<3tobarnsmor<3 Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Jenta mi er 7 mnd nå, å det hadde vært morro å introdusert henne til brødskiven? Når begynte dere å hva slags pålegg bruker dere?
lillespire08+10 Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 HS sa at man kunne begynne med brød når de blir 7 mnd. Jeg ventet litt lengre, han var nesten 8 mnd. (fordi jeg syns det er så mye lettere å lage grøt.. he he) Vi begynte med leverpostei (den gule runde boksen), og etterhvert makrell i tomat (porsjonsbeger, grovhakket). Prøver vel med kaviar, prim, smøreost også etter ei stund. Lykke til :-) Ps. regn med kanskje at hun brekker seg:-) men det går over!
<3tobarnsmor<3 Skrevet 22. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. april 2009 huff er så redd for at hun skal sette det fast i halsen. hvor små biter skal man gi da?
Lunita_ Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 har akkurat begynnt med brødskive vi nå også...og han brekker seg fælt..Virker som han synes det er godt med leverpostei,for han gaper høyt:) Men når han skal svelge det så begynner han å hoste og brekke seg..men det er fordi de ikke er vant til å svelge så store biter..Det tar litt tid men det går sikkert tilslutt bare han blir vant til det. I går trodde jeg han hadde svelget det,men så hadde det pakka seg oppi gommen..stakar ikke rart han brakk seg:p Jeg gir veldig små biter,så store som en halv lillefinger neil omtrent.. han blir 8 mnd om ei uke:)
Mamman til Alida J. Skrevet 23. april 2009 #5 Skrevet 23. april 2009 Her fikk vesla skive for første gang 6mnd. Hun nektet grøt, og helsesøster sa det går bra å gi skive. Og det gikk jo bra. Ga henne små biter. Vis jenta di syns det er for tørt så kan du jo dyppe bitene litt vann eller mm/mme.
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 23. april 2009 #6 Skrevet 23. april 2009 Han fikk brød første gang når han var 6mnd - og ELSKET det. Microbiter først, og ganske store nå. Han er 8,5mnd nå. Gir leverpostei, makrell i tomat, prim, litt kaviar, eller dypper bitene i fruktmos
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå