prestere så mye i denne perioden og lytt til kroppen din, trenger du sykmelding så er det lurt å ta det. Når skal du i ilden da?
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 25. april 2009 #12 Skrevet 25. april 2009 Som det er skrevet over her så er det så veldig indivduelt. Jeg ble som en zombie i nedreguleringsperioden. Hodepine, svett og KONSTRANT trøtt og sliten. Orket ikke annet enn å sove. spise og jobbe :-( Du kan være forberedt på at du kan bli et skikkelig "hespetre" eller du kan ende med å bli helt utenfor, man kan ikke vite det før man står i det desverre.... Men noen trenger ikke å reagere i det hele tatt heller.... Håper du blir en av de! Lykke til!
hegeno Skrevet 26. april 2009 #13 Skrevet 26. april 2009 Jeg har kun vært gjennom ett IVF-forsøk og skal nå i gang med første fryseforsøk. Da jeg gikk på sprøyter før IVF forsøket merket jeg kun at jeg var litt trettere enn normalt og hadde vondt i hodet et par ganger. De som visste det på jobb sa at eneste forskjell var at jeg var litt roligere enn normalt (hvilket de sikkert syns var positivt;). Nå har jeg gått på progynova før fryseforsøk og har vel heller ikke merket så mye til dette. Kanskje litt svimmel, men ellers bare økt behov for hvile. Har også lagt på meg en 4 kg i den perioden det her har pågått, men om det er et resultat av hormonene eller et økt behov for å kose seg litt ekstra / trøste seg selv vet jeg ikke. Har hørt flere si at bivirkningene av hormonene øker ved hvert forsøk. Uansett, lykke til!
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 27. april 2009 Forfatter #14 Skrevet 27. april 2009 takk for alle de gode svarene jenter!)blitt litt klokere ihvertfall bjørnen collargol: vet ikke enda når vi skal i ilden men innen sept.har jeg blitt fortalt nå venter vi på svar om at søknaden er mottatt...antar man får det??så får vi vel vite en dato når vi blir innkalt til samtalen?har hørt at kk i bergen er mer enn fullbooket så må nok belage oss på å vente litt ja:(
Eva76 Skrevet 30. april 2009 #15 Skrevet 30. april 2009 Bomull-navnet har jeg nok funnet på selv, ja. -Det var jo akkurat sånn det føltes- som å ha en stor bommullsdott som fyllte hele hodet. Likevel er det flere som har vært gjennom samme som meg som har glist og nikket til beskrivelsen, så den kan ikke være enestående for meg.
shnuppelure77 Skrevet 30. april 2009 #16 Skrevet 30. april 2009 Jeg var kanskje en av de heldige: Nesespraykuren merket jeg så og si ikke noe til og da jeg satte sprøyter hadde jeg hetetokter om natten, men ellers ingen plager, men da jeg hadde venteperioden med Citrone gel og uvisshet om ting val vellykket eller mislykket så var jeg vannvittig emosjonell. Mannen har aldri vært mer ivrig på å gå laaaaange turer med hunden enn det han var de 14 dagene )
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 30. april 2009 #17 Skrevet 30. april 2009 Ser ut som du har fått mange "gode" svar. jeg er enig med "all of the above". Mitt eneste råd er ta det med ro, brukt tid sammen. for ikke er dette bare fysisk slitsomt for deg det er også en psykisk prøvelse. men det er ikke så mange ukene så går det over. ja også kan du jo be mannen din være ekstra grei med deg, å om du skulle få det ekstra vanskelig får han skrive det på hormonene.... lykke til. klem
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 1. mai 2009 Forfatter #18 Skrevet 1. mai 2009 tusen takk alle sammen for gode svar!! er bare å stålsette seg skjønner jeg...sukk.. men det er jo verdt det til slutt forhåpentligvis..det må man jo tro på eller så blir man gal tror jeg..dette skal gå fint:)))))))))))))er jo bare noen mnd av hele mitt liv om jeg ser stort på det:) lykke til alle sammen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå