A og G Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 hvor ofte gjør dere det? Her er det fortsatt til hvert måltid utenom mellommåltidene...
Marsipan❤grisen Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Jenta mi er 11 mnd nå, men svarer forde :-) Jeg ammet og ammer fortsatt tidlig om morgenen, før hvert måltid og jeg bruker morsmelk som mellommåltider. Ammer ca 5 -6 ganger om dagen.
1 Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Morsmelk er fortsatt "hovedmaten". Jenta mi er en skikkelig puppeelsker. Hun vil ikke ha middagsglass, bare smaksprøver av middagen vi spiser, i tillegg spiser hun 1-2 porsjoner grøt pr. dag. Og en del frukt og fruktmos. Ammer fortsatt om natta da, opp til 2 ganger...kremt..Men skal avvenne ganske snart, og da regner jeg med at hun vil spise mer fast føde.
Lillebror Skrevet 23. april 2009 #4 Skrevet 23. april 2009 lillebror spiser 2 grøtmåltider om dagen, formidag og kveld... ellers er det full pupp når han vil, og det er ofte. han sover sammen med oss om natten å spiser 2-4 ganger om natten også. vi koser oss og pupper så ofte og lenge han vil...det vil gradvis stoppe av seg selv etter som han begynner spise vanlig mat , men det styrer han delvis selv. han er nr 5 i flokken så jeg gjør det sånn som det har fungert for oss. alle ungene har ammet til de var ca 2 år. gradvis over på mat, fått smake når de har villet osv.helt selvstyrt!
Slæsh84 Skrevet 23. april 2009 #5 Skrevet 23. april 2009 Hei.Snuppå mi er litt eldre enn di,men svarer for det. (hun er da 11,5mnd) Her ammes det enda... Hun vil som regel ha nesten etter hvert måltid enda,hun spiser kun hjemmelaget middag,brødskive,grøt og drikker vann til måltidene. Men siden jeg syns det er greit at hun ammer,å det er viktig for oss å forebygge allergi og astma så gjør vi det,så rekner jeg med alt ordner seg selv å det blir mindre etterhvert med ammingen:) Så det er vel kanskje 5 måltider eller noe hver dag.. Har ikke så mye rutiner på dagtid verken med søvn eller måltider... Jeg ammer litt etter hva vi er ute på,om hun vil ha osv. Det er veldig greit for eks. hvis vi venter på ei ferje å kunne amme i bilen enda... ler:)
Gjest Skrevet 23. april 2009 #6 Skrevet 23. april 2009 Ammer fortsatt, lille er snart 10 mnd. Hun får vel 3-4 ganger i løpet av dagen, og så i tillegg nattapupp, litt påfyll fram til jeg legger meg (en gang eller to...) og morrapupp. Så ja, hun spiser mye pupp enda. Men har aldri vært oppe i så mye som 3 timer mellom måltidene på dagen, så hun har alltid spist lite og ofte. Hun spiser selvsagt en del fast føde også (fire måltider; grøt - brødskive+fruktmos - middag - grøt), men den dessertpuppen er så goooood Har ikke helt hjerte til å begynne noen avvenning med henne heller- jeg er medisinfri for å amme og føler det blir helt "bortkasta" hvis jeg skal tyne henne ned i en pupp eller to i døgnet. Så lenge jeg "ofrer" medisinen min, skal hun få all den melka hun vil ha (den opprinnelige planen var å amme til 6 mnd og så gå over på flaske- men herlighet, som om jeg hadde hjerte til å si stopp etter å ha ammet henne et halvår... Neste plan er å amme til hun runder året, og så kutte ned og evt skifte over til flaske. Jeg mistenker at jeg kommer til å feile igjen)
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 24. april 2009 #7 Skrevet 24. april 2009 Ammer morgen og kveld, det er alt. Han får mme ca 100 ml til lunsj. Vann til middag og kvelds, og når han vil ellers selvfølgelig :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå