Gå til innhold

For dere som drikker alkohol...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen gang tenkt at egentlig det er ikke noe vits med å drikke og det egentlig ikke er så gøy men synes det er vanskelig i forhold til venner?

Jeg har fått nok av utelivet egentlig, har to barn og har ikke energi til begge deler i livet mitt, MEN jeg blir invitert til jentefest oftere en familien blir invitert på middag...

Det virker som terskelen for å planlegge jentefest med drikking er lavere enn å gå ut og spise på restuarant liksom....eller på kino. Jeg vet jeg må ikke tenke på hva alle andre mener i forhold til akkurat dette men må si at jeg gleder meg ikke til å forklare at jeg vil ikke drikke mer fordi jeg gidder bare ikke....Kan gå på fest uten å drikke selvfølgelig men vil kanskje bruke tid til noe annet hvis de andre vil bare drikke og gå ut på byen...

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjelden jeg går på "fest". Vi inviterer kanskje et(evt blir invitert bort) vennepar eller to og spiser god mat/deler en flaske vin (eller to).

Skrevet

Livet mitt er ikke så svart/hvitt at jeg utelukker det ene for å dyrke det andre...

Min tanke om alkohol er at det skal komplimentere god mat og koselig selskap. Mens andre velger kanakasdrikking for å bli mest mulig drita!

Ja til begge deler:o)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg er veldig enig med deg, egentlig.

Jeg kan fint dra ut på fest og byen og drikke meg mer enn fornuftig brisen, men likevel syns jeg det er bedre å dra på restaurant med gubben, alene uten barn :) Men klart, vennindeforholdet må pleies det også :o) Men i det siste har jeg lært å stoppe når det er nok ;)

Dessuten drikker jeg aldri når jentungen er hjemme, for da vil jeg ha helga med henne. Fyllesyke en søndag er ikke morro når begge ungene er hjemme og klare for andre ting :)

Skrevet

Jeg drikker alkohol sammen med venner, men ikke så ofte. Blir gjerne på hyttetur og tar seg noen glass vin etter at barna har lagt seg...Hater å gå ut på byen, men nå er jo jeg "gammel" også. Har vært en del på byen i mine yngre dager til og med jobbet på nattklubb i noen år....så ja, jeg er jo engig med deg. Har dine venner barn da? Forstår jo de litt om de ikke har barn, det høres ut som du likte å gå på byen før du fikk barn:-)

Skrevet

Jeg mente ikke at jeg skulle bare slutte å drikke på "fest", jeg mente i alle anledninger...jeg synes ikke det er så gøy, men synes det blir ubehagelig å forklare det til andre...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Var den til meg? :)

Jeg begynner å bli der, at jeg kan ta noen glass, også stoppe...

Har vært på byen 1 gang før jeg fikk barn... bodde med en dust, og ble mamma når jeg var 19, så det stoppa seg litt selv ;o)

Skrevet

Jeg merker selv at etter jeg fikk barn syns jeg det er så mye mindre verdt dt å være fyllesyk hvertfall.

Men er sjelden jeg drikker uansett for tida, siden vi er så slitne, har få venner her + nå er gravide da. :)

Skrevet

Jeg har vel til gode å være på jentefest:) Stortrives med å gå ut, men det har stor sett et formål. Kino, middag, teater, en prat på en bar osv. Skjer nesten aldri at vi drikker noe før vi går ut, da er det fest hjemme hos noen og ingen går ut.

Hvor gammel er du? Jeg bor i Bergen sentrum, så kanskje blir det på en litt annen måte. De nærmeste venninnene mine er vel i alderen 27-32, og mange er mye ute på byen på den måten jeg beskriver. En kan jo etter et barbesøk gå videre på nattklubb for å danse osv, men det blir mindre av med åra. Mange single.

Vi fikk barn tidlig i forhold til venner, og har fått det i blodet å invitere venner hjem på middag og mat. Fordeler matlagingen mellom oss eller lager sammen om det er hektiske dager. VI kan holde på hele natta med vennepar som aldri går hjem:)

Skrevet

Ja, det var det da, de har jo barn de også. En har nettop gått fra mannen sin så jeg kan skjønne litt at hun vil ut, en annen liker kanskje å drikke for mye og synes det er gøy å få oppmerksomhet på byen for å bekrefte at hun er fortsatt fin, og hun tredje er bare litt yngre og sikkert ikke gammel nok til å bli ferdig.

Jeg likte å gå på byen før jeg fikk barn men tenkte samme tanken da også noen ganger....

Skrevet

Jeg er 30 og vi bor i en liten by. Savner det å gå på kino, middag osv. Tror jeg må bare ta mer initiativ til å planlegge sånne ting (som er ikke fest) selv. Det med vennepar er litt vanskelig. Mannen min er litt sær og det er vanskelig å finne folk som han trives med, og vi mangler litt initiativ også i å invitere folk...Det må vi bli flinkere til...Det blir ikke alltid prioritert..

Skrevet

Da er det vel bare å slutte? Det går jo også an å kose seg med en øl for en hel kveld (drikker du av boks holder den hele kvelden, kald og fresh), eller nippe til et glass vin. Så slipper du å forklare deg så mye.

Skrevet

Både jeg og gubben er vel utprega sosiale, men vi ganske seperate vennflokker. Har vel behov for å ha det sånn, men vi har en del par vi har klikket med og blitt gode venner. Ingen av oss er stordrikkere heller, og jeg kan telle på en hånd de gangene vi har vært fyllesyke.

Nå høres jeg ut som ei kjerring, men hva med å starte en klubb? Vi er en gjeng som studerte sammen som går på teater/dans sammen en gang i mnd. og drikker vin etterpå. Tre andre venner har vi startet en treningsklubb med en fjelltur som mål. Hver onsdag trener vi, og gjett om forma kom raskt.

Skrevet

å, det hørtes hyggelig ut erteposen. Akkurat nå forbanner jeg at jeg forlot alle studievennene i Bergen og istedet bor et sted uten tilgang på de vennene jeg savner.

jaja, kan hende det kommer nye venner til etterhvert. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...