Gå til innhold

Hva tenker dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår ringte de fra bhg og sa at gutten min hadde feber, 30,0, så vi måtte hente han.

Da jeg hentet han var han i kjempeform og ville hvertfall ikke hjem. Målte tempen da vi kom hjem og da hadde han 37,5. Jeg var hjemme fra jobb, syk selv og skikkelig dårlig, så det var utrolig kjipt å komme hjem og merke at han faktisk ikke hadde feber da..

Er det mulig at feberen kan synke så kjapt? Snakk om 30 minutter, kanskje han var varm fordi han hadde kavet rundt i bhg (veldig aktiv krabat).

Almenntilstanden var helt fin, og tempen steg heller ikke i løpet av dagen...

Burde de ikke se an litt før de sender ungen hjem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det skjedde med datteren min for et par mnd siden. Hun hadde vært syk en dag og to, så hadde jeg henne hjemme et par dager etter at feberen hadde gått bort. Samme dag hun begynte i barnehagen, ringte de og sa at jeg måtte komme og hente henne. Da hadde hun 39 i feber. To-tre timer senere var den borte.

Jeg syns det er fint at barnehagen gir beskjed når barnet er sykt. Bedre å hente "forgjeves" en gang enn at barnet må være unødvendig lenge i barnehagestøy hver gang hun er syk. Kunne aldri tenke meg det selv.

Skrevet

Jo, men 39 er jo vesentlig mer enn 38... 38 er jo akkurat på grensen liksom.

Men jeg er jo såklart enig om at det er fint at de sier fra når barnet er sykt, så kan det slappe av hjemme istedet. Men sånn jeg så det så var krabaten min helt normal igår og ikke litt slapp engang..

Derfor var det rimelig irriterende å måtte hente så syk som jeg var selv også, ble ikke akkurat friskere av å ha en 16 mnd gammel kar løpende rundt meg..

Men presiserer igjen; hadde han vært SYK hadde det vært noe helt annet!

HI

Skrevet

Andre med meninger eller erfaring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...