Gå til innhold

Slik har jeg det...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er en liten stund siden sist jeg skrev her inne, men her kommer en liten oppdatering.

For drøyt tre uker siden i uke 24 ,ble jeg lagt inn på sjukhuset her i byen med ettergivende livmorhals og begynnende åpning. Var bare 15 mm igjen, vanligvis skal den visst være 40-50 mm. Dette er etter hva jeg forstår ikke uvanlig ved tvillinggraviditet pga det ekstra trykket på livmorhalsen. Fikk satt på cerclage (gummiring rundt livmorhalsen for å forsterke denne) og måtte ha sengeleie for å unngå en alt for tidlig fødsel.

Etter en uke ble livmorhalsen sjekket igjen og da var det stor forbedring :-) Den hadde lukket sg mye og målte nå 37 mm. De mener gummiringen har god effekt så det er jo bra, men lengden på livmorhalsen kan endre seg raskt så jeg må fremdeles ta det veldig med ro. Er hjemme nå og lever livet på sofaen :-) begynner å venne meg til det i grunnen. Har i det siste hatt meg noen små handleturer, men det begrenser seg selv da jeg har mye nedpress og igrunnen så kjenner jeg selv at jeg har det best i horisontal stilling.

Var på ny kontroll idag og alt er fremdeles greit ser det ut til. Ungene vokser veldig bra og er rundt 1000 gram hver, noe som er innenfor normalen til "enlinger". Til helga runder jeg 28 uker og starter faktisk på 3. trimester, det hadde jeg faktisk ikke trodd da jeg ble innlagt i uke 24.

Så alt i alt går det bra med både meg og ungene, nå vil bare tiden vise hvor lenge de holder seg i magen - neste mål er 30 uker. Krysser fingrene !!!!

Klem fra meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åjåj.. tøffe greier dette.

Jeg vet alt om hvordan det er å holde horisontalen, da jeg måtte det hele mitt forrige svangerskap. Men det høres ut som om du holder motet oppe! Supert!

Også har man jo en god grunn for å ligge også. :)

Kjempebra at begge ser ut til å ha det godt i magen din, da føler vel du deg bedre og tenker jeg :)

Lykke til videre og hold oss gjerne oppdatert.

Jeg krysser fingre og ben for at du kommer deg godt over uke 30!

klem fra

Skrevet

Takk for oppdatering Gitte! Håper du har noen som duller litt ekstra med deg og sørger for at du får noe godt å spise og drikke (sånn innimellom i hvert fall) :)

Skrevet

Hei Gitte!

Har tenkt masse på deg!

Godt å høre at dere har det fint alle tre, og at babyene vokser som de skal.

Håper du har noen rundt deg som kan ta litt vare på deg i denne tiden.

Klem fra

Skrevet

Takk for omtanken :-)

Månestråle75: Har sett på bilde av deg og din nydelige baby, hun er jo helskjønn :-) Og ikke ta sorgene på forskudd angående evt diagnose, du skal se det går bedre enn du tror.

lacey: gratulerer med graviditet, krysser virkelig fingrene for dere som har vært igjennom så alt for mye...

Skrevet

Hei Gitte!

Så bra alt går bedre med deg og tvillingene!:) Det var godt å lese!:)) Nå går nok resten av svangerskapet bra skal du se! Kos deg på sofaen!;)

Og Månestråle; Ja for en helskjønn baby du har!:)

Skrevet

Hei Gitte!

En stund siden jeg var på forumet, hadde ikke fått med meg at du var innlagt. Men kjempefint å høre at ting har stabilisert seg. Håper du kan nyte svangerskapet videre!

Jeg og junior har det bare bra, han er 3,5 mnd og kjempemorsom nå, lærer noe nytt nesten hver dag. Du har masse å glede deg til!

Klem fra meg

Skrevet

Å.. så godt å endelig høre noe fra deg, har lurt fælt!

Takk for at det går så bra, uke 28 hurra!

Det er den magiske uken for alle tvillinggraviditeter.

Dere klarer uke 30 også - og kanskje 32 også? Da skal lungene være helt klare også :-)

Men du må ikke løpe i butikken kjære deg, la andre hjelpe deg med snopp-kjøpet.

Nei, dette var gode nyheter,

og som du sier: Det ordner seg for snille jenter :-)

Og takk for hilsen på det andre forumet :-) Tenk dette kommer til å gå bra for oss begge, er det ikke fantastisk!

Lykke til videre, og hold oss oppdatert litt oftere er du snill..

;-) hilsen hysteriske hønemor ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...