Gå til innhold

Når begynne med brødskive?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 7 mnd nå, å det hadde vært morro å introdusert henne til brødskiven? Når begynte dere å hva slags pålegg bruker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HS sa at man kunne begynne med brød når de blir 7 mnd. Jeg ventet litt lengre, han var nesten 8 mnd. (fordi jeg syns det er så mye lettere å lage grøt.. he he) Vi begynte med leverpostei (den gule runde boksen), og etterhvert makrell i tomat (porsjonsbeger, grovhakket). Prøver vel med kaviar, prim, smøreost også etter ei stund. Lykke til :-) Ps. regn med kanskje at hun brekker seg:-) men det går over!

Skrevet

huff er så redd for at hun skal sette det fast i halsen. hvor små biter skal man gi da?

Skrevet

har akkurat begynnt med brødskive vi nå også...og han brekker seg fælt..Virker som han synes det er godt med leverpostei,for han gaper høyt:) Men når han skal svelge det så begynner han å hoste og brekke seg..men det er fordi de ikke er vant til å svelge så store biter..Det tar litt tid men det går sikkert tilslutt bare han blir vant til det.

I går trodde jeg han hadde svelget det,men så hadde det pakka seg oppi gommen..stakar ikke rart han brakk seg:p

Jeg gir veldig små biter,så store som en halv lillefinger neil omtrent..

han blir 8 mnd om ei uke:)

Skrevet

Her fikk vesla skive for første gang 6mnd. Hun nektet grøt, og helsesøster sa det går bra å gi skive. Og det gikk jo bra.

Ga henne små biter.

Vis jenta di syns det er for tørt så kan du jo dyppe bitene litt vann eller mm/mme.

Skrevet

Han fikk brød første gang når han var 6mnd - og ELSKET det. Microbiter først, og ganske store nå. Han er 8,5mnd nå. Gir leverpostei, makrell i tomat, prim, litt kaviar, eller dypper bitene i fruktmos

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...